Nieuws

Nieuwsbericht

Onderzoekcentrum Drechtsteden zoekt een Data-Adviseur

Categorie:
Vacature

Ben jij goed in het ontwikkelen en beheren van datastromen? Ken jij de ins en outs van datawarehouses en BI? En wil je een bijdrage leveren aan de ontwikkeling van het SmartDataCenter? Dan ben jij misschien wel onze nieuwe data-adviseur!

Data-Adviseur

36 uur | Sliedrecht

 

Wat ga je doen?

Je adviseert over de mogelijkheden van geaggregeerde data. Je beheert, valideert en ontwikkelt datastromen ten behoeve van gebruik in bedrijfsprocessen en voor onderzoek, analyse en beleidsvorming. Je bent samen met andere in het team beheerder van de Centrale Distributie Voorziening, onze regionale 'toolbox' voor datadistributie. Binnen opdrachten en adviesvragen initieer en ontwikkel  je zelfstandig producten.

 

Wat neem je mee?

  • Je hebt een afgeronde relevante hbo opleiding, (bv. ICT, informatica, Geo-informatica)
  • Je hebt kennis van, inzicht in en ervaring met gegevensmanagement en datawarehousing
  • Je hebt kennis van, inzicht in er ervaring met databaseprincipes
  • Je hebt kennis van, inzicht in en ervaring met een Enterprise Service Bus (ESB)
  • Je hebt kennis van koppelingen met berichtenverkeer zoals Stuf en JSON
  • Kennis van en ervaring met API-management en API-Gateways is een pré
  • Kennis van, inzicht in en ervaring van gemeentelijke onderwerpen zoals het stelsel van basisregistraties en Common Ground is een pré

 

Je bent in staat om te werken in een dynamische (agile) omgeving. Vanwege de strategische spilfunctie van het SmartDataCenter voor de regio ben je kwaliteitsbewust en stel je hoge eisen aan het werk dat je aflevert. Je beschikt over het vermogen om tot goede samenwerking te komen. Je legt contacten met collega’s met betrekking tot het werkproces en schakelt waar nodig ook andere experts in.

 

Waar kom je te werken?

Het SmartDataCenter (SDC) is onderdeel van het Onderzoekcentrum Drechtsteden. Het Onderzoekcentrum is op zijn beurt weer onderdeel van Gemeentebelastingen en Basisinformatie Drechtsteden. Het SDC heeft de ambitie om als Dataknooppunt van de regio Drechtsteden te fungeren. Je komt te werken in een professioneel team dat volop in ontwikkeling is. We zijn hierin dienstverlenend naar andere organisatieonderdelen van de Drechtsteden en vooral ook naar de Drechtstedengemeenten. Binnen het werkgebied van het SDC spelen veel ontwikkelingen zoals de ontwikkeling van data gedreven sturing, datamanagement, API-management. Het SDC werkt samen met een grote verscheidenheid aan mensen en specialismen in de regio Drechtsteden.

 

Wat bieden we jou?

Een uitdagende functie met inhoud in een omgeving die snel verandert en voortdurend in ontwikkeling is.

De functie is ingedeeld in schaal 10. Afhankelijk van ervaring en opleiding bedraagt het salaris maximaal € 4.225,- bruto per maand (schaal 10) bij een 36-urige werkweek. Het dienstverband wordt aangegaan voor de duur van één jaar en kan afhankelijk van organisatie ontwikkelingen en functioneren na dat jaar worden omgezet in een vaste aanstelling.

Wij zijn een moderne werkgever. Je krijgt bij ons uitstekende arbeidsvoorwaarden op het gebied van reiskosten, flexibele werktijden, verlofregelingen en studiefaciliteiten. Daarnaast beschik je als medewerker over een Individueel Keuze Budget van 17,05% van je bruto jaarsalaris. Je beheert dit budget zelf en je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om dit (of een deel hiervan) te laten uitbetalen of er vakantie-uren van te kopen.

 

Solliciteren of meer weten?

Je kunt direct online solliciteren door te klikken op deze link. Reageer voor 13 mei 2019. Wil je meer weten over de inhoud van de functie of de sollicitatieprocedure, neem dan contact op met dhr. Wouter Abee, Manager Onderzoekcentrum Drechtsteden & SmartDataCenter (078 770 5543).

