Nieuws

Nieuwsbericht

'Call for Speakers' closing soon!

Categorie:
Extern

'Call for Speakers' closing soon!

Don't let the chance of participating at Geospatial World Forum 2018 slip away from your fingers. If you haven't realized it already, the event is going to be action-packed with everything that's trending in the geospatial industry. Why should you be interested? Here's a little background.

At Geospatial World Forum 2017, we dazzled you by initiating discussions about the convergence of geospatial technology and deep learning for shaping a smarter world. As we enter the world of 4IR, new set of applications, business models, and new revenue models will be generated for the geospatial industry. 2017 has been all about the rise of machines or what we call the Fourth Industrial Revolution (4IR). We may not realize it but machines have been creeping their way into our daily lives, changing and transforming the way we live, work, and function. 'Siri', 'Alexa', and the 'GPS lady' are becoming a regular part of our lives. But have you ever thought about how this technology disruption impacts our economy, business, and society?

4IR is associated with CloudBig DataInternet of ThingsArtificial Intelligence, and analytics. We're living in a new world, fueled by data and Internet connected devices, which are capable of collecting and processing ever-growing amounts of information. It was predicted that more data will be created in 2017 than the previous 5,000 years of humanity. Exciting? Absolutely.

Geospatial World Forum 2018, scheduled to take place from 16-19 January 2018, in Hyderabad, is going to touch upon the following:

  • Why should geospatial professionals and academia adapt to the changes in the industry?
  • How can Big Data, IoT, and AI be leveraged using geospatial technology?
  • How can the world consume geospatial technologies in an efficient manner?
  • How can your industry benefit from the integration of 4IR and geospatial technology?
  • How Geo4IR is going to change the geospatial industry's business dynamics?

Have you been looking for answers to these questions? Or would you like to lead the discussion and share your ideas? Join us! Our Call for Speakers closes on 20 September 2017. Don't miss out on the deadline. We're looking to initiate thought-provoking discussions and be the platform to showcase your innovative technology applications.

submit abstracts


Overlijdensbericht Theo Bogaerts

Categorie:
Bestuur

Bestuur en redactie van GIN hebben, met ontzag voor wat hij voor het vakgebied heeft betekend, zijn vele bijdragen aan ons magazine of haar voorlopers, kennisgenomen van het overlijden van Theo Bogaerts.

Wij wensen zijn kinderen sterkte met dit verlies. (In 2012 verscheen bij De Hollandse Cirkel zijn monografie 'De loopbaan van een zondagskind. 46 jaar in de Delftse geodesie').

 


GEZOCHT: Vrijwillig medewerker cartografie

Categorie:
Vacature

Het Streekarchief Midden-Holland is een regionaal archief met een mix van gemeentelijke en particuliere archieven en collecties. Een van die collecties bestaat uit (historische) kaarten en plattegronden van de gemeenten Gouda, Krimpenerwaard, Zuidplas, Krimpen aan den IJssel en Waddinxveen.

Voor hulp bij het ontsluiten van deze collectie is het Streekarchief Midden-Holland op zoek naar een vrijwillig medewerker cartografie, die het leuk vindt het verhaal achter de kaarten te zoeken en beschrijven.

Wat we vragen van jou:

  • Kennis van, en bij voorkeur ervaring met, het beschrijven en beheren van kaarten en plattegronden
  • Computervaardigheid
  • Accuraat kunnen werken
  • Beschikbaarheid voor minimaal 8 uur per week
  • Bekendheid met en/of wonen in de regio is een pré

En wij bieden:

  • Reiskostenvergoeding
  • Goede werkbegeleiding
  • Prettige werkplek in ons nieuwe depotgebouw op het Gouwe Park met voldoende parkeergelegenheid en goed bereikbaar met openbaar vervoer
  • Regelmatige (vrijwilligers-)bijeenkomsten en uitjes en gezellige collega’s

Interesse? Mail dan voor 1 oktober 2017 naar Michaël Lucassen, hoofd interne dienstverlening, m.lucassen@samh.nl of bel eerst voor inhoudelijke informatie Joke Radstaat, beheerder speciale collecties, 0182-521 821 (dinsdag, woensdag en donderdag). 


Opleiding Basis Geo-informatie

Categorie:
Extern

Opleiding Basis Geo-informatie

Start maandag 4 september

Ben je geïnteresseerd in geo-informatie? Wil je worden opgeleid tot een vakspecialist? De basis opleiding is dé opleiding voor jouw start in de GIS & Geo werkveld. Hier leer je alle basis beginselen van GIS, alsook de praktische kennis van GIS software om als beginnend GIS medewerker aan de slag te gaan.

