Nieuws

Nieuwsbericht

Brede gegevensverwerker (BAG/BGT/BRO/WKPB/WOZ)

Categorie:
Vacature

Meerinzicht is de samenwerking van de gemeenten Ermelo, Harderwijk en Zeewolde. Meerinzicht werkt voor een regio met ca. 100.000 inwoners. Meerinzicht voert taken uit op gebied van informatisering en automatisering, HRM, facilitair gebouwen en inkoop (FG en I), belastingen, financiën, communicatie, juridische zaken, geo-informatie en het sociaal domein. Meerinzicht is een dynamische organisatie met een hoog ambitieniveau en werkt continu aan verbetering van de bedrijfsvoering. De organisatie is volop in ontwikkeling en biedt tal van uitdagingen aan de medewerkers. Kernwoorden hierbij zijn voortdurende professionalisering, verantwoordelijkheden laag in de organisatie, samenwerken, ondernemerschap, trots en nabijheid. Meerinzicht zal zich de komende jaren ontwikkelen tot een betrouwbare en solide bedrijfsvoering organisatie, waar onze klanten niet omheen kunnen. We bereiken dat met betrokken en gepassioneerde professionals!

Voor onze afdeling Belastingen en Gegevens zijn wij op zoek naar een:

Brede Gegevensverwerker (BAG/BGT/BRO/WKPB/WOZ) 36 uur | Ermelo

Ben jij ondernemend en heb je kennis op het gebied van Geo-informatie? Werk je zorgvuldig en exact maar verlies je daarbij flexibiliteit niet uit het oog? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Hier ga je werken
De afdeling Belastingen en Gegevens bestaat uit de teams Geo-informatie, Belastingen en DIV. De brede gegevensverwerker zal gaan werken voor de teams Geo-informatie en Belastingen. De teams Geo en Belastingen bestaan nu uit 12 en 15 collega’s, voor het merendeel afkomstig uit de drie oorspronkelijke gemeenten en beheren onder meer de BAG, BGT, BRO, WKPB en WOZ voor de drie gemeenten. Team Geo heeft landmeters in dienst voor het inmeten en uitzetten van geometrie in het veld. Ook verleent team Geo-informatie de geo-informatievoorziening en alle andere geo-diensten richting de gemeentelijke organisaties voor wat betreft ruimtelijke vraagstukken. Team Belastingen zorgt voor de uitvoering van de Wet WOZ en het gehele belastingproces van de gemeenten.

Meerinzicht verzorgt sinds enkele jaren de dienstverlening voor drie gemeenten. Belasting en gegevens waaronder Team GEO wil dit op een efficiënte en eenduidige manier doen. Hiervoor worden processen geharmoniseerd en verbeterd en de interne organisatie aangepast. In deze verandering ga jij een bijdrage leveren.

Dit ga je doen

  • De juistheid, actualiteit en betrouwbaarheid van de gegevens in de WOZ- en Geo- (basis)registraties conform wettelijke richtlijnen en termijnen beheren.
  • Het beheren van documentatie op het gebied van de (basis)registraties.
  • Het actualiseren van de gegevens en verwerken van mutaties van administraties en digitaal kaartmateriaal.
  • Het verbeteren van de kwaliteit, wegwerken van overgebleven fouten en afstemming met mede-bronhouders.
  • Volgen landelijke ontwikkelingen op het gebied van de relevante basisregistraties.
  • Verzenden en verwerken van inlichtingenformulieren (Belastingen).
  • Administratieve uitvoering van de marktanalyse (Belastingen).

Jouw talenten
Ben jij ondernemend en betrouwbaar? Ben je goed in zorgvuldig en exact werken, maar verlies je daarbij niet je flexibiliteit?