 

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

 

Trefwoorden: Data Adviseur, ICT, informatica, Geo-informatica, gegevensmanagement, datawarehousing, Vacature Sliedrecht

 


Waterschap Limburg zoekt een GIS-specialist / Adviseur GEO-informatie

Categorie:
Vacature

GIS-specialist / adviseur GEO-informatie

Waterschap Limburg is het jongste waterschap van Nederland, primair gericht op beheer en onderhoud van waterkeringen en het watersysteem in de gehele provincie. Onze uitdagingen zijn groot: dijkversterking, klimaatverandering, waterkwaliteit, innovatie en duurzaamheid. Ruim 300 collega’s zetten zich dagelijks in voor het waterbeheer, in een afwisselend gebied: van zandgronden in het noorden tot het zuidelijke heuvelland, van steden als Maastricht, Sittard, Roermond, Weert en Venlo tot agrarische gronden en natuurgebieden.

Het cluster Informatie, Data & Monitoring (IDM) heeft als taak om o.a. geo-informatie in te winnen, te beheren en aan de in- en externe afnemers beschikbaar te stellen. Met andere woorden:

Wij laten geo-informatie stromen
Wij ondersteunen het integraal werken binnen Waterschap Limburg en zorgen ervoor dat mensen beter hun werk kunnen doen en tot betere en efficiënte beslissingen in staat zijn. Onze uitdaging is om betrouwbare informatie op een kundige en duidelijke wijze te presenteren. Wij zetten ons in om de klanten toegang tot de beste data, diensten en functionaliteiten op het gebied van Geo-informatie aan te bieden. Om ons team sterker te maken zijn wij op zoek naar een gis-specialist / adviseur geo-informatie.

Wij zijn op naar jou!
Jij vindt het leuk om met techniek en data informatie te maken. Hierbij adviseer je over de gebruiksmogelijkheden van geo-informatie zodat GIS maximaal rendeert. Je ontwikkelt op verzoek of op eigen initiatief vernieuwende toepassingen met GIS en geo-informatie. Daarnaast ben je innovatief en omgevingsbewust. Je houdt zicht op (geo) ontwikkelingen op Europees (INSPIRE), landelijk en regionaal niveau.
Tevens beschik je over goede communicatieve en sociale vaardigheden en hebt een proactieve houding. Je kunt adviseren en beschikt over een goed analytisch vermogen, doorziet complexe informatievraagstukken, analyseert en vertaalt deze naar concrete oplossingen.

Functie-eisen:

  • Minimaal hbo- denk- werkniveau.
  • Je hebt kennis van en ervaring met het Esri platform.
  • Je hebt kennis van de ETL-tool FME.
  • Je kunt denken in datamodellen (standaarden).
  • Kennis van geoweb is een pre.
  • Kennis van Oracle databases is een pre.
  • Kennis van Python is een pre.
  • Werkervaring in het vakgebied is een pre.

Watermerken
Mensen maken het verschil! Bij onze medewerkers zien we graag een gedeelde mindset: hoe draag ik bij aan de opgaven van Waterschap Limburg. Dit is vertaald in onze zes watermerken.

  • Met de omgeving voor de omgeving.
  • Trek op met het bestuur.
  • Respecteer kaders en pak speelruimte.
  • Blijf in beweging.
  • Help je collega.
  • Maak de wereld mooier.

Omvang en functieschaal
Je komt in algemene dienst en wordt geplaatst in de generieke functie van adviseur met de functieroepnaam adviseur Geo-informatie. Het is een structurele en fulltime functie, gewaardeerd in schaal 10 max. € 4.347,-.

Geïnteresseerd?
Voor inhoudelijke vragen over de functie kun je terecht bij Peter Notten, p.notten@waterschaplimburg.nl of op tel. + 31 611078054. Procedurele vragen kun je stellen via de HRM@waterschaplimburg.nl Je gemotiveerde sollicitatie en cv ontvangen we graag vóór 5 mei 2019 via sollicitaties@waterschaplimburg.nl of via het online sollicitatieformulier.

Voor meer informatie over ons kan je kijken op waterschaplimburg.nl/overons.

Acquisitie wordt niet op prijs gesteld.