De opleiding is er voor om-/ bijscholers en werkzoekenden met MBO+/HBO werk- en denkniveau. Geen voorkennis van GIS of geo-informatie nodig.

http://www.nieuwlandgeo.nl/opleiding/basis-geo-informatie/


Call for papers OPEN! Geospatial World Forum

Categorie:
Internationaal

Call for papers OPEN! Geospatial World Forum

Dear colleague,

 

We don't want you to miss out on being a part of the largest geospatial gathering in 2018. The upcoming edition of Geospatial World Forum, under the theme 'GEO4IR: Geo-Enabling Fourth Industrial Revolution', is going to highlight various aspects of the 4th Industrial Revolution, how it'll transform our entire ecosystem, and establish ways in which geospatial technology will play a role in this transformation.

 

THE CONFERENCE WILL HOST FOUR CRUCIAL EVENTS

 

GeoBuiz Summit 2018
The summit aims to bring together business leaders and policy makers to discuss the role of collaborative co-existence in geospatial industry.

Location World
With the theme "Embracing the Global Disruption with Location Intelligence" – the event will touch upon best practices and establish guidelines for growth and deployment of location-based services.

 

GeoIntelligence
Geospatial Intelligence community will come together for insightful discussions and networking opportunity with the Defense and the Security sector. The theme for the event is 'Apps, Analytics & Automation: Enabling Digital Age Defense'.

Geo4SDGs
With the theme 'Geo-knowledge conduit to SDGs success', the event aims to address the Agenda 2030 for sustainable development and to bridge the gap between the geospatial community, policy makers, and the implementers of the Sustainable Development Goals.

 
 

Other topics

SMART CITY

CONSTRUCTION & ENGINEERING

INTERNET OF THINGS

BIG DATA

GEOSPATIAL INNOVATION

ARTIFICIAL INTELLIGENCE

Presenters will get an exclusive opportunity to share their company's story with 4000+ delegates, who are eager to learn about the latest technology advances and happenings. Our 'Call for Paper' is open now. We encourage you to submit your abstracts as early as possible to avoid missing the cut-off date.

 
 

BE A SPEAKER – SUBMIT ABSTRACT NOW

 
 
 

 

Vacature bij HAS Hogeschool: Docent/Adviseur (Geo) Data Visualisatie

Categorie:
Vacature

De opleiding Geo Media & Design is op zoek naar een:

 

Docent/adviseur (Geo) Data Visualisatie

Standplaats ’s-Hertogenbosch

De taakomvang bedraagt 0,8 – 1,0 fte. De aanstelling is in eerste instantie voor een jaar. Daarna behoort, bij gebleken geschiktheid, een vaste aanstelling tot de mogelijkheden. Tevens bieden wij startende docenten een uitstekend begeleidingstraject aan, met name voor kandidaten zonder specifieke onderwijservaring en/of onderwijskundige opleiding.

Context van de functie

De HAS biedt sinds 2012 de HBO-bachelor Geo Media & Design (GMD) aan. De opleiding heeft haar bestaansrecht in het oplossen van problemen met behulp van technologie, data en locatie. Studenten zijn vooral havisten die aardrijkskunde leuk vinden, die houden van design en die niet vies zijn van nieuwe snufjes. De HAS heeft zich met GMD inmiddels op de kaart gezet: er is een warme relatie met het werkveld. Het opleidingsteam bestaat momenteel uit 15 medewerkers.

Sinds oktober 2015 heeft de HAS een lectoraat Location Intelligence. In dat lectoraat wordt gewerkt aan kennisontwikkeling: toepassing van technologie, data en locatie in de HAS- kennisdomeinen.

Inhoud van de functie

  • verzorgen van onderwijs op het gebied van geo information design;
  • begeleiden van stages en afstudeeropdrachten;
  • mede vormgeven van het curriculum van de opleiding;
  • coachen van studenten;
  • bijdragen aan externe projecten in de sector als adviseur of onderzoeker.

Wij zoeken

Je hebt een afgeronde HBO+- of WO-opleiding met bij voorkeur 3 tot 5 jaar relevante (internationale) werkervaring in de user interface design.

Eisen:

  • Ruime ervaring met information design;
  • Ervaring met (geo) data visualisatie;
  • Ervaring met vormgeving op basis van webtechnologie en User Experience;
  • Kennis van relevante standaarden en tools.

