Nieuws

Nieuwsbericht

Gemeente Hilversum zoekt een Geo-Informatie Specialist

Categorie:
Vacature

Wil jij werken voor een dynamische organisatie waar geen dag hetzelfde is? De Gemeente Hilversum is voor het cluster GEO van het team Gegevenshuis op zoek naar een nieuwe collega: Geo-informatie Specialist. Ben jij een kei in het analyseren van geografische gegevens? Kun jij verbanden zien tussen verschillende Geo-werkvelden? Dan is dit jouw baan!

De functie:
De Gemeente Hilversum is op zoek naar een nieuwe collega voor het cluster ‘Geo’ van het team Gegevenshuis. Als Geo-informatie specialist heb je een afwisselend takenpakket. Je wordt betrokken bij alle werkzaamheden die in het cluster plaatsvinden en bent de expert in je vakgebied.

Als Geo-informatie specialist ben je verantwoordelijk voor het beheer van de BGT. De kwaliteit van de BGT is bij jou in goede handen.

Je gaat werken aan een verdere verbetering van het proces tussen BGT - BOR (Beheer Openbare Ruimte) en tussen BGT – BAG (Basisregistratie Adressen en Gebouwen). Je bent in staat om snel verbanden te zien tussen de verschillende Geo-werkvelden en geeft gevraagd en ongevraagd advies. Kwaliteit en efficiëntie zijn voor ons belangrijk. Je analyseert en verrijkt geografische gegevens met als resultaat verschillende ‘Geo-producten’. Daarnaast voeren wij werkzaamheden uit voor de gemeente Wijdemeren dus ook genoeg variatie tussen landelijk en stedelijk gebied.

Kennis en ervaring:

  • HBO opleidings- en denkniveau en een aantal jaar relevante werkervaring;
  • Ervaring met de BGT, met desktop GIS (QGIS)
  • Het is een pré als je ervaring hebt met Neuron Stelsel Registratie (BAG,BGT,BRK) en met FME

Daarnaast ben je;

  • Innovatief;
  • Zelfstandig, proactief en accuraat;
  • Klantgericht en collegiaal.

De Gemeente Hilversum
Als gemeente zetten we ons maximaal in voor onze inwoners en bedrijven. We zorgen voor een beter Hilversum waar signalen vroeg gehoord worden. We luisteren aandachtig naar vraagstukken die burgers, bezoekers en bedrijven aan de orde stellen. We antwoorden met één mond zodat niemand van het kastje naar de muur wordt gestuurd. Jij krijgt daarbij alle ruimte om actief het verschil te maken.

Het team

Vernieuwen, ontwikkelen en ondernemen zitten in het DNA van de Gemeente Hilversum. Je krijgt bij ons alle ruimte om daarin echt het verschil te maken. Je komt terecht in het team Gegevenshuis. Gegevenshuis brengt een aantal disciplines bij elkaar zoals: BAG, WOZ, GEO en belastingheffing. Dit stelt ons in staat om efficiënter en slimmer te werken. Samenwerken is erg belangrijk. Binnen het team heerst daardoor een informele en prettige sfeer waarbij de lijntjes kort zijn.

Arbeidsvoorwaarden
Het gaat om een functie voor 36 uur per week. Daarbij hoort een salaris van maximaal € 3.805, - bruto per maand (schaal 9) op basis van een 36-urige werkweek, afhankelijk van opleiding, leeftijd en ervaring. Je start met een jaarcontract, met uitzicht op een vast dienstverband.

Bovendien biedt de gemeente Hilversum prima secundaire arbeidsvoorwaarden. Zo is er de mogelijkheid om flexibel te werken en krijg je bovenop het genoemde salaris 17,05 % Individueel Keuzebudget (IKB). Dit budget kun je uit laten betalen of kun je inzetten voor verschillende doeleinden. Ook biedt de gemeente Hilversum een grote variëteit aan opleidingsmogelijkheden die bijdragen aan zowel organisatie- als persoonlijke en professionele ontwikkeling, bouw je pensioen op bij het ABP en heb je de keuze om deel te nemen aan een collectieve ziektekostenverzekering. Kijk voor een uitgebreid overzicht van onze arbeidsvoorwaarden op https://www.hilversum.nl/Home/werkenbij.

