Nieuws

Nieuwsbericht

Vacature Algemeen bestuurslid Geo-Informatie Nederland (2x)

Categorie:
Bestuur

Geo-Informatie Nederland (GIN) is dé verbindende vereniging  voor alle disciplines van GI, voor vakmensen en organisaties binnen de gouden driehoek overheid/bedrijfsleven en onderwijs/wetenschap. Vanwege het aftreden van de bestuursleden Klaas van der Hoek en Kees Jansen tijdens de ALV van 24 november, is het bestuur nu op zoek naar twee geschikte kandidaten om hen te vervangen. Het betreft hier de functie van algemeen bestuurslid.

Taken/verantwoordelijkheden

De beschikbare bestuurstaken zijn de volgende:

  • Onderwijs
  • Onderzoek
  • Archief / historie
  • Contactpersoon De Hollandse Circel
  • GeoBuzz
  • Internationale betrekkingen

Gewenst profiel

  • Lid van Geo-Informatie Nederland of bereid dat te worden
  • Actieve belangstelling voor het verder ontwikkelen van GIN
  • Een ‘doener’
  • Kennis van en ervaring met verenigingswerk is een pré
  • Bereid om een eigen rol te vervullen in het bestuur en actief bij te dragen aan de teamontwikkeling
  • Bereid zijn om kennis en ervaring op professionele wijze wil te delen.

Wat bieden wij

Vrijwilligerswerk kost tijd, maar onze ervaring is dat dit zinvolle tijd is, waar u ook veel voor terugkrijgt. Denk hierbij aan contacten met actieve leden, andere vakdeskundigen en contacten buiten GIN. Een bestuursfunctie prikkelt bovendien uw denkraam en levert (bestuurs)ervaring op, wat ook buiten de vereniging van pas kan komen.

Condities

  • Aan een bestuursfunctie is geen vergoeding verbonden
  • Er is een onkostenregeling voor reis- en verblijfkosten
  • De functie wordt voor een periode van ten minste vier (4) jaar vervuld
  • Wij zoeken iemand die zich ten minste 2 dagen (vier dagdelen) per maand kan vrijmaken voor de uitoefening van zijn/haar bestuursfunctie.

Procedure

GIN-leden die geïnteresseerd zijn in deze bestuursfunctie worden verzocht zich kandidaat te stellen. Ook kunnen GIN leden het bestuur attenderen op mogelijke kandidaten. Kandidaatstellingen dienen schriftelijk bij het bestuur van GIN te worden ingediend. Dit kan per mail aan: info@geo-info.nl

Kandidaten worden uitgenodigd voor een kennismakingsgesprek. Daarna besluit het bestuur of een voordracht zal worden gedaan op de eerstvolgende ledenvergadering.


Medewerker Geo A

Categorie:
Vacature

Wij zijn op zoek naar gedreven collega’s die samen met ons de schouders willen zetten onder het opbouwen van de grootste gemeente van Noord-Brabant (maar liefst 226,6 km2!). Maak jij met jouw kennis en/of achtergrond in GEO-informatie bij ons het verschil als medewerker GEO A? ​36 uur | Almkerk

Wat doe je als Geo A
Als medewerker Geo maak je binnen de gemeente Altena onderdeel uit van het projectbureau. Jij bent specialist op het gebied van Geo informatie. Samen met je collega’s op dit gebied houd jij je bezig met het inwinnen, bewerken en verwerken van gegevens. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor:

  • Het bijhouden van kernregistraties;
  • Het onderhouden van BGT en BOR-beheer;
  • Het maken van diverse tekeningen;
  • Het beantwoorden van kadastrale vragen;
  • Het maken van kaartmateriaal (waaronder themakaarten);
  • Het beheren van geometrische bestanden.

Als jonge gemeente zijn wij onze visie op Geo nog aan het ontwikkelen. Wij zijn dan ook op zoek naar een enthousiaste specialist die hierin mee kan denken. Je takenpakket is tevens nog kneedbaar en zal mee veranderen met de ontwikkelingen die wij als jonge gemeente ongetwijfeld nog door gaan maken. Ook binnen het team is er veel ruimte voor eigen inbreng en krijg je de kans jezelf te blijven ontwikkelen.

Als medewerker Geo ben je breed inzetbaar op het gebied van Geo-informatie. Je functie bestaat uit het inwinnen, bewerken en verwerken van gegevens, bijhouden van kernregistraties, het onderhouden van BGT, BAG en BOR-objecten beheer, het maken van diverse tekeningen en het beantwoorden van kadastrale vragen. Daarnaast werk je mee aan het inrichten van (nieuwe) administraties. Je maakt verder kaartmateriaal, waaronder themakaarten en je beheert geometrische bestanden. Gemeente Altena werkt nog aan haar visie voor de komende jaren op Geo gebied en daar is jouw inbreng bij gewenst. Je takenpakket ligt dan ook zeker niet vast voor de eeuwigheid. Bovendien is er binnen het team ruimte voor eigen inbreng en krijg je de kans om jezelf te blijven ontwikkelen.

Wat vragen wij van jou?
Je hebt een HBO werk- en denkniveau, maar minimaal een afgeronde mbo-opleiding zoals Geodesie, Landmeten of Geo-ict. Je hebt aantoonbaar kennis van en ervaring met de basisregistraties BAG en BGT (en BOR-objecten) en misschien zelfs met andere basisregistraties. Ervaring met applicaties van NedGraphics is gewenst en ervaring met applicaties zoals TopoCAD /AutoCAD/NLCS of andere CAD-programmatuur is een pré. Je werkt gestructureerd en nauwkeurig. Tenslotte heb je duidelijk affiniteit met het werken met geautomatiseerde systemen, ben je communicatief vaardig, klantgericht en flexibel.