En ben je:

  • In staat om ontwikkelingen in de praktijk te vertalen naar boeiende onderwijsleersituaties;
  • Ondernemend en krijg je zaken voor elkaar;
  • Mensgericht en een teamspeler;
  • Extern gericht met ‘hart voor de zaak’;
  • Een netwerker met een relevant strategisch netwerk;
  • Enthousiast en heb je durf.

Dan zijn wij op zoek naar jou en nodigen we je van harte uit om te solliciteren!

Bovenal zijn we op zoek naar een collega die enthousiast is om in het onderwijs te werken en die een flexibele, geen 9-tot-5-mentaliteit heeft.

Wij bieden

Een creatieve, inspirerende en informele omgeving, een zelfstandige functie om jezelf te ontplooien en waarin je inbreng gewaardeerd wordt. Hierdoor ontstaat een afwisselende en dynamische functie.

Algemeen

Arbeidsvoorwaarden zijn conform de CAO-HBO. Salariëring is afhankelijk van opleiding en ervaring. We bieden je een concurrerend arbeidsvoorwaardenpakket met onder andere een vaste dertiende maand, een aantrekkelijke collectieve ziektekostenverzekering, een bijdrage aan je ziektekostenverzekering en 8% vakantiegeld.

Meer informatie

Voor meer informatie over de vacature kun je contact opnemen met mevrouw ing. Talitha van Son, docent/coördinator opleidingsorganisatie, op telefoonnummer 088 – 890 38 21, mobiel (06) 48 46 74 04 of e-mail: T.vSon@has.nl.

Voor uitgebreide informatie over onze opleidingen kun je terecht op onze website: www.hashogeschool.nl.

Interesse?

Laat dan vóór 31 augustus 2017 je sollicitatie en twee voorbeelden van projecten achter op onze website www.hashogeschool.nl/werkenbij. Voeg je twee voorbeelden van projecten toe aan je sollicitatiebrief in één bestand, zodat je deze naast je CV kunt uploaden in het sollicitatieformulier.

De HAS voert standaard een referentiecheck uit na het tweede sollicitatiegesprek.

Disclaimer

  • Alleen sollicitaties die digitaal via onze website binnenkomen zullen in behandeling worden genomen.
  • De selectie vindt plaats nadat de sluitingsdatum is gepasseerd en dan voorzien we je zo spoedig mogelijk van een reactie op je sollicitatie.
  • Reacties die na de sluitingsdatum binnenkomen, nemen we niet in behandeling.
  • De sluitingsdatum kan verlengd of verkort worden tijdens ons selectieproces. Zonder tegenbericht nemen we je sollicitatie automatisch mee in de verlengde sollicitatieprocedure.
  • Kandidaten kunnen gezocht worden via internet, waaronder social media.
  • De vacaturetekst op de website van HAS Hogeschool is leidend. Aan vacatureteksten op andere vacaturesites kunnen geen rechten worden ontleend.
  • Acquisitie door derden wordt niet op prijs gesteld.

 


FIG General Assembly 2017 - Minutes

Categorie:
Internationaal

FIG General Assembly 2017 - Minutes

The minutes of the 40th FIG General Assembly held in Helsinki, Finland on 29 May and 2 June 2017 are now available on the FIG web sites at: www.fig.net/organisation/general_assembly/agendas_and_minutes/2017/minutes.asp
Through this link you can also download a pdf version of the minutes and the appendix.

Please find here the memo of the Presidents Meeting.

You can also read the report from the General Assembly including discussions and decisions at www.fig.net/news/news_2017/05_ga_report.asp,
The Working Week report at: www.fig.net/news/news_2017/05_ww_report.asp and do also have a look at the proceedings from the Working Week: www.fig.net/resources/proceedings/fig_proceedings/fig2017/index.htm

The FIG Working Week 2017 attracted around 1400 participants from 90 countries. There was a record number of Member Associations present at the General Assembly – in total 69, representing in total 86 votes. Four new Member Associations were approved by the General Assembly, and FIG Council has since May 2015 approved 7 new corporate and 4 academic members.

ELECTIONS AT 41st GENERAL ASSEMBLY 6 AND 11 MAY 2018

Please note that at the General Assembly there will be elections for the positions as FIG President, two Vice President positions and Chairs of all 10 commissions. FIG Council encourages all Member Associations to consider to take active part in the governance of FIG and to nominate suitable candidates for the positions. Nomination forms will be published on www.fig.net in August.


Abonneren op RSS - Nieuws