Deze kwaliteiten maken je tot een goede brede gegevensverwerker. Zeker in combinatie met:

  • MBO werk- en denkniveau.
  • Kennis en ervaring binnen het vakgebied Geo-informatie en digitaal kaartmateriaal.
  • Minimaal 3 jaar praktische ervaring met BGT en/of BAG in een soortgelijke rol.
  • Ben je bereid om kennis en ervaring op te doen met het vakgebied belastingen (inclusief de Wet WOZ en relevante jurisprudentie) en de basisregistratie WOZ.
  • Ervaring met de gebruikte CAD/GIS-systemen en ervaring met AutoCAD, NedGraphics/Centric applicaties strekt tot aanbeveling.
  • Bereid processen vast te leggen en te volgen.

Dit krijg je van ons
Een interessante en uitdagende functie in een complexe organisatie die vol in ontwikkeling is. Wij bieden je:

  • Afhankelijk van opleiding en ervaring een salaris in schaal 8 (minimaal € 2.459, -/ maximaal € 3.556, - bruto per maand op basis van 36 uur per week).
  • Een individueel keuzebudget van 17,05%.
  • Flexibele werktijden.
  • Een reiskostenregeling van 19 cent per km (tot een max. van 80 km per dag).
  • Een aantrekkelijk arbeidsvoorwaardenpakket.

Laten we kennismaken
Zijn wij op zoek naar jou? Solliciteren kan tot en met 3 augustus 2020 via de sollicitatiebutton. De gesprekken staan gepland in de middag van 19 augustus.

Als je vragen hebt over de inhoud van de vacature kun je die stellen aan Jan Hilhorst via 0341- 411369. Anna Besselink, HR Adviseur, beantwoordt graag vragen over de sollicitatieprocedure via 085-1108249.

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.

Trefwoorden: Brede gegevensverwerker, BAG/BGT/BRO/WKPB/WOZ, fulltime, Ermelo, gemeente, MBO, Geo-informatie, digitaal kaartmateriaal, CAD/GIS-systemen, AutoCAD, NedGraphics/Centric, ervaren

 


Databeheerder Openbare Ruimte- Utrechtse Heuvelrug

Categorie:
Vacature

De organisatie

Je gaat werken voor een mooie gemeente met ongeveer 49.000 inwoners, die duurzaamheid hoog in het vaandel heeft staan. De Utrechtse Heuvelrug is rijk aan natuur en cultuurhistorie. Je vindt er landgoederen, buitenplaatsen en natuurlijk het Nationaal Park Utrechtse Heuvelrug. Een grote openbare ruimte met een groen karakter, waar we zorgvuldig mee omgaan, zowel voor wat betreft inrichting als beheer.

Onze gemeente is ideaal om in te wonen, werken en recreëren. De organisatie bestaat uit 6 afdelingen, ook wel thema’s genoemd: Samenleving, Omgeving, Buitenruimte, Koers, Fundament en Publiek. Binnen thema Buitenruimte zijn ongeveer 70 mensen werkzaam, die in drie teams zijn onderverdeeld, namelijk team Beheer, Onderhoud en Inrichting. Team Beheer bestaat uit 4 vakgroepen: groen, civiel, riolering en afval & reiniging.

Binnen thema Buitenruimte maken wij onder andere gebruik van de beheersystemen Greenpoint en Kikker. Deze systemen sluiten aan op gemeentelijke basisregistraties, waaronder de BGT (Basisregistratie Grootschalige Topografie).

Voor het thema Buitenruimte, team Beheer, zijn wij op zoek naar een:

 

Databeheerder Openbare Ruimte

 

Jouw functie als Databeheerder Openbare Ruimte
Als databeheerder ben je verantwoordelijk voor actuele beheergegevens. Je verwerkt mutaties en bewaakt de kwaliteit en continuïteit hiervan. Daarnaast zorg je voor tijdige en correcte uitvoering van updates. Verder bewaak je ook de procesmatige koppelingen met onder andere de BGT en de gemeentelijke kaartviewer en draag je de visie van “enkelvoudige opslag, meervoudig gebruik” uit.

Je speelt in op de wensen van gebruikers en bent vraagbaak voor je collega’s. Zowel op verzoek als op eigen initiatief maak je (integraal complexe) analyses en themakaarten. Je draagt oplossingen aan en je komt met verbetervoorstellen om optimaal aan te sluiten op de beheerprocessen. Daarbij werk je nauw samen met je collega’s, gebruikers en softwareleveranciers. Tevens ben je medeverantwoordelijk voor het functioneel beheer van de diverse gegevensbeheer applicaties.