Beschik jij over een hoog verantwoordelijkheidsgevoel en weet jij met je enthousiasme en gezonde dosis humor mensen mee te krijgen in onze projecten? Ben je daarnaast resultaatgericht en initiatiefrijk? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Wat bieden wij jou?
Een uitdagende functie in een gedreven en enthousiast team van collega’s binnen een prachtige, open en flexibele werkomgeving. Je kunt rekenen op een eigentijds arbeidsvoorwaardenpakket, enthousiaste collega’s met gevoel voor humor en een flexplek op één van onze prachtige locaties. Wij investeren in de vitaliteit van onze medewerkers met volop ruimte voor eigen initiatief, het ontwikkelen van talenten door middel van een persoonlijk opleidingsbudget en een optimale balans in werk en privé.  Met de Iphone en laptop die je ter beschikking wordt gesteld kan je flexibel werken op de tijd en plek die het best aansluiten bij jouw werkzaamheden. 

Je kunt rekenen op een mooi salaris van maximaal € 3591,- bruto per maand (CAO Gemeente schaal 8) op basis van een 36-urige werkweek. Dit wordt aangevuld met een individueel keuzebudget van 17,05% wat je maandelijks opbouwt. Je bepaalt zelf hoe en wanneer je het budget besteedt. De gemeente kent flexibele werktijden, betaald ouderschapsverlof, aan- en verkoop van verlofuren, opbouw van een goed pensioen en een vergoeding van reiskosten woon-werkverkeer. Daarnaast kun je gebruik maken van onze eigen Altena-academie waardoor je volop in ontwikkeling blijft.

In eerste instantie is er sprake van een tijdelijk dienstverband voor de duur van één jaar. Bij goed functioneren wordt het dienstverband omgezet naar een contract voor onbepaalde tijd.

De nieuwe gemeente Altena
Niets zo veelzijdig als werken bij een jonge gemeente in ontwikkeling. Op 1 januari 2019 zijn wij gefuseerd uit Aalburg, Werkendam en Woudrichem en zitten vol ambitie. Qua oppervlakte zijn we de grootste gemeente van Noord-Brabant. Gemeente Altena heeft 21 kernen waarin ruim 54.000 mensen wonen en werken. We zijn bij uitstek een groene gemeente waar landbouw en natuur elkaar afwisselen. Maar, vergis je niet, in Altena ligt ook één van de grootste (reparatie)binnenhavens van Europa, is transport een belangrijke bedrijfstak en met het prachtige natuurgebied de Biesbosch en vestingstad Woudrichem zijn we ook voor de toerist een aangename gemeente.

Het opbouwen en vormgeven van deze gemeente is een prachtige klus die op alle vlakken van de organisatie uitdagingen biedt. Wij zoeken talent dat zich thuis voelt in deze veranderende omgeving die voortdurend nieuwe mogelijkheden biedt. Zie jij het zitten om mee te bouwen aan het fundament van deze nieuwe gemeente, ontdek Gemeente Altena dan als werkgever.

Klinkt goed toch?
Twijfel jij niet langer en denk jij bij ons het verschil te kunnen maken? Solliciteer dan direct! Stuur je CV en motivatie vóór 12 november 2020 in via de sollicitatiebutton op deze pagina.

Voor deze sollicitatieprocedure volgen wij de adviezen gegeven door het RIVM in verband met de Corona crisis. De eerste gespreksronde voor deze functie zal dan ook digitaal plaatsvinden via Microsoft Teams. De gesprekken vinden plaats op maandag 16 november 2020 in de ochtend. Mocht je worden uitgenodigd voor een gesprek zal je van ons uitgebreide informatie ontvangen over deze werkwijze.

Voor vragen over de procedure of de inhoud van de functie kun je contact opnemen met teammanager Ron Boterblom via 0183-516725 of via r.boterblom@gemeentealtena.nl. Op www.werkenbijgemeentealtena.nl vind je meer informatie over de gemeente Altena.

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.
Trefwoorden: Medewerker Geo, fulltime, Almkerk, HBO, MBO, Bouwkunde, Civiele Techniek, Geodesie, Landmeten, Geo-ict, BAG, BGT, NedGraphics, ervaren. Geo informatica

 

 


Winnaar GIN Zomerfotowedstrijd bekend!

Categorie:
Vereniging

En de winnaar van de GIN Zomerfotowedstrijd 2020 is... (tromgeroffel)

Jan Beuving! Gefeliciteerd Jan, jouw foto prijkt op de cover van Geo-Info nummer 5, met als thema Energietransitie.

Jan werkt als medewerker geometrische basisregistratie en gegevensanalyse bij de gemeente Rijssen-Holten en licht zijn foto als volgt toe: "Wat een leuk idee, om op deze manier het blad persoonlijker te maken en de lezers er meer mee te betrekken. Energietransitie en Geo, ja wat verstaan we daaronder? Energie door verschillende beweegredenen. Transport, duurzaamheid. Hoe gaan we met onze aarde om? En hoe brengen we dit in beeld en leggen we dit vast in het geo-gebeuren: BGT, BAG , BRK, Omgevingswet etc. Ik, als landmeter/geo-specialist, heb de foto genomen op het zonnepark Zunneweide in Rijssen aan de Keizersdijk, het zonnepark ingemeten voor de BGT.”