PERSBERICHT

Categorie:
Extern

Gemeenten slaan handen ineen voor nieuwe Basisregistratie Adressen en Gebouwen (BAG) applicatie

Alphen aan den Rijn, 15 april 2019 – Na een jaar lang intensief ontwikkelen wordt per begin mei de nieuwe BAG-applicatie Vertex Objecten gelanceerd. Dit is het resultaat van een nauwe samenwerking tussen initiator Processfive uit Alphen a/d Rijn en zes gemeenten: Den Haag, Nijkerk, Meppel, Rotterdam, Schiedam en Zaanstad. De applicatie is gericht op de Basisregistratie Adressen en Gebouwen (BAG) en ontstaan uit ontevredenheid met het huidige BAG-aanbod. Veel gemeenten vinden dit technologisch sterk verouderd en te duur.

Drie redenen om over te stappen
De BAG bevat alle adressen en gebouwen van Nederland en wordt voor vrijwel elk gemeentelijk proces gebruikt. Maar ook hulpdiensten, nutsbedrijven en instanties als de Kamer van Koophandel raadplegen de BAG zeer regelmatig. Het verouderde aanbod in verhouding tot de prijs waren overigens niet de enige bezwaren. Ook de toenemende leveranciersafhankelijkheid speelde een rol. Deze gecombineerde punten waren voor zes gemeenten reden om deel te nemen aan het BAG-ontwikkelproject van Processfive.

‘Niet langer afhankelijk’
“De komst van BAG 2.0 was voor ons een natuurlijk heroverwegingsmoment,” aldus Pieter de Ruijter, procesmanager stadsbeheer bij gemeente Rotterdam. “Wij houden graag zelf de regie in handen en willen dus niet  afhankelijk zijn van één aanbieder. Veel betalen voor gedateerde technologie: dat wilden we niet langer. We zijn dan ook blij dat Processfive samen met ons en vijf andere gemeenten een eigentijdse oplossing heeft ontwikkeld. Een applicatie die in de basis geschikt is voor Integraal Objectbeheer van meerdere basisregistraties. Daarbij werd rekening gehouden met onze wensen en is nieuwe technologie toegepast. Bovendien zijn we hierdoor niet meer buitenproportioneel afhankelijk van kostbare licenties en updates.”

Voor en door BAG beheerders ontwikkeld
Rogier Noordam, consultancy-manager bij Processfive: “De applicatie voldoet uiteraard aan alle wet- en regelgeving, maar is volledig praktijkgericht ontwikkeld. Samen met beheerders en vanuit hun belang; eenvoud, snelheid en gebruiksgemak stonden dus voorop. Een unieke samenwerking, waarin we steeds opnieuw de functionaliteit van de oplossing konden bewijzen. Het ontwikkelteam bestond uit zo’n 50 jaar gebundelde BAG-ervaring. We waren het er dus snel over eens wat we als eerste moesten aanpakken: het aantal handelingen binnen de applicatie. Dat is ten opzichte van het huidige aanbod aan BAG applicaties drastisch verminderd/teruggebracht, waardoor je enorm veel tijd bespaart.”

Toekomstige mogelijkheden
Met Vertex Objecten kun je de BAG voor meerdere gemeenten bijhouden. De applicatie draait op het Vertex-platform waaraan ook andere databronnen kunnen worden gekoppeld. Denk aan systemen voor vergunningen, zaken, belastingen, BGT en documentmanagement. Vertex is de basis voor meerdere succesvolle implementaties bij onder andere belastingkantoren, gemeenten, waterschappen en omgevingsdiensten.


ISPRS 2019

Categorie:
Internationaal

In de week van 10 tot 14 juni vindt de ISPRS Geospatial Week plaats op de campus van de Universiteit Twente.

Dit evenement van de internationale vereniging voor fotogrammetrie, remote sensing en geo-informatie is een combinatie van 13 workshops die in een compact programma van één week worden aangeboden. Onderwerpen die de revue passeren zijn onder meer UAV-fotogrammetrie, laserscanning, kwaliteit van ruimtelijke data, automatische beeldinterpretatie met deep learning, hyperspectrale beeldverwerking en crowd sourcing met toepassingen variërend van indoorkartering en smart cities tot cryosfeer- en hydrosfeerstudies en zelfs kartering van planeten.

