Nieuws

Nieuwsbericht

GeoBuzz - Dien voor 17 juni je voorstel in

Categorie:
Vereniging

Op 19 & 20 november vindt GeoBuzz plaats in Congrescentrum 1931 in 's-Hertogenbosch. Het motto dit jaar is 'Ondernemen met locatiedata'. Locatiedata hebben meerwaarde voor de energietransitie, de omgevingswet, mobiliteitsontwikkelingen, het voedselvraagstuk en participatie van burgers, belangenorganisaties en bedrijven in het openbaar bestuur. Tot 17 juni 2019 is het mogelijk om voorstel(len) in te dienen voor presentaties, workshops en demonstraties voor GeoBuzz.

De programmacommissie van GeoBuzz nodigt bedrijven, studenten, wetenschappers, ambtenaren, geo-professionals, mensen werkzaam in het het geo-werkveld en allen die ondernemen met locatiedata uit om voorstellen in te dienen voor GeoBuzz. Probeer gezamenlijke voorstellen in te dienen: bedrijven met klanten, kennisorganisaties met bedrijven, adviesbureaus en overheden en alle andere mogelijke samenwerkingen. Geef een creatieve invulling! Het is de ambitie om een programma samen te stellen dat verrassend, creatief en inspirerend is. Ook qua vorm.

Drie uitvoeringsvormen

- Geef een inspirerende presentatie.
Bijvoorbeeld over nieuwe inzichten, over innovatieve producten of over (gezamenlijke) ambities.

- Organiseer interactie.
Bijvoorbeeld door een debat te organiseren, een workshop te geven of gezamenlijk een probleem op te lossen.

- Laat iets beleven op de Inspiratieparade.
De inspiratieparade komt voort uit het Geo-gebruikersfestival en is een open ruimte op de beursvloer waar overheden, kennisorganisaties en bedrijven hun maatschappelijke producten en diensten kunnen demonstreren.

Geo Prestige Awards
De vereniging GIN organiseert de Geo Prestige Awards. De prijsuitreiking is op 19 november ’s avonds tijdens het GIN-gala. Je kunt aangeven of je voorstel meedingt aan de Awards.

Selectie
Bij de selectie van de binnengekomen voorstellen wordt gekeken naar:

  • De kwaliteit van jouw voorstel:
    • Gaat jouw voorstel over het samen ondernemen met locatiedata?
    • Is jouw voorstel inspirerend?
    • Is jouw voorstel vernieuwend?
    • Gaat jouw voorstel over samenwerking?
       
  • Het maatschappelijke thema waar uw voorstel op betrekking heeft:
    • Per thema wordt een dagvullend programma gemaakt.
    • Wat is de relevantie van het voorstel voor het thema?
       
  • De uitvoeringsvorm van jouw voorstel: presentatie, interactie of inspiratie.

Beoordeling door de programmacommissie
De voorstellen worden beoordeeld door een programmacommissie bestaande uit vertegenwoordigers van:
gemeente ’s-Hertogenbosch, gemeente Den haag, Informatiehuis Water, Ministerie van Binnenlandse Zaken, Geonovum, provincie Zuid-Holland, SV-BGT, Rijkswaterstaat, Mapvision, Imagem, RPS, Geodan, Sweco, Aeres Hogescholen, GIN, GeoBusiness Nederland en Sense.

Voorstel indienen
Voorstellen kunnen ingediend worden via:

 


Zet jezelf op de kaart als geodetisch adviseur bij het Kadaster

Categorie:
Vacature

Ambities vertalen naar concrete onderzoeken, innovaties en projecten. Altijd gericht op optimalisatie. Dat is wat de afdeling product- en procesinnovatie doet. Zet jezelf bij ons op de kaart als een gemotiveerde:  

Geodetisch adviseur

Een echte geodeet met belangstelling voor businessprocessen en vernieuwing van het landmeetkundig systeem. Iemand die niet wegloopt voor complexe materie van geografische aspecten van kadastrale registratie. Jij volgt ontwikkelingen, ziet kansen en innoveert graag. En richt je op het geodetisch aspect van de basisregistratie Kadaster (BRK).