Informatieanalist

Categorie:
Vacature

Ben jij een proactieve informatieanalist met architectuurkennis? Dan zoeken we jou! BIJ12 werkt voor provincies en brengt kennis en informatie bijeen over het landelijk gebied en de fysieke leefomgeving in Nederland. Wij zorgen voor uniformiteit in informatievoorziening en de uitvoering van provinciale regelingen. BIJ12 ondersteunt provincies bij hun werk op het gebied van natuur en informatiesystemen en is opgericht door de provincies als onderdeel van het Interprovinciaal Overleg (IPO). Kijk voor meer informatie op: www.BIJ12.nl.

Voor de versterking van BIJ12 zijn wij op zoek naar een enthousiaste:

Informatieanalist

36 uur | Utrecht

BIJ12 bundelt en verrijkt (natuur-)data en informatie van en voor provincies. Vanuit het team Informatievoorziening (IV-team) ontsluiten we object-georiënteerde geo-informatie over bodem, water, natuur, vergunningen, toezicht en handhaving en externe veiligheid. Daarnaast ontwikkelen en beheren we toekomstbestendige informatievoorzieningen en beantwoorden we steeds complexere informatievragen. Dit doen we met een BIJ12-breed team Informatievoorziening (IV-team). Het IV-team stelt informatiemanagement-kaders en richtlijnen voor informatievoorziening op, adviseert over de invoering en toepassing ervan en toetst op naleving van het BIJ12-informatiebeleid. Als informatieanalist ben je onderdeel van dit team.

Deze functie valt formatief onder de unit Gemeenschappelijke Beheerorganisatie (GBO). De inzet van de informatieanalist wordt vanuit deze unit gefaciliteerd. Provincies maken voor de uitvoering van hun taken gebruik van een aantal gemeenschappelijke applicaties en systemen. De unit GBO Provincies binnen BIJ12 verzorgt het beheer van zo’n 20 van deze applicaties.

Dit ga je doen
In de functie van informatieanalist sla je bruggen tussen de gebruikers (business), informatie en techniek. Je brengt de behoeften van interne en externe stakeholders in kaart en weet deze te vertalen naar (technische) oplossingen. Je stelt requirements op en prioriteert deze in nauw overleg met de gebruikers. Op basis daarvan schrijf je heldere documenten en adviezen, zoals vooronderzoeken, impactanalyses, business cases, verbetervoorstellen en/of functionele ontwerpen. Daarbij borg je dat je adviezen in overeenstemming zijn en blijven met de informatiekaders en architectuurprincipes van BIJ12 en provincies. Je analyseert, visualiseert en adviseert over complexe informatievraagstukken. Ook breng je informatiestromen en processen in kaart.
Je adviseert over de beste manier om informatiesystemen in te voeren en ontwikkelt en onderhoudt informatiemodellen en datamodellen. Je doet voorstellen die bijdragen aan een goede kwaliteit van het huidige en toekomstige informatielandschap.

Dit ben jij
Je bent een proactieve en communicatief vaardige teamplayer die conceptueel denkt en doorvraagt. Je werkt gestructureerd en secuur. Je ontwikkelt jezelf continu en past nieuwe technologieën, methodieken en concepten toe in projecten en adviezen voor BIJ12 en provincies. Ook deel je graag je kennis met collega’s, klanten en vakgenoten.
Je voelt je thuis in een collegiale, professionele sfeer met aandacht voor medewerkers en inhoud van het werk.

Verder heb je:

  • Een afgeronde HBO/WO-opleiding met een sterke informatie/ICT-component, bij voorkeur informatica of informatiemanagement.
  • Minimaal 5 jaar werkervaring als informatieanalist.
  • Affiniteit met processen en ontwikkelingen op het gebied van: natuur, geo-informatie, externe veiligheid, digitale overheid, duurzame ruimtelijke ontwikkelingen en water.

Kennis van:

  • Informatiearchitectuur en technische architectuur.
  • Geo-data en het werken met GeoWeb, GeoServer en/of Drupal.
  • Beleid, wetten en statussen rondom natuur en externe veiligheid.
  • Informatiebeveiliging voor de overheid.

Ervaring met:

  • Het maken, bijhouden en veranderen van informatiemodellen zoals bij voorkeur met IMGeo, IMNa, IMREV en IMRO.
  • Het maken van impactanalyses en het modelleren van data- en informatiestromen.
  • Gericht adviseren op de business, de informatie en de techniek.
  • Het schrijven van functionele specificaties – requirements, features, user stories en use cases.
  • Werken in agile scrum/DevOps teams en volgens Prince2.
  • Ontwerp, ontwikkeling en (functioneel) beheer van voorzieningen.
  • Werken in een complexe en dynamische multi-stakeholder omgeving, bij voorkeur binnen de overheid.
  • Een object-georiënteerde programmeertaal zoals Python of Java.
  • Werken met versiebeheer (Git) en digitale beschikbaarheid en toegankelijkheid.