Het wetenschappelijke programma zal bestaan uit zo’n 280 mondelinge presentaties en 130 posters. De bijbehorende artikelen zullen verschijnen in de ISPRS Annals en ISPRS Archives. We verwachten 700-800 deelnemers van over de hele wereld. Wilt u ook deelnemen? Kijk dan op www.gsw2019.org voor nadere informatie.


Heerhugowaard zoekt een Applicatiebeheerder GIS-GEO

Categorie:
Vacature

In Heerhugowaard werken wij elke dag aan een betere en digitalere omgeving voor iedereen die hier komt, woont, werkt, onderneemt en leeft. Dit doen we met inzet voor en door iedereen. Want alleen samen maken we het waar.

Heerhugowaard is jouw ruimte als jij met jouw ambities en talent het verschil wilt maken voor iedereen in onze mooie gemeente. Jij bent een publieke professional. Jouw blik is altijd naar buiten gericht en je pakt jouw ruimte om je te blijven ontwikkelen. Als jij groeit, groeit de organisatie mee. Zo zijn we altijd een stap voor.

Met plezier samenwerken voor een TOP dienstverlening: dat is werken bij Heerhugowaard.

 

Applicatiebeheerder GIS/GEO

36 uur | Heerhugowaard

 

Over de functie
De functie valt binnen het organisatieonderdeel Applicatiebeheer (Bedrijfsvoering).
Als applicatiebeheerder ben je continue op de hoogte van de wensen van de gebruikers en kun je deze vertalen naar structurele oplossingen. Daarbij weet je de gebruikers te stimuleren tot optimale benutting van de beschikbare software.

Wat je graag doet
Je bent in staat collega’s en daarmee de organisatie beter te laten functioneren door optimaal werkende applicaties, welke onze TOP dienstverlening ondersteunen! Je draagt voortdurend bij aan het doorontwikkelen van de dynamische architectuur op operationeel niveau. Je doet dat door proactief te acteren op ontwikkelingen en door regelmatig in gesprek te zijn met je stakeholders (gebruikers, leveranciers en IT-collega’s). Je weet daarbij de juiste prioriteiten te stellen en de hoofdlijn goed vast te houden. Je weet wat wel en niet kan en bent daarin duidelijk in je communicatie. Als je dat goed doet, loopt het dagelijkse werk ongehinderd door en ben je de verbindende schakel tussen de bedrijfsvoering en ICT.

Wat jij bent, kunt en hebt 
Je beschikt over minimaal HBO-niveau en over kennis van het materiegebied GIS/GEO. Je bent bekend met ITIL en BISL. Ook heb je database en SQL kennis en ervaring met het bouwen van query’s. Je schakelt snel, je bent analytisch sterk en je toont initiatief. Indien je kennis hebt van geautomatiseerde informatiesystemen, omgevingsinformatiemanagemen en gemeentelijke processen, heeft dat onze voorkeur.

Wat wij je bieden
Heerhugowaard werkt op een vernieuwende, praktische en vooral menselijke manier. Hierbij bieden we een flexibele werkomgeving, de mogelijkheid om plaats (bijvoorbeeld vanuit huis) en tijd onafhankelijk te werken. Je kiest zelf je laptop en telefoon (BYOD), welke jouw eigendom worden. Je kunt deze dus ook privé gebruiken. Je salaris is maximaal € 3.805,- bruto per maand (fulltime dienstverband, schaal 9, CAR/UWO, salarispeil 1 januari 2018). Naast het recht op vakantie-uren (183,6 uur) kun je ook nog ruim 4 weken verlof kopen via het individuele keuze budget (IKB). Het IKB is 18,45% van jouw bruto salaris en je kunt dit voor verschillende doelen inzetten of opnemen wanneer het jou uitkomt.

Ben je geïnteresseerd?
Ben jij onze applicatiebeheerder? Dan wordt het tijd dat wij elkaar ontmoeten. Stuur je brief met motivatie en CV voor 24 februari 2019 via deze link. De sollicitatiegesprekken vinden plaats op 12 maart 2019.

Heb je nog vragen?
Neem contact op met Wietse Westerdijk (manager bedrijfsvoering ICT) tel 06-22044720 of Joyce Zuurbier (coördinator applicatiebeheer) tel 06-10483013.

