Nieuws

Nieuwsbericht

Vacature - Gemeente Vlissingen

Categorie:
Vacature
Vlissingen, een maritieme stad in hart en nieren met een sterk eigen karakter. Een gemeente met bijna 45.000 inwoners. Ongepolijst, kleurrijk, no-nonsense, kunst & festivalstad én internationaal.
 
Grote woonwijken omarmen de stad. De dorpen Ritthem en Oost-Souburg maken de gemeente compleet. De typering “Havenstad” dekt voor een groot deel de lading en de Vlissingers zijn trots op dat predicaat. Omdat de Westerschelde in de Noordzee stroomt, is Vlissingen een natuurlijke, strategische locatie in de internationale transportketen. De Westerschelde en de Noordzee zijn van levensbelang voor de economie. Het zoute water stroomt als het ware door de aderen van haar inwoners. Wonen, werken en leven aan de zee tekent de Vlissingers.
 
De gemeente Vlissingen heeft recent een reorganisatie afgerond. Op 1 september 2017 is de nieuwe organisatie van start gegaan.
 
Beleidsmedewerker GEO informatiesystemen (m/v) (1,0 fte)
Vacaturenummer 2017-10
 
Deze functie valt onder de directie Bedrijf en Beheer, team Advies.
 
Doelstelling:
Integrale beleidsontwikkeling op het terrein van geo-informatie en van (geo-gerelateerde) basisregistraties.
Innoveren, initiëren en coördineren van de uitvoering van geo-informatie en (geo-gerelateerde) basisregistraties.
Projectleiding multidisciplinaire projecten (invoering Basisregistraties, programma Andere Overheid).
 
Taken:
  • Beleidsontwikkeling en vertaling naar gemeentelijke structuren m.b.t. integrale geo- en vastgoedinformatievoorziening;
  • Beheren van de geo- en vastgoedinformatievoorziening en de (geo-gerelateerde) basisregistraties, geo- en vastgoedbestanden en applicaties waaronder BAG, Kadaster, WOZ, groot- en kleinschalige topografie en de registratie in het kader van de Wet publiekrechtelijke beperkingen;
  • Leidinggeven aan multidisciplinaire projecten (invoering Basisregistraties, programma Andere Overheid);
  • Initiëren en coördineren van de uitvoering van innovaties op het gebied van de geo- en vastgoedinformatievoorziening;
  • Coördineren van de landmeetkundige dienstverlening;
  • Adviseren op het gebied van geo-informatie;
  • Voorbereiden en begeleiden van proces en inhoudelijke audit BAG (en GBA);
  • Beheren en implementeren van processen met betrekking tot geo-informatie en (geo-gerelateerde) basisregistraties;
  • Nemen van besluiten in het kader van de basisregistraties adressen en gebouwen en afhandelen van bezwaren tegen die besluiten.
 
Functie-eisen:
  • HBO Geodesie, studierichting Geo-informatica;
  • Kennis van GIS en vraagtalen.
 
Competenties:
  • Je bent in staat om de kernwaarden klantgerichtheid, samenwerken, transparantie en vakmanschap uit- en over te dragen
  • Initiatief
  • Projectleiderschap
  • Plannen en organiseren
  • Analytische vaardigheden
  • Communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk
 
Sollicitaties:
Heeft u belangstelling voor deze vacature solliciteer dan vóór 27 november 2017 door uw brief en CV te sturen naar werken@vlissingen.nl onder vermelding van vacaturenummer 2017-10.
 
Salaris:
Afhankelijk van opleiding en ervaring bieden wij een salaris van maximaal bruto € 4.162,--(salaristabel d.d. 1 augustus 2017) per maand bij een fulltime dienstverband. Dit salaris is gebaseerd op de (generieke) functiebeschrijving beleidsmedewerker C en een maximum van de functieschaal 10.
 
Nadere informatie:
Voor nadere informatie over de vacature kunt u contact opnemen met de operationeel leidinggevende, Jaap van der Heide, e-mail: jvanderheide@vlissingen.nl, telefoonnummer: 0118- 487297) of Barbara van Wingerden, P&O-Adviseur; e-mail: BvanWingerden@vlissingen.nl, (telefoonnummer 0118-487467)
 
Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.