Dit bieden wij:

  • Een dienstverband van één jaar met de mogelijkheid om dit om te zetten in een vast dienstverband bij goed functioneren.
  • Een uitdagende functie in een energieke, flexibele en jonge werkomgeving voor 36 uur per week (1 fte).
  • Een salaris van minimaal € 3.506,28 en maximaal € 5.008,99 per maand (afhankelijk van ervaring, salarisschaal 11 CAO Provincies) op basis van 36 uur per week.
  • Naast je salaris een individueel keuzebudget (IKB) van 22,37%. Dit kun je inzetten voor extra vrije tijd, studie, meer salaris of bepaalde aankopen zoals een fiets of thuiswerkplek.
  • Een volledige vergoeding voor woon-werkverkeer op basis van OV.
  • Een telefoon en laptop van BIJ12.
  • Een persoonlijk ontwikkel budget van € 5.000, - per 5 jaar.
  • Een moderne en open werkomgeving op loopafstand van Utrecht Centraal Station. In verband met de corona-maatregelen volgen we het advies van de overheid en werken alle collega’s op dit moment tot nader orde zoveel mogelijk vanuit huis.

Reageren op deze functie?

Herken je jezelf in het profiel en competenties en denk je een goede invulling te geven aan deze functie? Stuur dan je motivatiebrief samen met je cv naar HR via de sollicitatiebutton. Doe dit uiterlijk op 22 november 2020.

De kennismakingsgesprekken vinden plaats op vrijdag 27 november a.s. en op dinsdag 1 december a.s. vinden de vervolggesprekken plaats. Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met de Coördinator Informatievoorziening: Karin Cox op telefoonnummer 06-51915206 of 085-4862222.

Deze vacature wordt gelijktijdig intern en extern geplaatst. Bij gelijke geschiktheid wordt voorrang gegeven aan een interne kandidaat.

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.
Trefwoorden: Informatieanalist, fulltime, Utrecht, HBO, WO, ICT, informatica, informatiemanagement, natuur, geo-informatie, externe veiligheid, digitale overheid, duurzame ruimtelijke ontwikkelingen, water, ervaren


GIN nieuwsbrief oktober verzonden! Lees 'm hier!

Categorie:
Vereniging

Op dinsdag 20 oktober is de GIN nieuwsbrief verzonden, met onder meer berichten over de nieuwste Geo-Info. Een themanummer, dit keer over de energietransitie. Met artikelen vanuit het adviserend bedrijfsleven, de overheid, de netbeheerders en programma’s. 

Ook is er aandacht voor de GIN-wedstrijden; een oproep om nog tot uiterlijk 31 oktober kandidaten voor te dragen voor de Geo prestige Award 2020 en/of je mooiste kaart in te sturen voor de Kartografiewedstrijd 2020. 

Verder attenderen we de abonnees van de nieuwsbrief op het webinar 'Energietransitie en satellietdata' van 28 oktober en de ALV van GIN op 24 november.

Nieuwsgierig? Of je ook abonneren op de nieuwsbrief? Bekijk 'm hier!


Digitale Algemene Ledenvergadering

Categorie:
Bestuur

Het bestuur van Geo-Informatie Nederland nodigt u van harte uit voor de Algemene Ledenvergadering op dinsdag 24 november 2020. De Algemene ledenvergadering vindt plaats online plaats.

Aanmelden
U kunt zich aanmelden via deze link.

Agenda + stukken
Zodra de stukken voor de Algemene Ledenvergadering beschikbaar zijn kunt u ze hieronder downloaden. Om de stukken te kunnen bekijken moet u ingelogd zijn.

Meer informatie volgt z.s.m. 


GIS specialist

Categorie:
Vacature

Heb jij een passie voor informatiebeheer en gebruik? Sta jij voor kwaliteit en voel jij je verantwoordelijk voor het kwaliteitsmanagement? Nieuwsgierig? Lees dan snel verder!

Het Hoogheemraadschap is een organisatie met circa 400 medewerkers die zeer betrokken zijn bij hun werk en bij het gebied waarvoor wij het water beheren. Wij willen in 2021 het meest gewaardeerde waterschap zijn door bewoners en bedrijven. Hiervoor willen wij excelleren in ons werk, door medewerkers te laten bloeien in hun talenten en de wensen van inwoners en de mogelijkheden van techniek aan elkaar te verbinden. Kom jij hier een bijdrage aan leveren?

Wij zijn voor de afdeling Bestuur Informatie en Juridisch advies op zoek naar een enthousiaste en gedreven nieuwe collega in de functie van:

GIS Specialist

32 - 36 uur | Rotterdam

Het teamHet team GEO is onderdeel van de afdeling Bestuur, Informatie en Juridisch advies (BIJ)  waarin ook de teams Bestuurs- en Management Ondersteuning, Communicatieadvies, Juridisch Advies en het cluster Documentaire Informatievoorziening (DI) ondergebracht zijn. Het voornemen is om het cluster DI en team GEO samen te voegen tot een team Informatiebeheer.

Het team beheert allerlei informatie die zowel  in- als extern gedeeld kunnen worden. Daarvoor is het nodig dat we ons aansluiten bij de meest recente ontwikkelingen op het gebied van GIS: mobiele applicaties, webservices en klantenportalen. Als jij gevoel hebt voor de omgeving, goed kan luisteren naar wat klanten/collega’s nodig hebben en dit kan vertalen naar betrouwbare informatiesystemen, dan willen we je graag opnemen in ons team!