Informatie
Voor meer informatie over de inhoud van deze functie en de sollicitatieprocedure bel gerust even met Alison Cowdrey (Teammanager Gegevenshuis) op 06-10078368.

Solliciteren
Dan zien wij jouw motivatie en CV graag online vóór 28 oktober 2019 tegemoet.

Onderdeel van de sollicitatieprocedure is het beklimmen van de toren van het prachtige Dudok raadhuis voor een weidse blik op de objecten van de gemeente Hilversum (tenzij je hoogtevrees hebt natuurlijk).

Het opvragen van referenties en (online) screening, bijvoorbeeld via databanken, zoekmachines en sociale netwerken, kunnen deel uitmaken van het sollicitatieproces

 


Gemeente Haarlemmermeer zoekt een GIS specialist

Categorie:
Vacature

Gemeente Haarlemmermeer heeft voor haar locatie in Hoofddorp een vacature voor een

GIS Specialist

36 uur

 

Het belang van data wordt steeds groter. Alles wat je om je heen ziet bevat informatie die je slim kunt gebruiken. De Gemeente Haarlemmermeer maakt gebruik van GeoWeb / ArcGIS om data te visualiseren. Hiermee voegen wij data toe aan geografische kaarten en publiceren wij (nieuwe) themakaarten/ kaartlagen. Voor onze locatie in Hoofddorp zoeken wij een breed inzetbare datagedreven GIS specialist die de software en gerealiseerde themakaarten gaan beheren en nieuwe themakaarten kunnen ontwikkelen.

Jouw rol als GIS Specialist
Als GIS Specialist weet jij als geen ander het belang van analyseren en rapporteren. Je maakt slim gebruik van data en deelt deze met de gehele organisatie. De werkzaamheden bestaan onder andere uit het ontwikkelen, implementeren, documenteren van geo-informatieproducten op basis van GeoWeb / ArcGIS:

  • Je bent hoofdverantwoordelijk voor het functioneel applicatiebeheer van GeoWeb en ArcGIS platform.
  • Je haalt data op uit de organisatie, analyseert (format en kwaliteit) en verrijkt deze met metadata en adviseert over het verbeteren van de datakwaliteit;
  • Door middel van FME en ETL-tools implementeer, documenteer en onderhoud je data-processen;
  • Vervaardigen van kaartmateriaal;
  • Workflow en rapportages;
  • Je beheert het dataplatform en gerealiseerde kaartmateriaal;
  • Je bent hét aanspreekpunt voor toeleveranciers en de gebruikers van GeoWeb / ArcGIS.

Waar ga je werken?
Info+ is een dynamisch cluster van de Gemeente Haarlemmermeer en streeft naar een beheersbaar digitaal fundament. Zij draagt zorg voor de continuïteit en stabiliteit, beschikbaarheid en doorontwikkeling van het organisatie-landschap. Info+ zit momenteel in een transformatie van een beheer organisatie naar een regieorganisatie die gebaseerd is op de principes van zelfsturing. Het cluster is gespreks- en sparringpartner voor de interne klant m.b.t. ICT-ondersteuning en toekomstige ontwikkelingen. Info+ is kader stellend en toezichthoudend met een service verlenend karakter, in een gemeente die volop ambities heeft (www.haarlemmermeer.nl).

Wat neem je mee?
Als GIS Specialist ben je een sterke proactieve doener binnen jouw specialisme. Dit betekent dat je betrokken en enthousiast bent en goed kan adviseren en communiceren. Je kunt zelfstandig binnen een team werken en krijgt energie van het boeken van resultaten. Je verbetert op basis van signalen vanuit de organisatie en op eigen initiatief de (geo)-informatievoorziening. Tot slot is het een grote pré als je ervaring hebt binnen het ruimtelijk domein vanuit een gemeentelijk perspectief.