 

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

 

Trefwoorden: Applicatiebeheerder GIS/GEO, Applicatiebeheer, Gis, Geo, ITIL, BISL, ICT, IT, Informatica, Vacature Heerhugowaard, HBO


North Sea Port zoekt een GIS Beheerder

Categorie:
Vacature

GIS Beheerder

Als GIS Beheerder ben je verantwoordelijk voor de kwaliteit, het beheer en de ontwikkeling van het geografisch informatiesysteem (GIS) van North Sea Port. In dit systeem worden ruimtelijke gegevens en informatie over geografische objecten opgeslagen, beheerd, bewerkt, geanalyseerd, geïntegreerd en gepresenteerd. Je werkt samen met diverse afdelingen in de organisatie t.a.v. het leveren van
geo-gerelateerde informatie en maakt deel uit van de afdeling Infrastructuur, cluster IT waarbij je rapporteert aan de Manager IT.

Functie
Tot je taken en werkzaamheden behoren o.a.;

  • zorgdragen voor een actief en correct beheer van de (geo) databank;
  • opvolgen van databeheertaken;
  • kwaliteitsbewaking, waaronder het doen van controles op datasets;
  • toegankelijk maken van gegevens, aangepast naargelang het type eindgebruiker;
  • vormgeven aan visualisaties van geodata en presentaties;
  • ontwikkelen van geo-apps, -websites en -presentaties;
  • ontwerpen, opmaken en aanpassen van eigen geografische datasets;
  • samenwerken met diverse gebruikers in projecten waar geo-informatie relevant is.
  • uitwisselen van gegevens met andere (externe) partijen en systemen.

Gevraagd
Je hebt HBO of WO werk- en denkniveau en een afgeronde opleiding op het gebied van Geo/GIS of ICT. Je bent op de hoogte van actuele wet- en regelgeving, hebt kennis van GIS-technologie (maar ook 3D, IoT) en ervaring met GIS-applicaties, databankbeheer, geodata, visualisatie en dagelijkse gebruikersondersteuning. Je kunt zowel zelfstandig als in (multidisciplinair) teamverband werken. Je bent ondernemend, creatief, resultaat- en oplossingsgericht, analytisch, servicegericht en communicatief sterk.

Aanbod
Werken bij een ambitieuze organisatie met goede primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden en met ruime opleidings- en ontwikkelingsmogelijkheden. We bieden een marktconform salaris afhankelijk van je opleiding en ervaring. Het betreft een fulltime functie met hoofdstandplaats in terneuzen waarbij je eveneens bereid bent om te werken in vestiging Gent.

Interesse?
Stuur dan je sollicitatiebrief en CV naar North Sea Port t.a.v. afdeling HR onder vermelding van
vacature GIS Beheerder. Dit kan via de e-mail naar jobs@northseaport.com. Voor meer informatie kun je contact opnemen met Rick van Sluijs (Manager IT) of Anne Onstenk (HR Adviseur). Reageren kan tot en met 8 februari 2019.

Acquisitie wordt niet op prijs gesteld. 


Meld uw expedities voor Geoweek 2019 nu aan!

Categorie:
Extern

De dertiende editie van de Geoweek is in zicht!

Vorig jaar deden ruim 7000 leerlingen en 80 bedrijven/organisaties mee met de GeoWeek. Van 3 t/m 7 juni 2019 gaan leerlingen in de leeftijd van 10 tot 15 jaar op expeditie in het veld, bij een GeoBedrijf of ontvangen zij een GeoProf in de klas. Zo maken ze kennis met de leuke en technische kanten van het vak aardrijkskunde. Tijdens de GeoWeek staat zelf doen voorop! Wilt u ook een activiteit aanbieden om de interesse van jongeren voor Geo aan te wakkeren? Bedrijven en instellingen kunnen vanaf nu hun expedities aanmelden voor de GeoWeek 2019. Let op, een expeditie aanmelden kan tot 18 februari. 

Lees meer


Syntrophos zoekt een Regisseur GEO Informatie

Categorie:
Vacature

Syntrophos is het Shared Service Center voor de gemeenten Brielle, Hellevoetsluis, Nissewaard en Westvoorne. Deze krachtenbundeling betekent voor alle deelnemende gemeenten hetzelfde: meer kwaliteit tegen minder kosten. Syntrophos levert ondersteunende diensten op het gebied van ICT, I-advies en GEO-informatie.