JOUW UITDAGING

In deze functie van GIS specialist ligt het accent op het database- en applicatiebeheer. Je weet hierbij invulling en richting te geven aan je eigen werk en weet je wat er speelt bij je directe collega’s. Je vertaalt als accounthouder de informatiebehoefte van diverse afdelingen naar (aanpassingen aan) het datamodel. Je houdt daarbij rekening met bestaande kaders en richtlijnen, weet de gebruiker hierin mee te nemen en komt tot zinvolle oplossingen bij conflicterende belangen. Dataconversies bereidt je met de klant inhoudelijk voor. Voor het uitvoeren van conversies richt je FME scripts in. Ook draag je bij aan het ontwerp van processen voor het verwerken van nieuwe GEO-data in het beheerregister. Je voert functioneel beheer op GEO-databases en (desktop) GIS-applicaties. In die rol ben je mede verantwoordelijk voor inrichting hiervan ten bate van de gebruikersorganisatie en operationele aansturing van de ICT organisatie, en je speelt een belangrijke rol in de migratie naar Web GIS.

WAT MAAKT JOU SUCCESVOL?

Je hebt een afgeronde HBO- of WO-opleiding in het GEO-informatie vakgebied. Je hebt ervaring met ArcGIS Desktop, ArcGIS Online, FME, functioneel databasesbeheer en met de inrichting of optimalisatie van datamodellen. Je kan goed werken met bestaande kaders en richtlijnen en hebt veel affiniteit met informatie- en applicatiearchitectuur. Ervaring met het datamodel DAMO is een pré. Je hebt een sterk inlevingsvermogen en bent communicatief sterk, zodat je makkelijk een brug kan slaan tussen het GEO-domein en de werkprocessen van onze vakgroepen.

Je hebt een gestructureerde werkwijze waarin je makkelijk hoofdzaken van bijzaken kan onderscheiden. Als innovatieve GIS specialist probeer je jezelf maar ook je collega’s elke dag een stukje beter te maken. Je krijgt energie om met experts uit verschillende domeinen tot robuuste informatiesystemen en informatieprocessen te komen. Daarnaast bezit ben je een echte teamplayer, digitaal vaardig en data bewust. Je wil graag blijven leren en experimenteren en durft fouten te maken.

Bij Schieland en de Krimpenerwaard geloven we dat jouw toegevoegde waarde het grootst is als je met plezier naar je werk gaat. Inhoudelijke uitdaging en de ambitie en ruimte om jezelf te ontwikkelen vinden we daarom belangrijk.

Wat wij bieden

  • Een uitdagende afwisselende baan in leuk team met toffe collega’s;
  • Een salaris van maximaal € 3.935,- bruto per maand (schaal 9) conform de cao Werken voor Waterschappen. Inschaling vindt plaats op basis van opleiding en werkervaring;
  • Een dienstverband van 36 uur per week met flexibele werktijden;
  • Bovenop het salaris ontvang je een maandelijks op te bouwen Individueel Keuze Budget (IKB) op basis van 20% van het salaris. Dit is vrij in te zetten voor het kopen van verlof of ter aanvulling op het salaris;
  • Inhoudelijke uitdaging en ruimte om jezelf te ontwikkelen. Je krijgt hiervoor een  Persoonlijk Basis Budget (PBB) van € 5000,- voor opleidings- en doorgroeimogelijkheden. De huidige regeling loopt af op 31 december 2020. Het is nog niet bekend of er in de nieuwe cao een nieuwe regeling wordt opgenomen.
  • Een goede pensioen- en reiskosten regeling en een collectieve korting op je ziektekostenverzekering;

INFORMATIE

Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met Theo Pieters, jouw toekomstige teamleider; tel. 0614731742 of met Huibert de Vries, GIS specialist, tel. 06461979. Heb je vragen over de procedure neem dan contact op met Chris Scholten, recruiter; tel. 06-11368505.

SOLLICITEREN

Gaat jouw hart sneller knoppen van een van deze functies? Solliciteer dan uiterlijk 1 november door ons je cv en motivatiebrief toe te sturen via de sollicitatiebutton. Na de sluitingsdatum van de vacature kun je van ons een reactie verwachten. De sollicitatiegesprekken zijn gepland op donderdagmiddag 5 november. We willen je vragen hier rekening mee te houden.

In verband met de uitbraak van het coronavirus (COVID-19) volgen wij de adviezen van het RIVM en de Rijksoverheid. Ons werving-en-selectieproces vindt nu voornamelijk op afstand plaats. Sollicitatiegesprekken voeren we, in overleg met kandidaten, zoveel mogelijk online met behulp van beschikbare middelen.

Om in aanmerking te komen voor deze functie is een positieve Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) vereist. Het natrekken van referenties en het controleren van diploma’s maken onderdeel uit van de sollicitatieprocedure.

Acquisitie n.a.v. deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Trefwoorden: gis specialist, geo informatie, ArcGIS desktop, ArcGIS online, FME, functioneel beheer, functioneel databasebeheer, it architectuur, applicatiearchitectuur, vacature Rotterdam, fulltime, hbo, wo


GIS analist voor het subsidiestelsel Natuur & Landschap

Categorie:
Vacature

32-36 uur | Zwolle

Ben jij een GIS-expert met een groen hart die data weet om te zetten in informatie en bereid is nieuwe wegen in te slaan? Dan is de functie van GIS analist SNL jouw nieuwe uitdaging!

Wat ga je doen?
Het subsidiestelsel Natuur & Landschap (SNL) zorgt voor het ontwikkelen en behouden van de veelzijdige natuur in Overijssel. Team Data, Informatie, GIS & Innovatie (DIGI) speelt een belangrijke rol bij de uitvoering van het SNL.