Naast de bovenstaande competenties zien wij graag het volgende terug op jouw CV:

  • HBO of WO werk- en denkniveau op het gebied van Geo-informatie;
  • Kennis van het raamwerk BISL;
  • Ervaring met ArcGIS, ArcMap en FME.

Wat biedt Gemeente Haarlemmermeer jou?

  • een mooi salaris tussen € 2.885,- en € 5.017,- (schaal 10/11);
  • een tijdelijke aanstelling (aanstelling voor een jaar) voor 36 uur per week; mogelijk een verlenging.
  • Individueel Keuze Budget van 17,05% van je bruto jaarsalaris die je zelf beheert om bijvoorbeeld te laten uitbetalen of extra vakantiedagen mee te kopen;
  • je krijgt devices waardoor flexwerken mogelijk is;
  • een werkomgeving waarin talenten maximaal worden ontplooid en waar je jouw ambities kunt waarmaken;
  • tal van mogelijkheden om collega’s te leren kennen en jezelf te ontwikkelen; zoals een personeelsvereniging, jonge ambtenaren netwerk, sportactiviteiten en inhoudelijke verdieping d.m.v. workshops en masterclasses.

Meer informatie
Voor inhoudelijke informatie over de functie kan je gerust contact opnemen met Erik Vos (Projectmanager) via (023) 567 43 61 of via Erik.Vos@haarlemmermeer.nl.

Solliciteren op de functie van GIS Specialist
Heb jij ervaring met de software GeoWeb en/of ArcGIS en kan jij doelstellingen vertalen in informatievoorzieningen? Wij ontvangen graag jouw reactie met een actueel cv en motivatiebrief via onze sollicitatiepagina waarin je aangeeft wat jouw focus is en wat jou inspireert in deze functie.

Wij nemen alleen sollicitaties in behandeling die wij via www.werkenbijhaarlemmermeer.nl ontvangen. Je krijgt binnen 3 werkdagen reactie van ons! 

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

 

Trefwoorden: Geo Specialist, Data Specialist, Applicatiebeheer, Functioneel Beheer, Geo Informatie, Overheid, Gemeente, vacature Hoofddorp


Samen ondernemen met locatie-data

Categorie:
Vereniging

Onderneem een stap om een presentatie te geven op GeoBuzz.

Wat doe jij voor inspirerend werk met locatiedata? Doe je dat alleen of samen? En wat draagt dat bij aan maatschappelijke thema’s zoals de energietransitie, de omgevingswet, de mobilieit of het klimaatvraagstuk.

Vertel hierover, alleen of samen met een partner. Er is nog (beperkt) ruimte in het programma. Je kan een voorstel indienen via www.geobuzz.nl/programma-2019


De Hollandse Cirkel toont historie

Categorie:
Vereniging

Ook dit jaar is de stichting De Hollandse Cirkel (DHC), voor de geschiedenis van de geodesie, weer present op GeoBuzz.

GeoBuzz is dit jaar “Samen ondernemen met locatie data”. Een prima thema in het digitale tijdperk. Maar ook in het pre digitale (GPS) tijdperk en daarvoor was dit al een gangbare werkwijze.

Om een beeld te krijgen van de apparatuur uit die tijd, de omvang en het gewicht, vergeet dan beslist niet bij ons langs te komen. Elders op de beursvloer zijn de meest moderne apparaten, die hetzelfde of meer kunnen en veel compacter zijn, te zien. Op deze wijze zijn de ontwikkelingen en innovaties op het gebied van meet en opname apparatuur goed zichtbaar.


Inspiratieparade op GeoBuzz

Categorie:
Vereniging

De 'Inspiratieparade' is nieuw op de GeoBuzz.

Sinds 2015 organiseerden de geo-basisregistraties samen met het programma INSPIRE en PDOK een festival voor hun gebruikers: het geo-gebruikersfestival. In 2019 wordt het anders aangepakt. In plaats van een eigen festival, wordt er een inspiratieparade verzorgd op de GeoBuzz. 