Syntrophos wordt bestuurd door de deelnemende gemeenten. Het algemeen bestuur en het dagelijks bestuur bestaat uit vertegenwoordigers vanuit deze gemeenten.

Syntrophos is opgericht in 2013 en vanaf dat moment sterk gegroeid. Inmiddels bestaat de organisatie uit 47 medewerkers. Er is een grote betrokkenheid van de medewerkers bij Syntrophos en collegialiteit is vanzelfsprekend. Het is een ondernemende organisatie die continue op de hoogte is van nieuwe technologische ontwikkelingen en daarmee van waarde is voor haar relaties. Innovatief, creatief, zelfkritisch, slagvaardig en flexibel zijn kenmerken.

Het team GEO-informatie bestaat uit 16 medewerkers. Voor dit team zijn we op zoek naar een nieuwe collega.
 

Regisseur GEO Informatie
36 uur | Spijkenisse  
                               

                           

Nieuwe functie

Deze functie is nieuw bij het GEO team en richt zich op coördinatie en klantcontact. Wij zijn nog op zoek naar één regisseur (1 fte). Na aanstelling wordt er over drie regisseurs een werkverdeling gemaakt over de productgroepen CAD GIS, Inwinning, Basisregistraties, gegevensverbinding en BI.

 

Wat ga je doen?

De functie kent twee hoofdtaken. De eerste is de regisseursrol voor een productgroep. Als regisseur ben je de spin in het web tussen alle betrokkenen in het proces. Bijvoorbeeld van basisregistraties. Je vormt de brug tussen de interne organisatie (inwinning, productie en ontsluiting), de LV en de klanten die het product afnemen. Je organiseert gezamenlijke overleggen, zorgt voor een goed contact en voor afstemming over het proces en vragen aan Syntrophos. Daarnaast anticipeer je op de ontwikkelingen in wet- en regelgeving, monitor je de voortgang en kwaliteit en rapporteer je hierover aan de afdelingsmanager en de klanten.

De tweede taak is het geven van inhoudelijk advies over ontwikkelingen rond die betreffende product groep. Intern aan de afdelingsmanager en het MT. En extern naar de klant om deze mee te nemen in de ontwikkelingen en voor te bereiden op te nemen stappen in de vorm van projecten. Denk daarbij aan de doorontwikkeling van de BGT naar 2020. Of bijvoorbeeld de doorontwikkeling van Datadistributie en de toenemende mate van informatie stromen tussen clouds. Of ontwikkelingen als BIM en 3D op het gebied van CAD en inwinning.

Je zorgt voor een goed contact en voor afstemming over het proces en vragen aan Syntrophos. Je voelt daarbij perfect de urgentie bij klanten aan en weet dit met de juiste prioriteit naar de organisatie te vertalen. Vanuit Syntrophos kun je de klanten precies informeren over de mogelijke diensten of ondersteuning die geleverd kan worden.

Naast deze hoofdtaken ondersteun je het primaire proces van het team GEO: de verwerking van Geo-Informatie. Je signaleert en initieert beheer- en innovatiemogelijkheden. Je ontwikkelt (mede) nieuwe GEO producten. Je verzorgt projectleiding bij de implementatie van Geo producten. Je werkt beschrijvingen, processen, procedures en handleidingen uit van GEO producten.

 

Wat vragen wij?

•Bij voorkeur een gespecialiseerde opleiding op HBO niveau, aansluitend op het vakgebied of een opleiding gericht op management en organisatie;

•Minimaal HBO werk- en denkniveau;

•Een klant-, service-, resultaat- en samenwerkingsgerichte houding;

•Zelfstandigheid, deskundigheid en nauwkeurigheid;

•Kennis van en ervaring met projectmatig werken en projectmanagement;

•In bezit van rijbewijs B;

•Inhoudelijke kennis van een gemeentelijke organisatie en specifiek van de processen die ondersteund worden: BGT IMGEO, BAG, BOR is een pre.

 

Wat bieden wij?
Bij deze functie hoort een salaris van maximaal € 4.225,- (schaal 10) bruto per maand bij een volledige werkweek van 36 uur.  De rechtspositieregelingen van de gemeente Nissewaard zijn van toepassing. De aanstelling is voor onbepaalde tijd, voorafgegaan door een aanstelling van een jaar.

