Nieuws

Nieuwsbericht

WDODelta zoekt een Specialist geografisch informatiebeheer

Categorie:
Vacature

WDODelta is op zoek naar een:

Specialist geografisch informatiebeheer

Voor 36 uur per week, Zwolle

Het cluster Informatiebeheer, afdeling Informatievoorziening

Heb jij kennis op het gebied van informatiemanagement en ICT? Ben jij omgevingsbewust, resultaatgericht en kan jij goed samenwerken? Lees dan snel verder! Het Waterschap Drents Overijsselse Delta is op zoek naar een specialist geografisch informatiebeheer.

De afdeling Informatievoorziening fungeert als waterschapsbrede informatiedienst en levert de benodigde ICT en is richtinggevend op het gebied van informatievoorziening. De afdeling heeft een proactieve instelling om tijdig te kunnen inspelen op ontwikkeling en technologieën op het tempo van verandering.

Jouw functie
Als specialist geografisch informatiebeheer werk je op het snijvlak van business en ICT. Je zorgt voor het generen en beheren van producten en diensten gebaseerd op geo-informatie en draagt ook zorg voor de beschikbaarheid hiervan. Dit doe je allemaal in afstemming met interne klanten en de eisen vanuit de IT architectuur. Naast de drie andere specialisten geografisch informatiebeheer werk je met andere directe collega’s samen waaronder: gegevensbeheerders, informatieadviseurs, applicatiebeheerders en systeembeheerders. In je werk streef je voortdurend naar het rationaliseren van het gegevens- en applicatielandschap. In deze baan ben je een stevige gesprekspartner voor de collega systeembeheerders en zorg je samen voor de doorontwikkelingen van de benodigde technische infrastructuur.

Wat verwachten wij?
- Je hebt HBO werk- en denkniveau en kennis op het gebied van informatiemanagement en ICT;
- Ervaring met producten van ESRI, business intelligence systemen, SQL, Oracle databases 11 en 12, Python en FME;
- Affiniteit met taken van het Waterschap;
- De vaardigheden: samenwerken, klantvriendelijk, omgevingsbewust en resultaatgericht.

Wat biedt het Waterschap?
- Een uitdagende en veelzijdige functie;
- Een goed salaris van maximaal 4014,- afhankelijk van opleiding en ervaring (schaal 10, bij een 36-urige werkweek);
- Een modern pakket arbeidsvoorwaarden conform de SAW;
- Een individueel keuzebudget van plusminus 20% bovenop het brutosalaris;
- Goede pensioenvoorzieningen bij het ABP;
- Een collectieve ziektekostenverzekering;
- Goede opleidingsmogelijkheden;
- Een reiskostenvergoeding.

Informatie en sollicitatie
Is dit de functie waar jij naar op zoek bent? Stuur dan nu je sollicitatiebrief met CV via de sollicitatielink op onze website www.wdodelta.nl/vacatures voor 2 maart 2018. Meer weten over de functie? Mail dan naar Sam-Peter Bakker, afdelingshoofd Informatievoorziening,  email sam-peterbakker@wdodelta.nl.

Wij kiezen voor gelijke kansen voor iedereen. Bij gelijke geschiktheid geven wij de voorkeur aan hen die in ons arbeidsproces ondervertegenwoordigd zijn.


Vacature Waterschap Brabantse Delta

Categorie:
Vacature

Een kwart van Nederland ligt onder de zeespiegel en de helft van Nederland kan te maken krijgen met overstromingen; in Nederland leven we met water. Dijken, keringen en kades zorgen voor onze veiligheid. Sluizen, stuwen en gemalen regelen de waterstanden bij droogte of wateroverlast.

Rioolwater wordt gezuiverd. Het water in beken, sloten en rivieren blijft van goede kwaliteit. Dát is het werk van het waterschap.

Klantgerichtheid, duidelijkheid en samenwerking zijn kernwaarden van waterschap Brabantse Delta.

In de uitvoering van ons werk houden wij rekening met de toekomst: klimaatadaptatie, innovaties, ruimtelijke ontwikkelingen, toekomstig medegebruik en het tegengaan van verdroging. 