Dit is je toegevoegde waarde
Je werkt nauwkeurig en bent in staat om snel gegevens te analyseren. Daarnaast ben je flexibel en makkelijk in de omgang. Je weet verschillende belangen met elkaar te verbinden. Tegelijkertijd verlies je het resultaat niet uit het oog en kun je hoofd- en bijzaken van elkaar onderscheiden. Je bent communicatief sterk, je kunt snel schakelen en je bent een verbinder. Jouw collega’s werken graag met je samen omdat jij hun werkgebied snapt en ze bij jou altijd kunnen rekenen op betrouwbare gegevens en analyses.

Dit breng je mee

  • Je hebt een HBO-werk- en denkniveau
  • Je hebt relevante en werkervaring op het gebied databeheer.
  • Je hebt affiniteit met de producten in de openbare ruimte
  • Je hebt kennis van standaarden zoals IMGeo
  • Je hebt goede communicatieve vaardigheden.
  • Je hebt aantoonbare kennis van CAD/GIS systemen.
  • Je bent analytisch, oplossings- en resultaatgericht.
  • Kennis en ervaring met Greenpoint en/of Kikker is een pré.

Daarnaast herken je jezelf in onze kernwaarden: omgevingsgevoelig, verantwoordelijk, dienstverlenend, samenwerken en zelfreflectie.

Wat biedt Gemeente Utrechtse Heuvelrug jou?
Een uitdagende baan vol afwisseling in een leuk team met enthousiaste collega’s. Het salaris bedraagt minimaal € 2.729,- tot maximaal € 4.008- bruto per maand (functieschaal 9 Cao Gemeenten) bij een 36-urige werkweek. De salarisinpassing wordt gehanteerd op basis van beroepskennis en werkervaring.

Bovenop het salaris ontvang je 17,05% Individueel Keuzebudget (IKB). Het IKB kun je laten uitbetalen of inzetten voor andere doeleinden. We maken verder graag afspraken over je loopbaan en ontwikkeling die passen bij jouw levensfase en een goede werk-privébalans.

Enthousiast?
Jouw motivatie en CV zien we graag vóór 10 juli 2020 tegemoet onder vermelding van vacaturenummer 19-BU-20 via de sollicitatiebutton.

De eerste gespreksronde vindt plaats op donderdag 23 juli 2020. Vanzelfsprekend houden we daarbij rekening met Corona-maatregelen.

Vragen over deze vacature? Stel deze aan Gerrit Wanner, teamleider Beheer of Eric Pol, beheerregisseur groen, beiden bereikbaar op 0343-565600.

Social media
Wij maken gebruik van social media en bekijken o.a. jouw eventuele LinkedIn-profiel. Check gerust die van ons.

 

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

 

Trefwoorden: Databeheer, Databeheerder, Openbare Ruimte, Overheid, Gemeente


Gemeente Krimpenerwaard - Gegevensbeheerder

Categorie:
Vacature

Gemeente Krimpenerwaard heeft een vacature voor een

 

Gegevensbeheerder

36 uur

Jij draagt bij aan goede IT door bezig te zijn met de kwaliteit van basisregistraties. Hier hebben de inwoners en je collega’s wat aan. Door jouw communicatieve vaardigheden heb je goede contacten, zowel intern als extern, als het aankomt op het borgen van straat- en huisnummerbesluiten.

Algemeen

De gemeente Krimpenerwaard is een gemeente met 55.666 inwoners, bestaande uit elf kernen en een oppervlakte van ruim 164 km². Een gemeente die staat voor ruimte, rust en groen met een hoog voorzieningenniveau. De gemeente wil zich stevig positioneren in de regio en een sterke verbinding aangaan met de omgeving. Dit betekent dat wij de samenwerking zoeken met onze inwoners, het bedrijfsleven, het maatschappelijk middenveld, buurgemeenten en medeoverheden.