                  

Solliciteren

Heb je interesse in deze vacature? Stuur dan vóór 14 februari 2019 je cv met motivatiebrief toe via deze link.

Contact

Voor nadere informatie over de functie kun je contact opnemen met Alain van Hamond, teamcoördinator GEO-informatie, telefoon 0181 – 69 57 50

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.


Drechtstede zoekt een GIS Specialist

Categorie:
Vacature

Zoek je een uitdaging? Hou je van processen, complexe materie en het beheren van data? Ben je leergierig en proactief en kun je goed communiceren? Dan zijn we op zoek naar jou!

 

Gis-Specialist

36 uur | Dordrecht

 

Wat ga je doen?

Het functioneel beheer van de BGT behoort tot de kerntaak van je werkzaamheden. Dit houdt in dat je er voor zorgt dat de software actueel, goed ingericht en beschikbaar is. Je controleert en verwerkt mutatieberichten van en naar de landelijke voorziening. Voor gemeenten van de Drechtsteden ben jij het aanspreekpunt als het gaat om BGT-vragen en zorg je voor gebruikersondersteuning. Om de kwaliteit van de BGT te borgen en te verbeteren voer je controles uit en rapporteer je deze aan de gemeenten.

Daarnaast ben je als GIS specialist bezig met het (technisch) beheren van de geografische informatiesystemen. Ook  analyseer, verrijk en presenteer je meervoudige, specialistische administratieve en geografische gegevens. Deze gegevens ontsluit je door middel van GIS om in te zetten bij interne werkprocessen en binnen het stelsel van basisregistraties. Bij externe organisaties zet je GIS onder andere in voor data- en visuele ondersteuning bij het nemen van (beleids)beslissingen. Je adviseert over de gebruiksmogelijkheden van ruimtelijke informatie zodat GIS maximaal rendeert. Je ontwikkelt op verzoek of op eigen initiatief vernieuwende toepassingen met GIS en ruimtelijke informatie. Waar nodig neem je deel aan projecten op regionaal niveau.

 

Wat neem je mee?

  • Een HBO werk- en denkniveau
  • Kennis van en inzicht in geautomatiseerde gegevensverwerking en analyse van data
  • Kennis van en inzicht in het stelsel van basisregistraties en hun gegevensmodellen, met name BGT, BAG en BOR
  • Kennis van GIS-viewers, CAD- en GIS software, FME en SQL
  • Ervaring in het werken met NedBGT is gewenst, of je bent bereid je daarin te ontwikkelen
  • Je bent enthousiast, proactief, zorgvuldig en innovatief. Je neemt initiatief, zoekt actief contact met collega's binnen en buiten de organisatie van de Drechtsteden en kunt goed samenwerken. Je bent betrokken en stressbestendig. Je hebt een dienstverlenende instelling en werkt kwaliteitsgericht.

 

Waar kom je te werken?

Je komt te werken binnen het onderdeel Ruimtelijke informatie. Dit is bij ons ondergebracht bij Gemeentebelastingen en Basisinformatie Drechtsteden. Het is de ambitie van Ruimtelijke informatie om meerwaarde te leveren bij de producten en diensten van de samenwerkende organisaties in de Drechtsteden. Ons team bestaat uit zeven enthousiaste collega's.

 

Wat bieden we jou?

Een uitdagende functie in een omgeving die voortdurend in ontwikkeling is. Het salaris is afhankelijk van opleiding en ervaring maximaal € 4.225,- bruto per maand (schaal 10) bij een 36-urige werkweek.

Wij zijn een moderne werkgever. Wij kennen uitstekende arbeidsvoorwaarden op het gebied van reiskosten, flexibele werktijden, verlofregelingen en studiefaciliteiten. Daarnaast beschik je als medewerker over een Individueel Keuze Budget van 17,05% van je bruto jaarsalaris.

 

Solliciteren of meer weten?

Je kunt direct online solliciteren via deze link. Reageer voor 29 januari 2019. Wil je meer weten over de inhoud van de functie of de sollicitatieprocedure, neem dan contact op met Alfred van Zuylen, manager Basisregistraties, Ruimtelijke informatie en Waardebepaling (078 770 3910).
 

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

  


Abonneren op RSS - Nieuws