 

Voor de afdeling Advies & Monitoring, Team Geo-Informatie zoeken wij een

Medewerker Geo-informatie 1,9 fte

Je zorgt voor een veilig en duurzaam West-Brabant!

(1x32uur, 1x36 uur)

 

De functie

Als Medewerker Geo-informatie ben je werkzaam in het hart van het Waterschap: onze geografische informatie en aanverwante gegevens. Deze zijn van vitaal belang voor het uitvoeren van het werk in het veld, zijn de bron voor vele processen en moeten accuraat zijn ten behoeve van de communicatie en samenwerking met burgers, bedrijven en andere overheden. Het Team Geo-Informatie is de spil binnen de organisatie en zorgt ervoor dat goede geo-informatie beschikbaar is en adviseert over de toepassing ervan. Binnen het team zijn elf medewerkers en adviseurs werkzaam, onder aansturing van een teamleider.

De functie van medewerker Geo-Informatie is zeer divers. Je voert overleg met interne opdrachtgevers en collega’s om de informatiebehoefte goed in kaart te brengen. Waar van toepassing bereid je de inwinning van gegevens voor, win je deze eventueel in en verwerk je de gegevens tot de benodigde informatie.  Daarnaast beheer je ook gegevens en informatie voor onze kernregistraties, de legger, de BGT en andere GIS applicaties. Je bent ook in staat basis- en themakaarten te produceren en GIS analyses uit te voeren.

Samen met het team bepaal je het beste methode om het productieproces zo optimaal mogelijk te laten lopen met oog voor kwaliteit en vernieuwing. Je houdt procedures en werkmethoden up- to- date en komt met verbetervoorstellen en/of innovaties voor de verschillende facetten van het werk. Waar van toepassing beheer je en onderhoud je applicaties, documentatie en meetapparatuur.

 

Wij vragen

Een enthousiaste en initiatiefrijke teamspeler. Je werkt goed samen met andere collega’s binnen en buiten het waterschap. Je hebt een proactieve houding en hebt oog voor verbeteringen en vernieuwing. Je bent klantgericht.Je hebt aantoonbare werkervaring als landmeter en/of gegevensbeheerder en ervaring met de ESRI GIS productlijn. Ervaring met Leica apparatuur, Dg-Dialog en ervaring bij een waterbeheerder is een pré.

Je hebt een opleiding gevolgd op MBO/HBO niveau op het gebied van geodesie, geo-informatica of civiele techniek. Je heb relevante GIS gerelateerde cursussen gevolgd en bent op de hoogte van de laatste technologische ontwikkelingen in je vak.

Je denkt vanuit mogelijkheden in plaats vanuit belemmeringen. Je geniet als je resultaten van kwalitatief hoogwaardig niveau boekt en je opdrachtgevers tevreden zijn. Je doet je werk doelmatig: zorgvuldig en degelijk waar het moet, pragmatisch waar het kan. Je beschikt over een goed ontwikkeld oordeelsvorming. Je bent flexibel en neemt graag verantwoordelijkheid om resultaten te boeken. Je bent bereid jezelf te blijven ontwikkelen.

 

Wij bieden

Een uitdagende functie voor een medewerker die met plezier een vakinhoudelijke en innovatieve bijdrage levert in een dynamische en ambitieuze omgeving.

Je salaris is afhankelijk van opleiding en ervaring en bedraagt bij een fulltime dienstverband minimaal € 2326,- en maximaal € 3221,- bruto per maand (schaal 8). Daarnaast bieden wij je een uitgebreid pakket arbeidsvoorwaarden dat je flexibiliteit biedt in ontwikkeling, geld en tijd.

 

Interesse?

Voor meer informatie kun je contact opnemen met Marcela Laguzzi, Hoofd Afdeling Kennis en Advies (076 – 564 12 66). Voor vragen over de procedure kun je contact opnemen met Angela Roos, personeelsadviseur (076 564 1534).