De afdeling S&I (Service & Informatie) is als ondersteunende afdeling dienstverlenend aan iedereen binnen de organisatie. De afdeling bestaat uit ruim 70 medewerkers. Gegevensbeheerders en functioneel beheerders vormen daarbinnen een team van 9 mensen.

Wat ga je doen als Gegevensbeheerder?

Als gegevensbeheerder ben je verantwoordelijk voor de datakwaliteit binnen de gemeente Krimpenerwaard. Je stimuleert het gebruik van basisgegevens en kernregistraties binnen de organisatie. Je verbetert de kwaliteit van deze registraties. Je houdt je op dat punt vooral bezig met de kwaliteit van basisregistraties zoals de BAG en de BGT en met de distributie en gebruik van de BRP. Je onderhoudt contacten met de afdelingen Openbare Werken en Ruimtelijke Ontwikkeling en met SVHW waar de registratie van de BAG aan is uitbesteed. Je helpt bij WKPB-vraagstukken. Je bent verantwoordelijk voor het borgen van straat- en huisnummerbesluiten. Je ondersteunt je collega’s in het beheer van gegevensuitwisseling en geo-informatiesystemen. Je behandelt vragen van interne en externe klanten en zoekt foute registraties tot op de bodem uit. Je neemt deel aan interne en externe werkgroepen.

Wie ben je

  • Je hebt een HBO opleiding of HBO werk- en denkniveau
  • Je hebt ervaring en affiniteit met geo-informatie en gegevensuitwisseling.
  • Je hebt overzicht en je snapt hoe informatie digitaal wordt uitgewisseld en gegevens met elkaar samenhangen.
  • Je werkt zelfstandig, maar bent geen solist en je wilt je graag verder ontwikkelen.
  • Verder ben je communicatief sterk, zowel mondeling als schriftelijk. Wie je verder bent, lezen we graag in jouw CV en motivatiebrief.

Wat biedt Gemeente Krimpenerwaard jou?

  • Naast inhoudelijke uitdagingen bieden we jou een prima arbeidsvoorwaardenpakket. Het salaris bedraagt, afhankelijk van opleiding en ervaring, maximaal € 3.485,- bruto per maand (functieschaal 8) bij een 36-urige werkweek;
  • Vitamine L(eren): intern pakket aan ontwikkelmogelijkheden;
  • Betrokken collega’s;
  • Daarnaast kent de gemeente het Individueel Keuze Budget (IKB). Over het bruto maandsalaris bouw je maandelijks 17,05% IKB op. Je kunt dit bijvoorbeeld (maandelijks) uit laten betalen, gebruiken om extra verlof te kopen of inzetten voor een opleiding of je vakbondscontributie.

Meer informatie

Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met Kees van Koningsbruggen, afdelingsmanager Service en Informatie, of met Gerard Mentjox, Informatiemanager via 140182.

Solliciteren op de functie van Gegevensbeheerder

Stuur je brief en cv via de sollicitatiebutton naar P&O.

Sollicitatiegesprekken zullen digitaal plaatsvinden.

 

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

 

Trefwoorden: Gegevensbeheer, Gegevensbeheerder, Geo-informatie, Data, Overheid, Gemeente, vacature Krimpenerwaard, vacature Schoonhoven


Doe mee met de GIN zomerfotowedstrijd!

Categorie:
Vereniging

Wil je meehelpen Geo-Info nog mooier, professioneler en aantrekkelijker te maken? Dat kan en dat is makkelijker dan je denkt. GIN organiseert een zomerfotowedstrijd. Of je nu vakantie in eigen land of toch in het buitenland gaat houden, neem je camera mee en kijk eens met een ‘geo-bril’ door de lens. Hoe ziet ‘geo’ om ons heen er nu uit? Inwinnen, kartografie, sensoren of de toepassing van geoinformatie en -technieken; laat ons zien hoe jij het ziet. Voor het komende themanummer zoeken we speciaal naar beelden over de Energietransitie & Geo.