PERSBERICHT Geo Prestige Award winnaars bekend

Categorie:
Vereniging

PERSBERICHT 

Geo Prestige Award winnaars bekend

’s-Hertogenbosch, 21 november 2017 - Gisteravond werden de Geo Prestige Award winnaars bekend gemaakt tijdens het GIN Gala. In de categorie start-ups heeft jonge en frisse nieuwkomer GeoGap gewonnen. GeoGap laat zien dat het mogelijk is om op basis van open data een krachtig verdienmodel te maken. In de categorie geo-organisaties werd gekeken naar zowel overheid, bedrijfsleven als wetenschap. De jury prees de genomineerden, het Gemeentelijk Geo-Beraad, de RUG Geodienst en GEOFort, en riep museum GeoFort uit tot winnaar. GeoFort slaagt er als geen ander in om de geo-wereld op  unieke wijze aan de man te brengen bij zowel jong als oud. In de categorie geo-professionals werden Jantien Stoter, Nathalie Fledderus en Koos Krijnders genomineerd. Winnaar Koos Krijnders laat volgens de jury met zijn tomeloze inzet en passie voor MissingMaps zien welke impact goede kaartgegevens  hebben op een maatschappelijk relevant onderwerp als internationale crisisbestrijding, en dat het mogelijk is hier ook de niet geo-wereld bij te betrekken.

De Geo Prestige Award werd dit jaar voor het eerst georganiseerd. Deze - vanaf nu! - jaarlijkse zoektocht naar de beste Nederlandse geo-pro’s is in het leven geroepen om vakmensen te eren en te waarderen, innovatie te stimuleren en de volgende generatie aan het geodomein te binden. De Geo Prestige Award is dè verkiezing waar je als geo-professional, geo-startup en geo-organisatie aan mee wilt doen.

Start-ups

Een geo-startup is een bedrijf dat jonger is dan 3 jaar, gerekend vanaf het moment van inschrijving bij de Kamer van Koophandel.

JURY RAPPORT WINNAAR GEO PRESTIGE AWARD GEOGAP
GeoGap laat zien dat het mogelijk is om op basis van open data een krachtig verdienmodel te maken. Zij doet dit op een frisse en snelle manier. Door data en GIS te combineren met moderne webtechnieken, maakt GeoGap het mogelijk om hieruit zeer gebruiksvriendelijke en inzichtelijke toepassingen voort te laten komen. Mooie voorbeelden zijn haar viewers voor de BGT en de kadastrale kaart. Heel knap, we zouden veel meer van zulke startups moeten hebben.

Organisaties

Hieronder vallen zowel overheid, bedrijfsleven als wetenschap. Van ingenieursbureau tot zzp-er.We maakten geen onderscheid in het type en grootte van de organisatie,  in profit of non-profit. Men kon de eigen organisatie aanmelden, een organisatie waar men advieswerkzaamheden voor verricht(te) of elke andere organisatie binnen het geodomein waar men dit jaar van onder de indruk was.

GENOMINEERDEN:

GEMEENTELIJK GEOBERAAD

RUG GEODIENST

GEOFORT

JURY RAPPORT: Het Gemeentelijk GeoBeraad is misschien minder zichtbaar voor de buitenwereld, maar dit doet niet af aan het werk dat zij verricht voor gemeenten op het gebied van geo-informatie. Deze sterke samenwerking bundelt krachten op landelijk niveau, waarbij optimaal kennis gedeeld wordt om snel in te spelen op actuele vraagstukken. Deze club zal de komende jaren alleen nog maar belangrijker worden.

JURY RAPPORT: De Geodienst bewijst dat het mogelijk is om in slechts 3 jaar tijd geo-informatie zichtbaar te maken binnen en buiten de organisatie. Ze heeft een enorme groei doorgemaakt van 1 naar 15 mensen door ruimte te geven aan jong talent en hun creativiteit te stimuleren. Door met enthousiasme en lol te focussen op oplossingen hebben ze veel klanten kunnen helpen. Het is bewonderenswaardig hoe de Geodienst met haar kaarten steeds weer actueel op het nieuws aansluit, en hoe zichtbaar ze is op social media. Van de OV-fietskaart tot het meewerken aan de Bosatlas van het Nederlandse voetbal. De Geodienst doet het allemaal.