 

Solliciteren kun je tot 28 februari 2018 via deze link

De eerste gesprekken staan gepland op 12 maart.

Acquisitie wordt niet op prijs gesteld.


Enthousiaste redactieleden gezocht!

Categorie:
Vereniging

Gezocht: enthousiaste redactieleden!

Ter versterking van ons redactieteam zijn wij op zoek naar enthousiaste mensen met ervaring of affiniteit met geo-informatie in het geo-werkveld, die hun kennis en ervaring op professionele wijze willen delen, goed kunnen schrijven, communicatief vaardig zijn en een breed netwerk hebben.

Werkzaamheden

Geo-Informatie Nederland verspreidt 6 keer per jaar het vakblad Geo-Info. Van de redactieleden verwachten wij dat ze:

  • Actief bijdragen leveren voor het blad. Dit kunnen zelf geschreven artikelen zijn of inbreng vanuit je netwerk;
  • Anderen enthousiasmeren om bijdragen te leveren;
  • Ideeën aandragen voor bladthema’s en artikelen;
  • 6 keer per jaar redactievergaderingen bijwonen (locatie: Nijkerk).

Wat bieden wij?

Een enthousiaste club mensen met een passie voor geo-informatie in de breedste zin van het woord. De redactiewerkzaamheden vergroten je netwerk door je contacten met actieve leden, andere vakdeskundigen en contacten buiten GIN.

Wat zoeken wij?

  • Enthousiasme
  • Inzet
  • Bereidheid om een actieve rol te vervullen binnen de redactie

Voorwaarden

  • Aan de functie van redactielid is geen vergoeding verbonden.
  • Er is een onkostenregeling voor reiskosten.
  • Wij zoeken iemand die zich tenminste 2 tot 4 uur per maand vrij kan én wil maken voor de werkzaamheden van redactielid.
  • Bij voorkeur lid van Geo-Informatie Nederland, maar ook enthousiaste mensen van buiten de vereniging zijn van harte welkom

Procedure

Ben je geïnteresseerd? Dan kan je dat per e-mail kenbaar maken: gi@geo-info.nl. Kandidaten worden uitgenodigd voor een kennismakingsgesprek.

Wil je meer informatie over de functie van redactielid? Neem dan contact op met Roelof Keppel, bestuurslid van Geo-Informatie Nederland en hoofdredacteur van het vakblad Geo-Info roeloef.keppel@sweco.nl.

 

 


Vacature Hoogheemraadschap De Stichtse Rijnlanden

Categorie:
Vacature

Twee GIS-specialisten

Fulltime | Houten

 

Hoogheemraadschap De Stichtse Rijnlanden (HDSR) zorgt met 500 medewerkers voor veilige dijken, schoon water en droge voeten in het zuidelijk deel van de provincie Utrecht en een klein deel van Zuid-Holland. HDSR is één van de 21 waterschap­pen in Nederland. Voor onze Meet- en Informatie Dienst zoeken wij twee GIS-specialisten totaal 1,8 fte, voor een periode van vier jaar.

Wij zoeken twee nieuwe collega’s met duidelijk verschillende profielen: één GIS-specialist die in communicatief opzicht uitblinkt en één die technisch inhoudelijk hoogwaardige bijdragen kan leveren.

 

Het team

De Meet- en Informatie Dienst (MID, ongeveer 12 fte) bestaat uit professionals op het gebied van geo-informatie, monito­ring en data-analyse. Wij zorgen voor betrouwbare, volledige en integrale informatie van het watersysteem en de water­keringen. Informatie over de waterkwaliteit en –kwantiteit én geografische informatie van het watersysteem en de water­keringen.

 

Functie informatie

Als GIS-specialist ben je samen met je GIS-collega’s verantwoordelijk voor het beheer van geo-data, het uitvoeren van analyses en het op de juiste manier presenteren van gegevens (zowel digitaal als analoog). Hierbij vertaal je onder andere de gebruikersbehoeften in concrete informatievragen.

Het MID-team bestaat nu 4 jaar. Zowel het waterschap als het team blijven in ontwikkeling. Wij verwachten hierin een actieve bijdrage van jou.