Ga naar buiten, ontspan, maak foto’s en stuur ze naar ons toe. Een jury bestaande uit een delegatie uit het bestuur van GIN en de redactie van Geo-Info zoeken de mooiste en meest sprekende foto voor de cover van Geo-Info nummer 5, het themanummer over de Energietransitie, onder eervolle vermelding van de maker. Niet gewonnen? Grote kans dat jouw foto in de toekomst in Geo-Info of in een nieuwsbrief van GIN verschijnt. Doe je mee?

Wat we vragen:
• Stuur je foto(’s) in vóór 31 augustus 2020;
• Iedereen mag meedoen, met uitzondering van de jury;
• Je mag elke (combinatie van) software gebruiken;
• Grootte van een foto: tenminste 1 MB;
• Bestand: TIFF, EPS of JPG, minimaal 300 dpi;
• Staan er duidelijk herkenbaar mensen op de foto (geen groep)? Vraag om toestemming!;
• Je geeft GIN het gebruiksrecht voor plaatsing in Geo-Info, het magazine van GIN, en voor ander gebruik in de context van GIN en Geo-Info.

Beoordelingscriteria:
• Aantrekkelijkheid;
• Originaliteit;
• Passend bij het onderwerp Energietransitie.

Inzending en contactgegevens
Stuur je inzending (eventueel via WeTransfer wetransfer.com/) naar gi@geo-info.nl. Zet in je mail de volgende gegevens: je voor- en achternaam, het thema, onderwerp of de categorie waar de foto toe kan behoren, en de locatie.


De FIG Working Week in Nederland wordt verplaatst naar 2021

Categorie:
Extern

Eind maart 2020 werd aangekondigd dat de FIG Working Week werd gecanceld door het verbod op evenementen in Nederland. Kort na de beslissing van de Nederlandse overheid heeft de lokale organisatie van de FIG Working Week 2021, in Accra, Ghana, contact opgenomen met de FIG en de Nederlandse organisatie een voorstel gedaan. Zij hebben aangeboden om de Working Week Nederland te verplaatsen naar volgend jaar, in plaats van deze te houden in Ghana. Het is een heel bijzonder en genereus aanbod van Ghana, waar zowel FIG als het Nederlandse organisatieteam erg dankbaar voor zijn. Dit aanbod is een weerspiegeling van de FIG-mentaliteit en spirit!

Alle voorbereidingen en investeringen die voor Working Week in Amsterdam zijn gedaan, kunnen hierdoor verplaatst worden naar 2021. Dit geldt ook voor de volledige registratiekosten van de deelnemers. Alle deelnemers, sponsors en exhibitors zijn via mail geïnformeerd over het bovenstaande. FIG en het Nederlandse organisatieteam zijn begonnen met de voorbereidingen en het uitwerken van de details. Wanneer er meer informatie is, wordt dat zo snel mogelijk gedeeld. We zien er naar uit jullie uit te nodigen voor de FIG Working Week 2021 in het voorjaar in Nederland.

Paula Dijkstra, Co-conference director, bereikbaar
via Amsterdam2020@geo-info.nl


Nieuwe datum inwerkingtreding Omgevingswet: 1 januari 2022

Categorie:
Extern

Het Rijk en de koepels van gemeenten, provincies en waterschappen hebben overeenstemming bereikt over een nieuwe datum voor de inwerkingtreding van de Omgevingswet. Met de datum van 1 januari 2022 willen zij extra tijd en ruimte bieden voor een goede invoering van de wet. Dat meldt minister Kajsa Ollongren van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties in een brief aan beide Kamers.