Jij wordt de spil als het gaat om het uitvoeren en coördineren van deze werkzaamheden waarbij (geo-)data een belangrijke rol spelen. Binnen DIGI voer je het complete spectrum SNL werkzaamheden uit. Je maakt en onderhoudt de (geo)data voor het Natuurbeheerplan en met die data werk je mee aan het beoordelen van subsidieaanvragen en het beheren van subsidiegegevens.

Ook ben je verantwoordelijk voor het opstellen van de jaarlijkse voortgangsrapportage natuur en voor het analyseren van natuurdata en het aantrekkelijk presenteren van de resultaten daarvan. Je zorgt er voor dat de benodigde GIS-werkzaamheden voor het SNL goed worden gepland en verdeeld en zo veel mogelijk worden geautomatiseerd.

Daarnaast ben je de aanspreekpersoon voor de afstemming met de eenheid Natuur en Milieu over hun informatiebehoefte en stem je af met natuur beherende organisaties en in interprovinciaal verband.

Je komt bij team DIGI waar je samen met 19 collega’s werkt aan kennis voor beleid door data te verwerken tot informatie en dat gebruiksvriendelijk te visualiseren. We zoeken een collega voor 32-36 uur per week.

Wat breng jij mee?
Bewaar jij bij drukte en complexiteit het overzicht en ben je in staat kritisch mee te denken met collega’s en externen? Dan zijn we op zoek naar jou! We zoeken iemand met enkele jaren ervaring en kennis van analysetechnieken en geografische informatiesystemen, bij voorkeur met ESRI-software.

Ruime kennis van Excel is een absolute vereiste. Verder beschik je over een opleiding op minimaal HBO-niveau in het groene domein. Kennis van Access, FME, Python en Tableau of Power BI is een pré. Je hebt uitstekende analytische capaciteiten om de processen van (geo)data-preparatie, -analyses en -visualisatie uit te voeren en slim te automatiseren waar dat mogelijk is.

Naast dat je organisatorisch sterk bent en je werk gestructureerd aanpakt, heb je een kritische blik en kun je goed schakelen en communiceren met diverse partijen. Je bent resultaatgericht en sterk in het proactief aandragen van oplossingen. Het is van belang dat je daarbij voldoende communicatief vaardig bent en overtuigingskracht hebt om collega’s en externen mee te nemen in jouw gedachtegoed en te laten zien welke toegevoegde waarde gehaald kan worden uit het koppelen, analyseren en juist interpreteren van data.

Wat bieden wij jou?
Jij krijgt voor deze functie afhankelijk van je ervaring een salaris van minimaal 2.735,21 en maximaal 3.907,44 (schaal 9) bij een 36-urige werkweek. Daarnaast krijg je een Individueel Keuze Budget van circa 22% van je jaarsalaris waar onder andere je vakantiegeld, eindejaarsuitkering en bovenwettelijk verlof is ondergebracht. Je bepaalt zelf binnen grenzen wanneer en waarvoor je het budget inzet. Het betreft een dienstverband voor de duur van 1 jaar met uitzicht op een vast dienstverband bij goed functioneren.

Provincie Overijssel is beoordeeld als Beste Werkgever in haar branche. Jouw talenten en ontwikkeling vinden wij belangrijk. Je takenpakket stemmen we zo veel mogelijk af op jouw talenten. Ook zijn er veel mogelijkheden om cursussen en opleidingen te volgen vanuit een Persoonlijk Ontwikkelbudget. We hebben een informele werksfeer in een werkomgeving waar je kunt flexwerken. Bekijk onze werkomgeving op www.werkenbijoverijssel.nl.

Jouw plek binnen onze organisatie
Je gaat aan de slag bij de eenheid Publieke Dienstverlening, één van de acht eenheden binnen de provincie Overijssel. De eenheid houdt zich bezig met de uitvoering van het provinciaal grondbeleid, verstrekt subsidies en vergunningen en is verantwoordelijk voor toezicht en handhaving. Daarnaast ondersteunt zij het provinciaal beleid met beleidsonderzoeken, analyses en (GIS-) dataverwerking. De eenheid is een vliegwiel en verbinder als het gaat om het stimuleren van klantgerichte dienstverlening.

De eenheid bestaat uit zeven teams: DIGI, Leiding, Vergunningverlening, Handhaving, Grondzaken, Subsidieverlening en Onderzoek & Advies. Meer informatie over de provincie Overijssel vind je op www.overijssel.nl.

Meer informatie over deze vacature
Alle gesprekken zijn in Zwolle of online. Tijdens de selectie zul je kennismaken met een aantal medewerk(st)ers van het team. Indien een fysiek gesprek door omstandigheden niet mogelijk is dan wel absoluut niet wenselijk is, dan kan de Provincie besluiten om het gesprek uit te stellen tot een nader te bepalen datum, dan wel via Skype, ZOOM of vergelijkbaar te laten verlopen. De Provincie zal daarbij tevens aangeven of en (voor zover mogelijk) welke gevolgen dit voor het verdere verloop van de procedure (zoals de planning) heeft.

Je kunt solliciteren tot en met 7 oktober 2020 (Klik hier om te solliciteren).

Provincie Overijssel maakt voor de invulling van deze vacature geen gebruik van een Werving & Selectiebureau of andere Intermediair. Acquisitie naar aanleiding van deze vacature is niet gewenst.