Proactief en ondernemend
Complexe materie maak je je snel eigen. Je draagt proactief bij aan de visie op de ontwikkeling van de landmeetkundige inwinning en draagt die uit. Draagvlak creëren bij landmeters, stakeholders en realisatieteams gaat je dan ook makkelijk af. Je denkt in oplossingen en bent een ondernemende collega.

Samen voor resultaat
Jij vertaalt businessdoelen in IT-specificaties. Je voert business case studies uit en adviseert over de noodzaak, de haalbaarheid en de consequenties van de voorstellen. Vervolgens werk je in teamverband aan implementatie van de innovaties. De Nederlandse taal beheers je goed, zowel in woord als geschrift.

Iemand met een visie
Met jouw academische werk- en denkniveau heb je aantoonbare kennis over het landmeetkundig domein en tooling die daarbij hoort. Je hebt een relevant netwerk en kennis over GEO-gerelateerde systemen, informatieproducten en adviesdiensten. Je hebt een visie op de inzet en vernieuwing van meetinstrumenten en bent analytisch sterk.

Wij willen je graag ontmoeten!

Wij zijn de afdeling Product- en Procesinnovatie en we werken informeel samen in een inspirerend team. We richten ons op ontwikkeling van ketenprocessen en productoptimalisatie, veelal door ondersteuning met IT systemen. Daarvoor formuleren we businesscases en specificeren we nieuwe producten en procesverbeteringen. Jij maakt deel uit van een team met adviseurs en informatiemanagers en zult werken vanuit ons hoofdkantoor in Apeldoorn. Je voelt je thuis in een tem die Agile en Scrum werkt.

Informele werksfeer en veel ruimte om te leren en ontwikkelen
Vanuit een dynamische omgeving bieden wij een informele werksfeer en stimuleren wij leren en ontwikkelen. Jij maakt jouw eigen keuzes. Keuzes die passen binnen een flexibele 36-urige werkweek. Je bruto maandsalaris is, afhankelijk van kennis en ervaring, maximaal € 5.638,- met daarnaast 25% keuzebudget.

Jouw talent bij ons op de kaart?

Solliciteer direct via deze link! Wil je eerst meer informatie? Neem dan contact op met Eric Hagemans, Adviseur proces- & productinnovatie, 06 – 21 71 20 49. Voor informatie over de sollicitatieprocedure kun je contact opnemen met Boudewijn Plantinga, Matchpoint, 088 - 183 32 50.

Wij hebben graag jouw talent goed in kaart. Daarom is een assessment onderdeel van de selectieprocedure.

Voor alle vacatures van het Kadaster, zie https://www.werkenbijhetkadaster.nl/vacatures


Gemeente Deurne zoekt een GIS Specialist / Beheerder BGT

Categorie:
Vacature

GIS Specialist / Beheerder BGT

36 uur, schaal 9, HR21 normfunctie medewerker gegevens II.

 

De GIS-specialist is werkzaam binnen het team Informatie Voorziening en Automatisering (IVA) van de afdeling Bedrijfsvoering. Het is een functie waarbinnen advisering, ontwikkeling en toepassing van geo-informatie centraal staat. Bovendien ben je de beheerder van Basisregistratie Grootschalige Topografie (BGT). Dit beheer doe je in de applicatie Neuron Stelselregistratie. Daarnaast beheer je de geografische informatiesystemen. Je adviseert over de gebruiksmogelijkheden van geo-informatie en ontwikkelt op verzoek en op eigen initiatief nieuwe toepassingen hiervoor. Jij bent ook de coördinator voor het proces tussen BGT en Beheer Openbare Ruimte (BOR), de BGT en de Basisregistratie Adressen en Gebouwen (BAG) en je coördineert de inwinning van Geometrie voor de BGT, BAG en BOR. Deze gegevens worden gebruikt voor interne werkprocessen, bij de ondersteuning van beleidsbeslissingen en voor informatiekaarten voor burgers. Je beschikt over goede communicatieve vaardigheden. Je weet dus snel het probleem of de vraag helder te krijgen en je bent in staat een goede en overtuigende gesprekspartner te zijn voor collega’s, gebruikers en leveranciers.

 

Wat neem je mee als GIS specialist/beheerder BGT?