JURY RAPPORT: museum GeoFort slaagt er als geen ander in om de geo-wereld op  unieke wijze aan de man te brengen bij jong en oud. GeoFort is een echte pionier en slaagt er al jaren in om geo populairder te maken. De bezoeker maakt op zeer interactieve wijze kennis met de geo-sector en leerzame onderwerpen worden op zo'n manier gebracht dat die voor alle leeftijden boeiend en interessant zijn. Vrijwel iedereen die het museum bezoekt, gaat met een lach naar huis. Er is gewoonweg geen lelijk woord over GeoFort te zeggen. Wij zeggen: petje af.

WINNAAR: GEOFORT

Professionals

Iedereen die enthousiast bezig is met geo-informatie mag zich kandidaat stellen voor de categorie geo-professional. Er wordt geen onderscheid gemaakt tussen gebruiker van geo-informatie of specialist in het werkveld.

GENOMINEERDEN:

JANTIEN STOTER, TU Delft

NATHALIE FLEDDERUS, Gemeente Utrecht

KOOS KRIJNDERS, MissingMaps

JURY RAPPORT JANTIEN STOTER: Jantien is een toponderzoeker op het gebied van 3D en weet dit vanuit de universiteit op inspirerende wijze uit te dragen. Daarnaast weet ze te multitasken tussen de TU Delft, Geonovum en het Kadaster. Ze is hiermee hét voorbeeld van een zeer succesvolle en kundige vrouw. Onderzoek naar 3D is voor velen van ons een zeer actueel item en Jantien slaagt erin om via publicaties en presentaties het belang hiervan aan de man te brengen.

JURY RAPPORT NATHALIE FLEDDERUS: Nathalie straalt een enorm enthousiasme uit met haar belangrijke en verbindende missie die nooit overbodig wordt. Ze zorgt ervoor dat de juiste mensen elkaar vinden op een manier waarop we samen verder komen op geo-gebied. Het is mooi om te zien hoe Nathalie met haar jonge en frisse inzichten op een onbevangen en open manier de geowereld benadert, en hiermee infiltreert in dit netwerk. Haar frisse energie kunnen we in het geodomein zeer goed gebruiken. Top gedaan!

JURY RAPPORT KOOS KRIJNDERS: Wat Koos het afgelopen jaar bereikt heeft, is ongekend. Hoezo met pensioen? Koos is met zijn tomeloze inzet en passie hét gezicht voor MissingMaps in Nederland. Hij is in staat te laten zien welke impact goede kaartgegevens hebben op zo’n maatschappelijk relevant onderwerp als internationale crisisbestrijding en weet hier ook -  juist! - de niet geo-wereld bij te betrekken. Alleen al in november stonden er 6 open en 20 gesloten mapathons op de agenda in Nederland, en we weten allemaal dat Koos de aanjager hiervan is. Prachtig om te zien.

WINNAAR: KOOS KRIJNDERS

Foto: winnaar Koos Krijnders

Fotocredit: Karolina van Schrojenstein, Studio Orange Spring

 

NOOT VOOR DE REDACTIE

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Roosmarijn Haring, Community Manager Geo Informatie Nederland, 06-54391597

 


PERSBERICHT Winnaar GIN-NCG-Scriptieprijs bekend

Categorie:
Vereniging

PERSBERICHT

Winnaar GIN-NCG-Scriptieprijs bekend

Lars van Hoeve met € 500 naar huis!

’s-Hertogenbosch, 21 november 2017 - Lars van Hoeve werd gisteravond op het GIN Gala uitgeroepen als winnaar van de GIN-NCG-Scriptieprijs. De zoektocht naar de beste scriptie van 2017 werd door Geo Informatie Nederland en het NCG in het leven geroepen om nieuw talent te ontdekken en de volgende generatie aan het geodomein te binden. Maar liefst negen scripties werden ingezonden door verschillende MBO, HBO en WO-opleidingen met een geo-component. Lars van Hoeve, van de opleiding Geographical Information Management and Applications (GIMA), viel de eer te beurt  de winnaar van de eerste GIN-NCG-Scriptieprijs te zijn. De jury prees hem met name om de toepassing van geo-informatie in een heel ander vakgebied: de voetballerij. Voor zijn winnende scriptie ontving Lars van Hoeve  een cheque van maar liefst €500,- van het NCG.