In een gezamenlijke verklaring bij de Kamerbrief onderschrijven het Rijk en de koepels dat de nieuwe datum voor de inwerkingtreding van de Omgevingswet wenselijk en realistisch is. Het Rijk en de koepels hebben zorgvuldig gekeken naar de voortgang van de wet- en regelgeving, het Digitaal Stelsel Omgevingswet (DSO) en de implementatie van de Omgevingswet. Hierbij zijn zij niet over één nacht ijs gegaan. Er kan immers maar één keer goed gestart worden met de Omgevingswet. Alle partijen zien de voordelen van de Omgevingswet en zetten zich in voor een spoedige en zorgvuldige inwerkingtreding. Overheden hebben de Omgevingswet namelijk nodig om complexe en urgente maatschappelijke opgaven, zoals de energietransitie en klimaatadaptatie, beter het hoofd te kunnen bieden. Daarnaast is een eenvoudiger en gebruiksvriendelijker stelsel voor het omgevingsrecht ook in het belang van inwoners, bedrijven en maatschappelijke organisaties. Minister Ollongren: “De afgelopen jaren is hard gewerkt aan de ontwikkeling en implementatie van de Omgevingswet. Het is belangrijk dat we deze energie vasthouden en ook de komende tijd voortvarend blijven doorwerken aan de wet waarmee iedereen vanaf januari 2022 eenvoudiger aan de fysieke leefomgeving kan werken.”

Voor meer informatie en het volledige nieuwsbericht zie: www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/omgevingswet/
nieuws/2020/05/20/nieuwe-datum-inwerkingtreding-omgevingswet-1-januari-2022


Vacature: (Geo) Dataspecialist Groen - 32 – 36 uur | Haarlem

Categorie:
Vacature

De organisatie:

Wil jij samen met collega’s bouwen aan de toekomst van ruim 2,5 miljoen Noord-Hollanders? Bij de provincie Noord-Holland wordt onder andere gewerkt aan technologische innovaties, slimme infrastructuur, energietransitie en natuurontwikkeling. Zo lever jij een bijdrage aan de samenleving!

Bij de provincie werk je bovendien aan je eigen toekomst. Je krijgt de ruimte voor het ontwikkelen van jouw talenten, ambities en persoonlijke groei. Net als de provincie blijf je voortdurend in beweging en maken we samen het verschil.

Achtergrond:

Binnen de directie Beleid draagt de sector Onderzoek en Informatie (O&I) met onderzoeken en (GIS)data-analyse bij aan de kwaliteit van beleid. De sector is verantwoordelijk voor het maken van ruimtelijke analyses, kaarten en viewers voor beleidsadviseurs en bestuur. Wij zorgen voor actuele en betrouwbare beleidsinformatie door het inrichten en beheren van de wettelijk verplichte basisregistraties en meetnetten, door publicatie van onze plannen op Ruimtelijkeplannen.nl en door het borgen van de verplichte gegevenslevering aan landelijke voorzieningen en het Europese INSPIRE-initiatief.

Het GIS-datateam binnen de sector is een klein, gedreven en professioneel team. Het team bestaat uit beleidsadviseurs en specialisten op het gebied van (data)monitoring, onderzoek en geografische informatiesystemen. Alle geodataspecialisten werken nauw samen met medewerkers binnen de beleidsinhoudelijke sectoren. Wij zijn sterk gericht op samenwerking en bieden ruimte voor eigen initiatief en innovatie.

Functie-inhoud:

De gevraagde geodata specialist is vanuit de sector O&I met name werkzaam voor de sector Groen van de directie Beleid. De sector Groen houdt zich bezig met het beschermen en ontwikkelen van de Noord-Hollandse biodiversiteit, kwetsbare natuurgebieden en bijzondere landschappen. Dat doen zij onder andere door het realiseren van het NNN (Natuurnetwerk Nederland). Het NNN is een samenhangende structuur van natuurgebieden.

Vanuit de sector O&I werk je binnen de sector Groen nauw samen met het team dat zich bezighoudt met de realisatie van het NNN. Het is een nieuw en enthousiast team dat bestaat uit een programmamanager, projectleiders, ecologen, ondersteuners en beleidsadviseurs. Als specialist met een brede kennis van Geografische Informatie Systemen ben je binnen dit team verantwoordelijk voor

  • Het uitvoeren van ruimtelijke analyses;
  • Het kaartmateriaal maken en ontwerpen voor verschillende doelgroepen;
  • Data op een begrijpelijk en aansprekende manier weer te geven;
  • Data combineren en analyseren om zo op zoek te gaan naar optimale oplossingen voor natuurontwikkelingen.