 

Wij vragen

  • Kennis van en ervaring met GIS-principes, het gebruik van ArcGIS-software in het bijzonder en het werken met geografische databases. Je hebt grondige kennis van FME en Python.
  • Een hydrologische en/of fysisch-geografische achtergrond is een pre, net als geotechnische kennis voor toetsing van waterkeringen.
  • Ervaring met het uitvoeren van GIS-analyses. Je hebt oog voor data, details en nauwkeurigheid.
  • De zelfstandigheid om je werkzaamheden goed te prioriteren en organiseren. Je zoekt de samenwerking binnen en buiten het team op. Ervaring met projectleiding is in je voordeel.
  • Je hebt uitstekende vakinhoudelijke analysevaardigheden en zoekt naar creatieve oplossingen voor vraagstukken.
  • Met je communicatieve vaardigheden weet je het belang van goed databeheer over het voetlicht te brengen en vertaalt een informatievraag naar een concreet product waarbij je de interne klant meeneemt in het resultaat. Geef in je motivatie aan waar jouw sterke kanten zitten en welke van de twee profielen het beste bij je past.

 

Wij bieden

  • Een afwisselende baan binnen een lerende, flexibele organisatie
  • Je wordt aangesteld in algemene dienst en geplaatst op een van de bovengenoemde functies.
  • We bieden kansen om je binnen ons waterschap te blijven ontwikkelen. Hiervoor is voor jou een budget gereser­veerd, dat in overleg met jouw leidinggevende, ingezet kan worden
  • De functie van GIS-specialist is ingedeeld in schaal 9 van de salarisschalen voor waterschapspersoneel. Het basis­salaris is minimaal € 2.584,= en maximaal € 3.540,= bruto per maand (36-urige werkweek). Inschaling vindt plaats op basis van kennis en werkervaring. De waterschapsector kent een eigen CAO, de Sectorale Arbeidsvoor­waardenregelingen Waterschapspersoneel.
  • Naast het basissalaris hebben wij een individueel keuzebudget ter hoogte van ten minste 20% dat het mogelijk maakt je eigen afwegingen te maken tussen bronnen en doelen. Bijvoorbeeld bij het kopen van extra vakantie­dagen.
  • We hanteren flexibele werktijden en bieden de mogelijkheid tot Tijd en Plaats Onafhankelijk Werken (TPOW).

 

Meer weten?

Voor aanvullende informatie over beide functies kun je terecht bij Sonja de Goede, coördinator team Meet- en Informatiedienst, tel. (030) 209 7229. Voor vragen over de procedure kun je terecht bij Robert Dortmans, HR-adviseur, (030-6345936).

 

Iets voor jou?

Als je geïnteresseerd bent in een van deze functies kun je je sollicitatie tot 5 februari 2018 sturen via deze link. Vermeld als onderwerp “vacature 2017.82”. De eerste gesprekken zijn gepland op dinsdag 20 en donderdag 22 februari. We vragen je daar in je agenda rekening mee te houden.

 

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

 


Vacature Waterschap Brabantse Delta

Categorie:
Vacature

Vacature Waterschap Brabantse Delta

Een kwart van Nederland ligt onder de zeespiegel en de helft van Nederland kan te maken krijgen met overstromingen; in Nederland leven we met water. Dijken, keringen en kades zorgen voor onze veiligheid. Sluizen, stuwen en gemalen regelen de waterstanden bij droogte of wateroverlast.
Rioolwater wordt gezuiverd. Het water in beken, sloten en rivieren blijft van goede kwaliteit. Dát is het werk van het waterschap.

Klantgerichtheid, duidelijkheid en samenwerking zijn kernwaarden van waterschap Brabantse Delta.

In de uitvoering van ons werk houden wij rekening met de toekomst: klimaatadaptatie, innovaties, ruimtelijke ontwikkelingen, toekomstig medegebruik en het tegengaan van verdroging. 