  • Hbo werk- en denkniveau.
  • Je hebt ervaring met de BGT en kent de regelgeving.
  • Je begrijpt de samenhang en verbanden tussen basisregistraties.
  • Je hebt bij voorkeur kennis van Neuron Stelselregistratie, FME, SQL (Oracle, Spatial en PostGIS), QGIS en Geoserver.
  • Je bent enthousiast, ondernemend, doortastend en innovatief.

 

Pas jij binnen onze organisatie?

De gemeentelijke organisatie is continu in ontwikkeling. Onze medewerkers zorgen voor deze ontwikkeling. Wij zijn daarom op zoek naar een nieuwe collega die werkt volgens onze BROS-filosofie. Dit betekent dat je Bevlogen je werk doet, daarbij gefocust bent op Resultaat, en dat je Ondernemend te werk gaat door vooral de Samenwerking met collega’s op te zoeken.  

 

Wie de gemeente Deurne is?

Deurne, een bruisende gemeente in Brainport Eindhoven met grote ambities. Deurne heeft een sterke centrale kern, goede voorzieningen en verbindingen, een gevarieerd landelijk gebied en levendige kerkdorpen met elk een eigen karakter. Met de blik naar buiten stimuleren we duurzame, toekomstgerichte oplossingen en bieden we ruimte voor innovatie. Samen denken we groot, als het bijvoorbeeld gaat om huisvesting voor iedereen en om de samenwerking binnen Brainport Eindhoven en Greenport. Soms is het ook belangrijk om “klein" te denken, als het gaat om maatwerk leveren zoals in de zorg. Wij zijn een gemeente die dicht bij de inwoner staat. Samen met inwoners en nieuwe collega’s willen wij zorgen voor een toekomstbestendig Deurne. Ga jij deze uitdaging met ons aan?

 

Wat krijg je ervoor terug?

  • Flexibele werktijden.
  • Opleidingsmogelijkheden.
  • Salaris tussen de € 2.335 en € 3.805 bruto per maand bij 36 uur, schaal 9, HR21 normfunctie medewerker gegevens II. Het betreft en voorlopige indeling. De functie moet nog worden voorgelegd aan de HR21 Indelingscommissie.
  • Individueel keuzebudget bestaande uit vakantiegeld, eindejaarsuitkering en levensloopbijdrage van 17,05%.
  • Tegemoetkoming ziektekosten bij IZA, Menzis of CZ van € 168,- of € 296,- bruto per jaar (afhankelijk van je salaris).
  • Een team waar plezier, humor en hard werken voorop staan.

 

Interessant, maar heb je toch nog vragen?

Voor meer informatie kun je contact opnemen met Anita van Rijswijck, teamleider Informatie Voorziening en Automatisering (IVA) of Ton Duijmelings, telefoon (0493) 387 711.

 

Direct solliciteren op de functie GIS Specialist / Beheerder BGT?

Heb je interesse in deze functie? Dan nodigen wij jou van harte uit om te reageren. Laat je CV en motivatie achter via deze link. Dit kan tot en met 2 juni 2019. De gesprekken vinden plaats in week 24.

 

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld!

 


Gemeente Vlissingen zoekt een Adviseur geo-informatie en basisregistraties

Categorie:
Vacature

Vlissingen, een maritieme stad in hart en nieren met een sterk eigen karakter. Een gemeente met bijna 45.000 inwoners. Ongepolijst, kleurrijk, no-nonsense, kunst & festivalstad én internationaal. Grote woonwijken omarmen de stad. De dorpen Ritthem en Oost-Souburg maken de gemeente compleet. De typering "Havenstad" dekt voor een groot deel de lading en de Vlissingers zijn trots op dat predicaat. Omdat de Westerschelde in de Noordzee stroomt, is Vlissingen een natuurlijke, strategische locatie in de internationale transportketen. De Westerschelde en de Noordzee zijn van levensbelang voor de economie. Het zoute water stroomt als het ware door de aderen van haar inwoners. Wonen, werken en leven aan de zee tekent de Vlissingers.

Voor ons team Advies binnen de directie Bedrijf en Beheer zoeken wij een:
Adviseur geo-informatie en basisregistraties (1,0 fte)

Wil je direct solliciteren, klik hier.