Schuif op de parade aan bij een proeverij van demonstraties over hoe jij het dagelijks werk met behulp van geobasisregistraties beter, mooier en leuker kan maken. Hoe kan je bijvoorbeeld met geo-informatie burgers helpen om slimmer met water om te gaan? Hoe helpen de basisregistraties bij het bestrijden van incidenten? Op de inspiratieparade vind je zowel overheidsorganisaties als bedrijven met demonstraties en verhalen. 

Wat zou jij wel eens op de kaart willen zien? 
Dien jouw vraag in voor de visualisatie challenge. 
Op de Geobuzz zetten we een live challenge op waarbij we zo snel mogelijk verhalende visualisaties maken van goed te beantwoorden vragen als: ik sta hier en wil iets doen. Waar kan ik heen om wat cultuur te snuiven?

Waarschijnlijk leven er in jouw organisatie genoeg vragen die snel zijn te beantwoorden meteen op maat gemaakt kaartje.
En grote kans dat je er zelf lang niet altijd aan toe komt om dat kaartje te maken of je collega’s te leren hoe ze dat ook zelf kunnen. Wie een leuke vraag heeft, liefst ook voorzien van onderliggende data – en dat hoeft geen geodatabase te zijn maar een kort lijstje adressen, of iets wat je eenvoudig op luchtfoto’s kunt opzoeken, werkt ook – kan die nu indienen.


De beurs stroomt vol

Categorie:
Vereniging

Er is veel belangstelling om te exposeren op de GeoBuzz die plaatsvindt op 19 & 20 november. Laat jouw product, dienst of bedrijf zien door middel van een beursplaats.

Wil jij ook jouw bedrijf of organisatie presenteren op de beurs aan de 1.500 deelnemers? Dan moet je er snel bij zijn, want de beschikbare beursplaatsen zijn bijna bezet. Bekijk het aanbod op: www.geobuzz.nl/beurs


FIG2020 NEWS

Categorie:
Internationaal

Call for papers - SUBMIT YOUR ABSTRACT before the 1th of November! 

 

FIG Working Week is the main event of the year for all ten FIG Technical Commissions, Networks, Task Forces and Permanent Institutions. The main objective of the FIG Working Week is to bring together experts from academia, governments/public administration and industry to report on recent developments, trends and research results. Technical session speakers will present their research selected through the open call for papers procedure. This is an exceptional platform for industry practitioners, innovators, scientists, researchers, academics and students to discuss current research which is shaping a new world society.

We invite you to submit an abstract for non-peer-review by: 1 November 2019 (full paper 7 February 2020).

 

Website: http://www.fig.net/fig2020/call.htm


Gemeente Midden-Delfland is op zoek naar een Geo-Coördinator / Civieltechnisch Medewerker

Categorie:
Vacature

Midden-Delfland is op zoek naar een

Geo-Coördinator / Civieltechnisch Medewerker
36 uur

 

Welkom in Midden-Delfland!

Midden-Delfland is een authentieke gemeente met een uniek landschap en een rijke historie.

Onze belangrijke kerntaken zijn:

  • een groen landschap verbinden met de stedelijke omgeving;
  • werken aan een betere kwaliteit van leven;
  • recreatie als economische kracht.

Onze organisatie telt 160 medewerkers. Zij werken bij de afdelingen Bedrijfsvoering, Beheer Openbare Ruimte, Dienstverlening en Landschap, Wonen & Economie. We hebben een informele organisatiecultuur, waarin we streven naar een welkom en thuis gevoel voor iedereen.

Onze organisatie omarmt Hostmanship: ‘Thuis! In Midden-Delfland’ als onderdeel van haar cultuur. Dit is verwoord als: ‘In de gemeente Midden-Delfland voel jij je begrepen, geholpen, betrokken en thuis. Daar zorgen we voor door oprechte belangstelling te tonen en deskundig, gedreven en naar de bedoeling te handelen’. Wij vinden het belangrijk dat onze medewerkers dit uitdragen.