 

Trefwoorden: GIS, analist, Zwolle, Overijssel, Provincie, hbo, Access, FME, Python , Tableau, Power BI, (geo)data-preparatie, -analyses en -visualisatie, analysetechnieken, geografische informatiesystemen, ESRI-software, fulltime, ervaren


GIS specialist / functioneel beheerder GIS

Categorie:
Vacature

Huizen staat voor aanpakken. Voor luisteren, meedenken en meebeslissen. Voor samen het verschil maken. En werken vanuit mogelijkheden. Huizen is een dorp waar inwoners meedoen, waar we er samen voor elkaar zijn. En waar we met elkaar werken aan een ondernemende, sociale, veilige en duurzame gemeenschap. Dit doen wij vanuit onze visie op dienstverlening.

Huizen werkt aan grote opgaven. Een paar voorbeelden zijn de invoering van de omgevingswet, het uitbreiden van de digitalisering voor inwoners en collega's, een klimaatneutraal Huizen in 2050, het vergroten van het toerisme in Huizen als verlengstuk van de metropoolregio en dienstverlening op maat voor alle inwoners.

Ook werken we intensief samen met gemeenten in de regio Gooi en Vecht. Zo doet Huizen de uitvoering van de werkzaamheden in het sociaal domein voor de gemeenten Laren, Blaricum en Eemnes.

Al die ontwikkelingen vragen om lef, passie, aandacht en vakmanschap. Dat geven we dan ook de ruimte. Persoonlijke ontwikkeling, van jou en je collega's, staat bij ons hoog op de agenda.

Het team Geo-informatie
Het team houdt zich bezig met onder meer het beheren van basisregistraties als BAG, BGT en BRO, en met landmeetkundige en registratieve werkzaamheden, zoals matenplannen, uitzettingen en revisiemetingen. Daarnaast zorgt het team voor de distributie en ontsluiting van de basis- en kernregistraties. Ook het uitvoeren van GIS analyses en het maken en het beheren van kaartmateriaal behoort tot de taken van het team. De organisatorische positionering van het team Geo informatie binnen de organisatie wordt momenteel nader onderzocht. Nu maakt het team nog deel uit van afdeling Openbare werken.

Bij de afdeling Openbare werken, team Geo-informatie, is per direct de volgende functie vacant:

GIS specialist / functioneel beheerder GIS

voor 36 uur per week  

Wat ga je doen?
In de rol van GIS specialist lever je een belangrijke bijdrage aan de ondersteuning van onze organisatie in de groei naar data-gedreven werken. De kerntaken en verantwoordelijkheden van de GIS specialist bestaan uit twee hoofdonderdelen. Deze betreffen het ontwikkelen van vernieuwende themakaarten en GIS-analyses, en daarnaast het functioneel beheer van Geografische Informatiesystemen.

Je ontwikkelt samen met je collega’s een structuur waarbinnen geografische informatie beschikbaar wordt gesteld aan interne en externe afnemers. Je verzamelt, bewerkt en analyseert geo-data voor zowel beleid als bedrijfsvoering en je signaleert ontwikkelingen en trends. Je adviseert organisatie-breed over het gebruik van, en ontwikkelt GIS-toepassingen.

Samen met je collega Geo beheerders ben je verantwoordelijk voor het uitvoeren van ons (wijziging)beheer op GIS/GEO gebied. Je verzorgt en geeft advies over de installatie, inrichting van de GEO database, koppelingen met aangrenzende databases en applicaties en de configuratie van de datasets voor een optimale performance.

Naast deze hoofdtaken ondersteun je het team bij de verwerking van Geo informatie. Je signaleert en initieert beheer- en innovatiemogelijkheden. Je verzorgt verder de projectleiding bij de implementatie van GIS toepassingen. En tenslotte werk je beschrijvingen, processen, procedures en handleidingen uit van onze GIS producten.

Wat breng je mee?
Je hebt aantoonbaar minimaal een HBO werk- en denkniveau en hebt een relevante opleiding zoals Geodesie, Geo-ict of Sociale geografie. Daarnaast kun je werken met ruimtelijke Geo tools. Je hebt aantoonbaar ervaring met het opzetten van GIS omgevingen, databases (SQL, Oracle), FME en bijbehorende querytechnieken. Je hebt ervaring met kartografische presentaties. Verder breng je kennis mee van landelijke ontwikkelingen op het gebied van Geo informatie en het stelsel van Basisregistraties.

We verwachten dat je actief kunt meewerken aan de ontwikkeling van gegevensmanagement in de organisatie waarbij Geo informatie een belangrijke rol vervult. Tenslotte ben je communicatief vaardig, klantgericht, flexibel en beschik je over initiatief en een resultaatgerichte werkhouding.

Een assessment maakt deel uit van de selectieprocedure.

Wat bieden we jou?
Een leuke, afwisselende en veelzijdige functie. Het salaris is afhankelijk van opleiding en werkervaring, maximaal € 4048 bruto per maand (schaal 9) op basis van 36 uur per week. oor goede en zeer ervaren kandidaten bestaat de mogelijkheid om (op termijn) in schaal 10 (maximaal € 4494 bruto per maand bij 36 uur per week) te komen.

Je ontvang verder een Individueel Keuzebudget (IKB) van 17,05% van je salaris. Je hebt zelf de vrijheid hoe je dit laat uitbetalen. Je kunt dit bedrag ook inzetten voor bijvoorbeeld de aanschaf van extra verlofdagen en fiscale voordelen zoals uitruil forensenvergoeding en sportabonnement.

We bieden in eerste instantie een contract voor de duur van een jaar, met de intentie om dit te verlengen voor onbepaalde tijd.