De jury was onder de indruk van de kwaliteit van de scripties. Andere opleidingen die scripties inzonden waren Civil Engineering and Management van de Universiteit Twente, Luchtvaart- en Ruimtevaarttechniek van de TU Delft, Geodesie/Geoinformatica van de Hogeschool Utrecht, Geomatics van de TU Delft, Geo-Information science van de WUR en Informatica E3 (Maastricht). De wedstrijd om de beste scriptie op het gebied van geo-informatie wordt vanaf nu elk jaar  uitgeschreven.

JURY RAPPORT SCRIPTIE LARS VAN HOEVE

De jury was bijna unaniem in haar keuze voor de scriptiewinnaar. De winnaar prees deze persoon met name om de toepassing van geo-informatie in een heel ander vakgebied: de voetballerij! Het gaat om de scriptie van Lars van Hoeve. Lars analiseerde voetbaldata. Dit lijkt misschien niet nieuw. Echter, de sensoren die op dit moment gebruikt worden, genereren heel veel data, en slechts 2-3% van deze data wordt daadwerkelijk gebruikt in de hedendaagse toepassingen. Waar Lars over praat is het op grotere schaal analyseren en combineren van veel meer data-sensoren. De jury vindt zijn masterscriptie innoverend, interessant en het heeft een goede wetenschappelijke onderbouwing. Lars studeert deze maand af bij de opleiding GIMA, Geographical Information Management and Applications, een gezamenlijke opleiding van de Universiteit Twente/ITC Enschede, TU Delft, Universiteit Utrecht University en Wageningen Universiteit.

Foto: GIN Gala

Fotocredit: Karolina van Schrojenstein, Studio Orange Spring

NOOT VOOR DE REDACTIE

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Roosmarijn Haring, Community Manager Geo Informatie Nederland, 06-54391597.

 


Het GeoBuzz-programma is bekend!

Categorie:
Vereniging

Het GeoBuzz-programma is bekend

Het GeoBuzz-programma is volledig gepubliceerd op de website. Ontdek per tijdsblok en per thema waar uw voorkeur naar uit gaat. Er is veel te kiezen. Het programma laat zien dat geoinformatie veelvuldig gebruikt wordt, zelf volop in ontwikkeling is en bijdraagt aan de maatschappelijke ontwikkelingen. 

Meer informatie over GeoBuzz vindt u hier.


ICA News No 69, Dec 2017: Call for Contributions

Categorie:
Internationaal

ICA News No 69, Dec 2017: Call for Contributions

Dear National Members, Affiliate Members, Commission and WG Chairs and Executive Committee of the ICA

Here is the first Call for Contributions to the December 2017 issue (No
69) of the ICA News. I would appreciate receiving your contributions by Monday, 20 November 2017 at the latest.

As usual, reports from EC members, Commission reports, reports from the ICA events and announcements about the future ICA (and related) events are very much appreciated.

Please note that you need to send your items specifically to me to have them included. Your emails to wider distribution lists might be missed.

1. Text contributions
Please send your contributions preferably in Word format.

2. Photographs
Please DO NOT embed the pictures into Word document, but send them as separate 300dpi JPG files (approximately at the size you want them to appear in print). Please indicate where the pictures should go and provide captions in your text contribution.

3. Large files
To send large files (max. 2GB), please go to https://webdropoff.auckland.ac.nz/ and follow instructions on the right hand side.

As before, children's drawings will feature on the back cover.

The ICA News No 68 is available from the ICA website: http://icaci.org/ica-news/.


Call for Papers - FIG Congress 2018 6-11 May 2018 in Istanbul - DEADLINE for submission of Peer Review Papers 7 October

Categorie:
Internationaal

CALL FOR PAPERS – NB - DEADLINE FOR PEER REVIEW PAPERS IS 7 OCTOBER 2017

FIG CONGRESS 2018
Istanbul, Turkey
Sunday 6 – Friday 11 May

International Federation of Surveyors (FIG) Annual Conference

During FIG Congress 2018, scientists, experts, researchers, public and private sector representatives active in the field of surveying will come together and share their knowledge, opinions and projects. Along with keynote speakers, there will be oral presentations, pre-events such as Reference Frames in Practice, a workshop organised by Commission 5, Building Information Modelling (BIM) by Commission 10 and a special Young Surveyors Conference. Presentations will be comprised of peer reviewed, scientific, academic, technical and practical papers and participants will be from differing cultural backgrounds and diverse surveying traditions, who possess varying professional experiences and apply multi-professional disciplines. Together with the exhibition and a combination of side events and social activities, the FIG2018 will be of interest to participants from all over the world and will be a memorable experience not to be missed.