Geo-informatie is de bron van alle digitale kaarten. Om die bron optimaal te gebruiken, zet jij jouw kennis in. Je hebt ruimtelijk inzicht, signaleert en legt verbanden. Samen met je collega ontwikkel je beleid en zet je geo-informatie op de kaart. Jouw vernieuwende ideeën, frisse blik en sterke analyses creëren kansen!

Wat ga je doen
Jij hebt je zaken graag op orde en zorgt ervoor dat de basisregistraties dat ook zijn. Denk maar eens aan de Basisregistratie Adressen en Gebouwen (BAG), Basisregistratie Grootschalige Topografie (BGT), Basisregistratie Kadaster (BRK) en Basisregistratie Waardering Onroerende Zaken (WOZ) die allemaal met elkaar in verbinding staan. Je neemt besluiten in verband met de BAG een neemt je verantwoordelijkheid daarover. Bezwaren tegen deze besluiten handel je netjes af. Ook het beheer van geo-bestanden is bij jou in goede handen. Naast het bijhouden van de basisregistraties voer je ook informatieanalyses uit en lever je gis-informatieproducten af. Jouw oog voor detail is een sterk punt. Geen enkel kleinigheidje ontgaat je en zeker niet op beeld.

Wie ben jij
Jij bent een goede match met onze kernwaarden samenwerken, vakmanschap, klantgericht en transparant. Verder doe je ook niet onder voor het volgende:

  • Je hebt goede ontwikkelde analytische vaardigheden. Je hebt doorzettingsvermogen, ruimtelijk inzicht en je bent communicatief sterk. Je werkt met plezier toe naar oplossingen.
  • Je beschikt over een HBO werk- en denkniveau. Je hebt een afgeronde opleiding op het gebied van bijvoorbeeld HBO-ICT/bedrijfskundige informatica, geodesie of geo-informatica
  • Kennis van GIS en/of ervaring in het werken met de GIS-software van Esri is een pré.

Wat vinden je collega's
"Je krijgt een breed en afwisselend takenpakket. We zoeken dan ook een collega met interesse voor alle aspecten van geo-informatie en je vindt het leuk om creatieve oplossingen te zoeken voor concrete vragen."  – Team advies

Wat bieden wij
Wij bieden een salaris van maximaal € 4.541 bruto per maand (functieschaal 10A), met op termijn een uitloop naar € 4.859 bij een 36-urige werkweek. Daarnaast bouw je een budget op van 17,05%. Neem je naast je standaard verlof graag wat extra vrij? Dit kun je inzetten voor extra salaris, meer vrije tijd of een fiets. Je werktijden deel je zelf in en ook voor je persoonlijke ontwikkeling doe je zelf voorstellen. Een reiskostenvergoeding hoort ook bij de voorwaarden.

Actie
Geef je carrière een Vlissingse vlucht en solliciteer uiterlijk 8 mei 2019  via deze link. Wil je graag meer weten over deze functie, dan kun je contact opnemen met Jaap van der Heide, teamleider Advies (telefoonnummer 0118-487297) of met John van den Heuvel, P&O-adviseur (telefoonnummer 0118-487306).

Planning
De gesprekken vinden plaats op 13 mei 2019. Handig om rekening mee te houden in je agenda.


FIG2019 working week

Categorie:
Vereniging

Hanoi, Vrijdag 26 april

Vanochtend was de laatste bijeenkomst van de general assemblee van FIG2019 working week. Na de aftrap op maandag 22 april, een druk programma met lezingen en technical tours, komt er nu een einde aan deze working week.

Ruim 1.000 bezoekers uit ruim 70 landen namen deel aan dit evenement. Velen van hen, en waarschijnlijk meer, zullen we volgend jaar mei ontvangen in Amsterdam bij FIG2020. We zijn al mooi op weg met het programma en kijken uit naar een energieke working week!

Meld je alvast aan en maak een keuze uit de mogelijkheden die de expositieruimte biedt!

http://www.fig.net/fig2020/


PERSBERICHT

Categorie:
Extern

Gemeenten slaan handen ineen voor nieuwe Basisregistratie Adressen en Gebouwen (BAG) applicatie

Alphen aan den Rijn, 15 april 2019 – Na een jaar lang intensief ontwikkelen wordt per begin mei de nieuwe BAG-applicatie Vertex Objecten gelanceerd. Dit is het resultaat van een nauwe samenwerking tussen initiator Processfive uit Alphen a/d Rijn en zes gemeenten: Den Haag, Nijkerk, Meppel, Rotterdam, Schiedam en Zaanstad. De applicatie is gericht op de Basisregistratie Adressen en Gebouwen (BAG) en ontstaan uit ontevredenheid met het huidige BAG-aanbod. Veel gemeenten vinden dit technologisch sterk verouderd en te duur.