Voor de afdeling Advies & Monitoring zoeken wij een
 

Teamleider Geo-informatie
Je zorgt voor een veilig en duurzaam West-Brabant!
32 - 36 uur

De functie
Jouw team werkt procesgericht aan Geo-infomatie producten die nodig zijn voor het hele Waterschap, onder de vlag van de Afdeling Advies en Monitoring. Jouw teamleden (op dit moment 12) zorgen voor het inwinnen, opslag, beheer en presentatie van geografische informatie en het adviseren hierover ten behoeve van andere processen.

Als teamleider ben je verantwoordelijk voor de inzet en ontwikkeling van jouw teamleden. Je coacht, ondersteunt en stimuleert medewerkers en voert de jaargesprekken. Je toont voorbeeldgedrag en ziet toe op integriteit, gedrag en klantgerichtheid.

Je ontwikkelt een goed afgestemde beleidsvisie voor het proces en het team en zorgt dat jouw processen efficiënt en doelmatig lopen en maakt gebruik van innovatieve klantoplossingen. Je maakt een jaarplanning en bewaakt de samenhang van het proces en de resultaten met andere processen. Je signaleert knelpunten, lost ze op en rapporteert aan het Afdelingshoofd Advies & Monitoring over de afgesproken indicatoren en budget. Jaarlijks evalueer je de procesvoering en dienstverlening en je voert indien nodig verbeteringen door.
Tenslotte ben je alert op relevante ontwikkelingen en kansen op het werkveld Geo-informatie ter bevordering van de dienstverlening voor en van het waterschap. Mede dankzij jouw netwerk zorg je voor externe kennisdeling en samenwerking.

Wij vragen
Je bent initiatiefrijk, denkt procesgericht en werkt goed samen met andere collega’s binnen en buiten het waterschap. Je hebt visie, een proactieve houding en oog voor innovaties. Als leidinggevende weet je het beste uit mensen naar boven te halen. Je bent besluitvaardig, weet effectief te communiceren en ondersteunt duurzame ontwikkeling van jouw teamleden. Je denkt vanuit mogelijkheden, werkt verbindend en resultaatgericht. Klantgerichtheid en continu verbetering zitten in jouw bloed.

Je hebt tenminste 8 jaar aantoonbare werkervaring in het werkveld Geo-informatie. Bij voorkeur heb je leidinggevende ervaring en anders beschik je over de juiste en aantoonbare competenties om een leidinggevende functie uit te oefenen. Ervaring bij een waterbeheerder is een pré.

Je hebt HBO+/WO werk- en denkniveau en een opleiding gerelateerd aan het werkveld Geo-informatie en je bent op de hoogte van de laatste ontwikkelingen binnen dit domein. Je hebt ook aanvullende trainingen gevolgd ter ondersteuning van jouw rol als leidinggevende.

Wij bieden
Een uitdagende functie voor een leidinggevende die met plezier wil bijdragen aan een efficiënte  en innovatieve dienstverlening in een dynamische en ambitieuze omgeving
Het salaris is afhankelijk van opleiding en ervaring en bedraagt bij een fulltime dienstverband minimaal € 3.232,- en maximaal € 4.552,- bruto per maand (schaal 11). Daarnaast bieden wij jou een uitgebreid pakket arbeidsvoorwaarden dat je flexibiliteit biedt in ontwikkeling, geld en tijd.

Interesse?
Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met Marcela Laguzzi, Hoofd Afdeling Advies & Monitoring (076 – 564 12 66). Voor vragen over de procedure kun je contact opnemen met Mijke Buit, personeelsadviseur (076 564 1054).
Solliciteren kun je tot en met 1 maart 2018 via onderstaande knop 'solliciteren'. De eerste ronde gesprekken zullen op 8 maart 2018 plaatsvinden. Een eventuele tweede ronde gesprekken vindt plaats op 19 maart 2018.

Acquisitie wordt niet op prijs gesteld.


In memoriam - André van Dijk

Categorie:
Bestuur

Op 15 januari bereikte ons het droevige bericht dat André van Dijk, bestuurssecretaris van GIN, geheel onverwacht is overleden aan de gevolgen van een hersenbloeding.