De afdeling
Je werkt binnen de afdeling Beheer Openbare Ruimte in een dynamische omgeving. De afdeling bestaat uit een binnen- en buitendienst. Jij maakt deel uit van de binnendienst. De sfeer binnen de afdeling is gemoedelijk. De collega’s hebben een grote betrokkenheid en loyaliteit naar het werk en elkaar. We werken klantgericht, zijn flexibel en samenwerkend.

Wat ga je doen?
De werkzaamheden van deze functie bestaan uit twee aandachtgebieden, die beiden 50% van de functie uitmaken.

  1. Coördinatie van het geografisch informatiebeleid, waaronder het opzetten van een geïntegreerd geografisch informatiesysteem. Je geeft beleidsmatig vorm aan al de voorkomende Geo-informatie op tactisch en strategisch niveau. Je beheert BGT (wekelijks terugkerend en hier zit het meeste werk in). Project ‘Gis systeem aanschaffen’.
  1. Coördinatie van kabels en leidingen. Daarbij moet je denken aan de afstemming tussen verschillende partijen, zoals de verschillende nutsbedrijven en hun aannemers. Het gaat om de vraag wanneer en waar te graven, maar ook het inpassen van gemeentelijk beleid in de regio. Je moet vergunningen en werkmeldingen beoordelen en controleren (bijna dagelijks terugkerend). Ook het regelmatig organiseren en voorzitten van strategische- en coördinatie overleggen en het participeren in overleggen in de regio.

Wie ben jij?
Onze ideale kandidaat houdt van uitdagingen, is gedreven en vindt het leuk dat geen dag hetzelfde is. Je bent klantgericht en vindt het fijn om anderen een ‘wow’ gevoel te geven. Je denkt niet in problemen, maar vindt oplossingen. Je beweegt je gemakkelijk door een organisatie en betrekt de juiste mensen bij jouw vragen. Je bent enthousiast en in staat om in samenwerking met anderen beleid op te stellen en uit te voeren. Je beschikt over schriftelijke en communicatieve vaardigheden, zodat je een boodschap goed kunt overbrengen. Je bent resultaatgericht, maar verliest de kwaliteit van je werk niet uit het oog. Je hebt strategisch inzicht, analytisch denkvermogen en financieel inzicht.

Wat je in ieder geval meeneemt:

  • Je hebt een opleiding op hbo-niveau, met specifieke kennis over BGT, GEO-informatie en basisregistraties.
  • Je hebt minimaal 3 jaar ervaring met het maken van beleidsvraagstukken op het gebied van GEO-informatie.
  • Je bent op de hoogte van de landelijke en gemeentelijke ontwikkelingen op het gebied van GEO-informatie en basisregistraties.
  • Je hebt ervaring met de applicaties C-Sam en Microstation.
  • Kennis van de openbare ruimte is een pre.

Midden-Delfland geeft je de ruimte!
We bieden jou een uitdagende functie waarin je laat zien wat je kunt, wie je bent en wat je ambities zijn. We geven je de ruimte om jezelf te ontwikkelen. En dat in een fijne organisatie!

Wat biedt Gemeente Midden-Delfland jou?
Het salaris voor deze functie bedraagt maximaal € 4.225,- bruto per maand (functieschaal 10, bij 36 uur per week) en een individueel keuzebudget (vakantiegeld, eindejaarsuitkering) van 17% van het jaarsalaris.

Je wordt het eerste jaar aangesteld in tijdelijke dienst. Bij voldoende functioneren wordt de tijdelijke aanstelling omgezet in een vaste aanstelling.

De gemeente Midden-Delfland heeft goede secundaire arbeidsvoorwaarden waaronder de mogelijkheid door te groeien naar een volgende loonschaal, flexibele arbeidstijden, opleidingsmogelijkheden en een reiskostenvergoeding woon- werkverkeer.

Enthousiast? Solliciteer voor 12 oktober 2019!
Stuur je motivatiebrief en CV via onze sollicitatiepagina. Solliciteer je liever op een andere manier? Bijvoorbeeld door een video? Dan mag en kan dat natuurlijk ook!