Drie redenen om over te stappen
De BAG bevat alle adressen en gebouwen van Nederland en wordt voor vrijwel elk gemeentelijk proces gebruikt. Maar ook hulpdiensten, nutsbedrijven en instanties als de Kamer van Koophandel raadplegen de BAG zeer regelmatig. Het verouderde aanbod in verhouding tot de prijs waren overigens niet de enige bezwaren. Ook de toenemende leveranciersafhankelijkheid speelde een rol. Deze gecombineerde punten waren voor zes gemeenten reden om deel te nemen aan het BAG-ontwikkelproject van Processfive.

‘Niet langer afhankelijk’
“De komst van BAG 2.0 was voor ons een natuurlijk heroverwegingsmoment,” aldus Pieter de Ruijter, procesmanager stadsbeheer bij gemeente Rotterdam. “Wij houden graag zelf de regie in handen en willen dus niet  afhankelijk zijn van één aanbieder. Veel betalen voor gedateerde technologie: dat wilden we niet langer. We zijn dan ook blij dat Processfive samen met ons en vijf andere gemeenten een eigentijdse oplossing heeft ontwikkeld. Een applicatie die in de basis geschikt is voor Integraal Objectbeheer van meerdere basisregistraties. Daarbij werd rekening gehouden met onze wensen en is nieuwe technologie toegepast. Bovendien zijn we hierdoor niet meer buitenproportioneel afhankelijk van kostbare licenties en updates.”

Voor en door BAG beheerders ontwikkeld
Rogier Noordam, consultancy-manager bij Processfive: “De applicatie voldoet uiteraard aan alle wet- en regelgeving, maar is volledig praktijkgericht ontwikkeld. Samen met beheerders en vanuit hun belang; eenvoud, snelheid en gebruiksgemak stonden dus voorop. Een unieke samenwerking, waarin we steeds opnieuw de functionaliteit van de oplossing konden bewijzen. Het ontwikkelteam bestond uit zo’n 50 jaar gebundelde BAG-ervaring. We waren het er dus snel over eens wat we als eerste moesten aanpakken: het aantal handelingen binnen de applicatie. Dat is ten opzichte van het huidige aanbod aan BAG applicaties drastisch verminderd/teruggebracht, waardoor je enorm veel tijd bespaart.”

Toekomstige mogelijkheden
Met Vertex Objecten kun je de BAG voor meerdere gemeenten bijhouden. De applicatie draait op het Vertex-platform waaraan ook andere databronnen kunnen worden gekoppeld. Denk aan systemen voor vergunningen, zaken, belastingen, BGT en documentmanagement. Vertex is de basis voor meerdere succesvolle implementaties bij onder andere belastingkantoren, gemeenten, waterschappen en omgevingsdiensten.


ISPRS 2019

Categorie:
Internationaal

In de week van 10 tot 14 juni vindt de ISPRS Geospatial Week plaats op de campus van de Universiteit Twente.

Dit evenement van de internationale vereniging voor fotogrammetrie, remote sensing en geo-informatie is een combinatie van 13 workshops die in een compact programma van één week worden aangeboden. Onderwerpen die de revue passeren zijn onder meer UAV-fotogrammetrie, laserscanning, kwaliteit van ruimtelijke data, automatische beeldinterpretatie met deep learning, hyperspectrale beeldverwerking en crowd sourcing met toepassingen variërend van indoorkartering en smart cities tot cryosfeer- en hydrosfeerstudies en zelfs kartering van planeten.

Het wetenschappelijke programma zal bestaan uit zo’n 280 mondelinge presentaties en 130 posters. De bijbehorende artikelen zullen verschijnen in de ISPRS Annals en ISPRS Archives. We verwachten 700-800 deelnemers van over de hele wereld. Wilt u ook deelnemen? Kijk dan op www.gsw2019.org voor nadere informatie.


Abonneren op RSS - Nieuws