De producten die je maakt of waar je aan meewerkt worden beschikbaar gesteld aan de gebruikers via internet of via de intranetpagina voor medewerkers van de provincie Noord-Holland.

Functie-eisen:

  • Je hebt een HBO (+) werk- of denkniveau;
  • Je beschikt over enige jaren werkervaring met GIS-software en je bent bedreven in het uitvoeren van GIS-analyses, cartografie/visualisatie, (geo)databewerkingen;
  • Je hebt ervaring met het werken met ESRI ArcGIS software, bij voorkeur zowel ArcMap als ArcGIS Pro;
  • Je hebt een goed ruimtelijk inzicht en bent creatief;
  • Ervaring met GIS-web technologie en ArcGIS Online FME of Adobe Illustrator (of vergelijkbaar) is een pre;
  • Je hebt ervaring met en/of gevoel voor het werken in een beleidsomgeving;
  • Je hebt aantoonbaar goede communicatieve vaardigheden;
  • Je bent een teamspeler die ook zelfstandig en nauwkeurig kan werken.
  • Voldoende kennis van de Nederlandse taal is een vereiste voor deze functie.

Salaris:

Afhankelijk van opleiding en ervaring minimaal € 2708,- en maximaal € 3869,-.

  • Goede secundaire arbeidsvoorwaarden zoals een Individueel Keuze Budget van circa 22% van je bruto jaarsalaris. Je beschikt zelf over dit budget en kunt keuzes maken op gebied van verlofuren en geld. Je bepaalt zelf wanneer je welk deel ervan laat uitbetalen, bovenop je maandelijkse salaris;
  • Een individueel opleidingsbudget;
  • Een jaarlijkse salarisverhoging van 3%, tot aan het einde van je schaal;
  • Een volledige vergoeding van woon-werkverkeer en dienstreizen bij gebruik van OV;
  • Een tegemoetkoming in je ziektekostenverzekering;
  • Een goede balans tussen werken en privé;
  • Een goede pensioenregeling waaraan de provincie meebetaalt.

Bijzonderheden:

Wij werken voor alle Noord-Hollanders. En dat kunnen we het beste doen als wij een afspiegeling vormen van de bevolking van de provincie. Daarom streven wij naar diversiteit in onze teams.

Voor een baan bij de provincie is een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vereist.

Solliciteren kan via de sollicitatiebutton voor 23 mei 2020.

Informatie:

Over de inhoud van de functie kun je contact opnemen met Noor Bouwens, sectormanager Onderzoek en Informatie, tel. 0611868553. Voor vragen over de procedure kun je terecht bij Servicedesk Info Personeel, tel. 023-5145606.

 

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.
Trefwoorden: (GEO) dataspecialist groen, Provincie Noord-Holland, Haarlem, HBO, GIS-software, GIS-analyse, infrastructuur, energietransitie, natuurontwikkeling, ArcMap, ArcGIS Pro, GIS-web technologie, ArcGIS Online FME, Adobe, onderzoek, informatie, ervaren

 


Vacature: Medewerker Data-analyse en Geografische informatie

Categorie:
Vacature

Ben jij een innovatieve data-expert die data weet om te zetten in informatie?

Medewerker Data-analyse en Geografische informatie

Fulltime | Zwolle

Om goede beleidsbeslissingen te kunnen nemen is kennis nodig op basis van informatie. Die informatie moet worden gedistilleerd uit data-analyses en visualisaties. In jouw functie werk je samen met collega’s op het gebied van onder andere economie en demografie door te ondersteunen met relevante en aantrekkelijk vormgegeven beleidsinformatie en het ontwikkelen en in stand houden van de betrokkene informatiesystemen.

Wat ga je doen?
Denk bijvoorbeeld aan een applicatie voor het monitoren van de woningmarkt (of bedrijventerreinen) of online dashboards. Je komt terecht in het team Beleidsinformatie Uitvoering waar je samen met 18 collega’s werkt aan het omzetten van data tot informatie en aan het visualiseren daarvan. We zoeken een collega voor 36 uur per week.