PEER REVIEW PAPERS AND PRESENTATIONS
As a special feature, and especially for participants from academia, FIG offers a double blinded peer review process and invites to submit your abstract and full paper. The paper will be reviewed by at least two reviewers in two rounds giving the authors the possibility to improve the paper so that it meets the peer review standard. At the second round the reviewers decide whether the papers pass, or otherwise recommend to present as regular presentation.

DEADLINE for the submission of FULL PAPER is 7 October. Please note that you have to submit your abstract, too.

REGULAR AND SHORT PRESENTATIONS
You can also choose to submit your abstract for regular/short presentation. Full paper is also required, and deadline for full paper submission is 20 February 2018. You must submit your abstract by 15 November 2017.

The overall theme of the Congress is:

Embracing our smart world where the continents connect:
enhancing the geospatial  maturity of societies

In the spirit of “Geospatial Transformation of the World” there are mainly two objectives. These are:

  1. the 2030 Sustainable Development Agenda,
  2. the Sustainability of Surveying Profession

Spatial enablement requires information to be collected, updated, analyzed, represented, and communicated, together with information on land ownership and custodianship, in a consistent manner to underpin good governance of land and its natural resources, whole-of-government efficiency, public safety and security towards the wellbeing of societies, the environment and economy. A society can be regarded as spatially enabled when location and spatial information are commonly available to citizens and businesses to encourage creativity and product development. Societies and their governments need to become spatially enabled in order to have the right tools and information at hand to take the right decisions.

In order to realize these objectives FIG Council collaborates with International Organizations, collaborates at Regional and local levels (visits-events with our members) and collaborates with Commissions, Task Forces and Networks. We do all this work to increase the value of geospatial data for all people. And in order to able to increase the value of geospatial data we have to provide more benefit, more safety, more environmental quality, more growth, more fairness, more education, more gender equality, and more efficiency in governance of urban and rural areas.

Once we were in need of reliable, evidence-based open and/or low-cost data which describe “spatially enabled” society. But today we have to provide transition from being “spatially enabled” society to “spatially mature” society for decision-making. And this transition requires massive creation & consumption of data (structured/not), extended use of affordable smart devices, increasingly high downloading speeds, the Internet of Things, cognitive computing for all to improve human decision-making, the provision of personalized information and the Internet of Me.

It is a well-known fact that location information has changed people’s perceptions. We cannot measure or monitor sustainability and growth without the intelligent use of evidence-based geospatial data. Technology helps us to “uncover” the missing information and reduce inequalities.

The what should be done to increase our skills?

Become a Presenter

1 Submit an abstract

If you would like to present, start by submitting an abstract. You will need the following: abstract, presentation category, keywords, themes, and biographical information.

View our Step-by-Step Guide to submitting a presentation proposal.
Submit your abstract here.

2 Get Accepted

After we receive your presentation proposal, it moves to the evaluation step. We welcome the submission of proposals before 15 November for regular and short presentations and  7 October for full peer review papers. All proposals will be reviewed before end of January 2018.
See important deadlines here.

3 Register

Once your proposal is accepted, you must register before our Technical Committee can schedule your presentation.

 Submit your registration here.

 

Themes

  • Professional Standards and Practice – FIG Commission 1
  • Professional Education – FIG Commission 2
  •  Spatial Information Management – FIG Commission 3
  •  Hydrography – FIG Commission 4
  •  Positioning and Measurement – FIG Commission 5
  •  Engineering Surveys – FIG Commission 6
  •  Cadastre and Land Management – FIG Commission 7
  •  Spatial Planning and Development – FIG Commission 8
  •  Valuation and the Management of Real Estate – FIG Commission 9
  • Construction Economics and Management – FIG Commission 10
  • Real Estate Market Study – FIG Task Force
  • History - The International Institution for the History of Surveying and Measurement

We invite you to submit an abstract and full paper for peer review paper by
7 October 2017
and an abstract for non-peer-review paper by 15 November 2017.

More information on the FIG Congress web site:  www.fig.net/fig2018


Abonneren op RSS - Nieuws