In november 2016 verwelkomden wij André als bestuurssecretaris. Geen nieuweling, want in de jaren negentig van de vorige eeuw vervulde hij dezelfde functie bij Stichting Geodesia (de voorganger van GIN).
André wilde na zijn pensionering in januari 2017 actief blijven door een mix van vrijwilligerswerk en betaald werk, onder andere binnen het bestuur van GIN. Naast zijn werkzaamheden als secretaris stelde André zich tot doel om gemeenten meer te betrekken bij het werk van GIN en leverde hij een actieve bijdrage aan de instroom van nieuwe leden en het op een goede manier positioneren van de vereniging. In de korte tijd dat wij André als bestuurslid meemaakten, heeft hij een enorme inzet laten zien. Daar zijn wij hem dankbaar voor.

Wij wensen zijn vrouw, kinderen, kleinkinderen en overige familie en vrienden veel sterkte toe bij het verwerken van dit verlies.

Bestuur GIN


FIG Foundation Young Surveyor grants for 2018 FIG Congress

Categorie:
Internationaal

FIG Foundation Young Surveyor grants for 2018 FIG Congress

The FIG Foundation would like to invite all Young Surveyors  (defined as 35 years old or younger, or within 10 years of graduation with a Bachelors or Masters degree in surveying/geomatics) to apply for funds to participate in the 4th FIG Young Surveyors Conference and the XXVI FIG Congress to be held in Istanbul, Turkey, 4-11 May 2018

To apply, please fill out the form at the link below and all of its required fields. Please remember, to submit all additional documents to fig.ysn.funds@gmail.com on or before the DEADLINE OF 27 JANUARY 2018. Failure to do so will result in your application not being considered.

The FIG Foundation Grant will cover: 

:: travel costs (e.g. airfare, train, bus), 
:: accommodations, meals, 
:: the FIG Congress registration fee, 
:: the FIG Young Surveyors Conference registration fee, 
:: the FIG Foundation Dinner, and 
:: the FIG Gala Dinner.

As a reminder, previous FIG Foundation Grant recipients are NOT eligible to apply.

https://goo.gl/forms/i3VORlWL1AhGiyFe2

Please note the deadline to apply is 27 JANUARY 2018.


Call for Abstracts GEO Business 2018

Categorie:
Extern

Newly launched seminar programme
Call for Abstracts

Are you working at the cutting edge of geospatial developments? Are geospatial solutions having a major impact on the way you work now and in the future? If so, we would love to hear from you...

The GEO Business team are seeking revolutionary and thought provoking abstracts for a newly launched seminar programme that truly demonstrates the remarkable impact geospatial technologies and solutions are having on our global environment.

The brand new seminar programme will run alongside a strategic senior level conference of invited speakers. It will also sit outside the well-established commercial workshop programme which is hosted by exhibitors demonstrating their latest products and services. 

The GEO Business team are looking for abstracts within a variety of industry sectors, however abstracts within the following fields are of particular interest:

Architecture, Engineering & Construction

Asset Management

Environmental

Heritage

Highways

Instruction & Monitoring

Insurance

Proptech and Commercial Property

Rail

Robotics & Automation

Safety & Security

Tunnelling & Mining

Utilities and Water

Abstracts on the following technologies and applications are also of interest (but are not limited to):

Augmented Reality/Virtual Reality

GIS & Big Data

Laser Scanning

Mobile Mapping

Remote Sensing

Smart Cities

Surveying

UAVs

Visualisation

All interested parties are asked to submit an abstract online before the deadline of 29 January 2018 at: www.GeoBusinessShow.com

 The GEO Business show is designed for everyone involved in the gathering, storing, processing and delivery of geospatial information and the 2018 show is expected to attract over 3,000 visitors from more than 50 countries. Incorporating an international trade exhibition, a cutting edge conference, industry focused seminars, live commercial workshops and an innovative programme of social events, we hope you will be encouraged to join us.

SUBMIT AN ABSTRACT BY CLICKING HERE

 

 

 


Abonneren op RSS - Nieuws