Wat breng jij mee?
We vragen minimaal een stevig HBO werk- en denkniveau en een relevante opleiding zoals bijvoorbeeld HBO Datascience, Geo-ict, Geo media & Design. Deze kennis en ervaring kan ook opgedaan zijn tijdens een recent afgeronde opleiding. 
Naast dat je organisatorisch sterk bent en je werk gestructureerd aanpakt, heb je een kritische blik en kun je goed schakelen en communiceren met diverse partijen. Je bent resultaatgericht en sterk in het proactief aandragen van oplossingen. Het is van belang dat je daarbij voldoende communicatief vaardig bent en overtuigingskracht hebt om klanten mee te nemen in jouw gedachtegoed en te laten zien welke toegevoegde waarde gehaald kan worden uit het koppelen, analyseren en juist interpreteren van data. Je hebt uitstekende analytische capaciteiten om de processen van (geo)data-preparatie, -analyses en -visualisatie uit te voeren en slim te automatiseren als dat nodig is. Daarnaast ben je in staat om je resultaten op kwaliteit te toetsen en in samenwerking met een onderzoeker te interpreteren. 

Het is belangrijk dat je ervaring en kennis hebt van analysetechnieken en geografische informatiesystemen. We zoeken iemand met ervaring in dataprocessing, het maken van querys en visualisaties, dit ook voor geografische data. Als nieuwe collega breng je een grondige kennis en ervaring van data-preparatietools (FME, Python, R, SQL); -analysetools (ArcGIS, Excel) en BI tooling (Tableau of Power BI) binnen het team.

Wat bieden wij jou?
Jij krijgt voor deze functie afhankelijk van je ervaring een salaris van minimaal 2.708,13 en maximaal 3.868,75 (schaal 9) bij een 36-urige werkweek. Daarnaast krijg je een Individueel Keuze Budget van circa 22% van je jaarsalaris waar onder andere je vakantiegeld, eindejaarsuitkering en bovenwettelijk verlof is ondergebracht. Je bepaalt zelf binnen grenzen wanneer en waarvoor je het budget inzet. 
Provincie Overijssel is beoordeeld als Beste Werkgever in haar branche. Jouw talenten en ontwikkeling vinden wij belangrijk. Je takenpakket stemmen we zo veel mogelijk af op jouw talenten. Ook zijn er veel mogelijkheden om cursussen en opleidingen te volgen vanuit een Persoonlijk Ontwikkelbudget. We hebben een informele werksfeer in een werkomgeving waar je kunt flexwerken.

Jouw plek binnen onze organisatie
Je gaat aan de slag bij de eenheid Publieke Dienstverlening, één van de acht eenheden binnen de provincie Overijssel. De eenheid houdt zich bezig met de uitvoering van het provinciaal grondbeleid, verstrekt subsidies en vergunningen en is verantwoordelijk voor toezicht en handhaving. Daarnaast ondersteunt zij het provinciaal beleid met beleidsonderzoeken, analyses en (GIS-) dataverwerking. De eenheid is een vliegwiel en verbinder als het gaat om het stimuleren van klantgerichte dienstverlening. 
De eenheid bestaat uit zeven teams: Leiding, Vergunningverlening, Handhaving, Grondzaken, Subsidieverlening, Beleidsinformatie uitvoerend en Beleidsinformatie adviserend.

Meer informatie over deze vacature:
Alle gesprekken zijn in Zwolle. Tijdens de selectie zal je kennismaken met een aantal medewerk(st)(e)rs van het team. 

Je kunt solliciteren tot en met 19 april 2020 via deze link.
 

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.
Trefwoorden: medewerker, data-analyse, geografisch, informatie, HBO, fulltime, ervaren, Zwolle, datascience, GEO-ICT, Geo, media, design, FME, Python, R, SGL, ArcGIS, Excel, Tableau, Power BI


Abonneren op RSS - Nieuws