Informatie
Wil je meer weten over onze gemeente, kijk dan op www.middendelfland.nl en www.cittaslow-nederland.nl. Voor meer informatie over de inhoud van de functie kun je terecht bij Peter van den Heuvel, directeur afdeling Beheer, telefoonnummer (015) 380 41 91. Voor vragen over de procedure kun je contact opnemen met Ilze Groenewegen,  P&O adviseur, telefoonnummer (015) 380 41 56 .

 

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

 

Trefwoorden: Civiele Techniek, Medewerker Civiele Techniek, Openbare Ruimte, Informatiebeleid, GEO Techniek, Overheid, Gemeente

 


GIN-Kartografiewedstrijd 2019

Categorie:
Overig kartografie

Stuur je mooiste kaart in ter gelegenheid van het Geo-Info-themanummer ‘Kartografie’ en win een prijs. Je doet mee in de categorie ‘Student’ of ‘Professional’. De (maximaal 10) genomineerde kaarten worden afgedrukt in het themanummer, dat in oktober 2019 verschijnt. De prijsuitreiking vindt plaats op het GIN-Gala op 19 november 2019 tijdens GeoBuzz. Alle inzendingen vormen gezamenlijk een tentoonstelling tijdens GeoBuzz 2019.

Wedstrijdregels

  • Stuur je inzending vóór 15 oktober 2019 in.
  • Iedereen mag meedoen, met uitzondering van de jury.
  • We beoordelen slechts één inzending per deelnemer.
  • Je mag elke (combinatie van) software gebruiken.
  • Je geeft GIN het gebruiksrecht voor plaatsing in het het magazine van GIN, voor opname in de tentoonstelling en voor ander gebruik in de context van deze kartografiewedstrijd.
  • Je voegt een lijstje van de software en de brongegevens toe met een korte beschrijving van het maakproces. Geef ook de URL voor online kaarten!
  • Geef in max. 3 zinnen aan waarom dit voor jou een mooie kaart is.
  • Je geeft duidelijk aan of je meedingt in de categorie ‘Student’ of ‘Professional’.
  • Voor de categorie “Student” geef je de naam van je opleiding en de naam van je docent op en diens handtekening.

Digitale inzending

  • 2D-drukwerk: PDF-bestand, maximaal A4-formaat.
  • 3D-drukwerk: foto als TIFF-bestand, minimaal 300 dpi.
  • Digitaal of online: schermafdruk als TIFF-bestand, minimaal 300 dpi.

Beoordelingscriteria (5 punten per criterium)

  • aantrekkelijkheid: kleurgebruik, geometrie, accentuering, symbologie;
  • ontwerp: logische organisatie, hiërarchie en volgorde van tekst en beeld;
  • effectieve communicatie: begrijpelijk en compact;
  • originaliteit: unieke presentatie;
  • nauwkeurigheid: grammatica, interpunctie en spelling;
  • leesbaarheid: typografie, figuren, tabellen en afbeeldingen;
  • effectief gebruik van geografische informatie: toepasselijk gebruik en presentatie van geografische gegevens.

Inzending en contactgegevens

Stuur je inzending naar info@geo-info.nl. Neem in je mail de volgende gegevens of onderdelen mee:

- voor- en achternaam;
- telefoonnummer;
- categorie 'Professional' of 'Student' (+ naam van je docent);
- eventuele toelichting bij je inzending;
- de bijlage (met je inzending)


Gezien in Geo-Info: Koning opent eerste ICHC tentoonstelling

Categorie:
Vereniging

In Geo-Info 4 is het verslag opgenomen van de eerste ICHC tentoonstelling in Amsterdam. Koning Willem Alexander opende deze tentoonstelling in zijn paleis op de Dam in Amsterdam.

Onder grote belangstelling opende de koning op 28 juni in het paleis op de Dam de eerste van ten minste acht tentoonstellingen die in het Tropeninstituut gehouden ICHC-congres in Amsterdam zijn georganiseerd van 14-19 juli. 

Lees hier het artikel over deze tentoonstelling.


Abonneren op RSS - Nieuws