Wil je meer informatie?

Neem dan contact op met Hakim Akrimi, coördinator Geo informatie. Zijn telefoonnummer is (035) 5281479.  

Wil je reageren?
Heb je belangstelling en wil je reageren? Dat kan tot en met 14 oktober 2020, uitsluitend via de sollicitatiebutton.

De gesprekken vinden plaats op woensdagmiddag 21 oktober en woensdagmiddag 28 oktober.

Acquisitie wordt niet op prijs gesteld.

 


Medewerker GEO-informatie

Categorie:
Vacature

Huizen staat voor aanpakken. Voor luisteren, meedenken en meebeslissen. Voor samen het verschil maken. En werken vanuit mogelijkheden. Huizen is een dorp waar inwoners meedoen, waar we er samen voor elkaar zijn. En waar we met elkaar werken aan een ondernemende, sociale, veilige en duurzame gemeenschap. Dit doen wij vanuit onze visie op dienstverlening.

Huizen werkt aan grote opgaven. Een paar voorbeelden zijn de invoering van de omgevingswet, het uitbreiden van de digitalisering voor inwoners en collega's, een klimaatneutraal Huizen in 2050, het vergroten van het toerisme in Huizen als verlengstuk van de metropoolregio en dienstverlening op maat voor alle inwoners.

Ook werken we intensief samen met gemeenten in de regio Gooi en Vecht. Zo doet Huizen de uitvoering van de werkzaamheden in het sociaal domein voor de gemeenten Laren, Blaricum en Eemnes.

Al die ontwikkelingen vragen om lef, passie, aandacht en vakmanschap. Dat geven we dan ook de ruimte. Persoonlijke ontwikkeling, van jou en je collega's, staat bij ons hoog op de agenda.

Het team Geo-informatie
Het team houdt zich bezig met onder meer het beheren van basisregistraties als BAG, BGT en BRO, en met landmeetkundige en registratieve werkzaamheden, zoals matenplannen, uitzettingen en revisiemetingen. Daarnaast zorgt het team voor de distributie en ontsluiting van de basis- en kernregistraties. Ook het uitvoeren van GIS analyses en het maken en het beheren van kaartmateriaal behoort tot de taken van het team. De organisatorische positionering van het team Geo informatie binnen de organisatie wordt momenteel nader onderzocht. Nu maakt het team nog deel uit van afdeling Openbare werken.

Bij de afdeling Openbare werken, team Geo-informatie, is per direct de volgende functie vacant:

Medewerker Geo-Informatie

voor 36 uur per week  

Wat ga je doen?
Als medewerker Geo ben je breed inzetbaar op het gebied van Geo-informatie. Je functie bestaat uit het inwinnen, bewerken en verwerken van gegevens, bijhouden van kernregistraties, het ondersteunen van BGT en BAG beheer, het maken van diverse tekeningen en het beantwoorden kadastrale vragen van betrokkenen. Daarnaast behoren het uitzoeken van terugmeldingen en het beantwoorden van interne afnemers, burgers en bedrijven tot je takenpakket. Je maakt verder kaartmateriaal, waaronder themakaarten en je beheert geometrische bestanden. Je bewaakt tenslotte de kwaliteit en betrouwbaarheid van metingen en meetconstructies en je zorgt voor de archivering van documenten. Binnen het team is er ruimte voor eigen inbreng en krijg je de kans om jezelf te blijven ontwikkelen.

Wat breng je mee?
Je hebt aantoonbaar een HBO werk- en denkniveau en hebt een relevante opleiding zoals Geodesie, Landmeten of Geo-ict. Je hebt aantoonbaar kennis van en ervaring met de basisregistraties BAG en BGT. Ervaring met applicaties zoals TopoCAD of andere CAD-programmatuur is een pré. Je werkt gestructureerd en nauwkeurig. Tenslotte heb je duidelijk affiniteit met het werken met geautomatiseerde systemen, ben je communicatief vaardig, klantgericht, flexibel en beschik je over initiatief en een resultaatgerichte werkhouding.

Wat bieden we jou?
Een leuke, afwisselende en veelzijdige functie. Het salaris is afhankelijk van opleiding en werkervaring, maximaal € 3591 bruto per maand (schaal 8) op basis van 36 uur per week. Voor goede en zeer ervaren kandidaten bestaat de mogelijkheid om (op termijn) in schaal  9 (maximaal € 4048 bruto per maand bij 36 uur per week) te komen.

Je ontvang verder een Individueel Keuzebudget (IKB) van 17,05% van je salaris. Je hebt zelf de vrijheid hoe je dit laat uitbetalen. Je kunt dit bedrag ook inzetten voor bijvoorbeeld de aanschaf van extra verlofdagen en fiscale voordelen zoals uitruil forensenvergoeding en sportabonnement.

We bieden in eerste instantie een contract voor de duur van een jaar, met de intentie om dit te verlengen voor onbepaalde tijd.

Wil je meer informatie?

Neem dan contact op met Hakim Akrimi, coördinator Geo informatie. Zijn telefoonnummer is (035) 5281479.

Wil je reageren?
Heb je belangstelling en wil je reageren? Dat kan tot en met 14  oktober 2020, uitsluitend via de sollicitatiebutton.

De gesprekken vinden plaats op woensdagochtend 21 oktober en woensdagochtend 28 oktober.

Acquisitie wordt niet op prijs gesteld.


Abonneren op RSS - Nieuws