Nieuws

Nieuwsbericht

OPROEP: Enquêtes FLAGIS

Categorie:
Extern

Inleiding

Als vereniging voor professionele gebruikers van ruimtelijke data biedt FLAGIS een uniek platform dat het gebruik van ruimtelijke informatie over de verschillende toepassingsgebieden en sectoren (Onderwijs/Onderzoek, Bedrijven, Overheden, ...) ondersteunt.

Uit deze doelstelling vragen we wat tijd te maken voor enquêtes die recent werden gelanceerd. 

Enquête met betrekking tot Datastandaarden

De werkgroep Datastandaarden - OSLO van het Stuurorgaan Vlaams Informatie en ICT-beleid wenst een onderbouwd  beeld te krijgen m.b.t. waar overheden, private partners en academia hun accenten wensen te leggen op het vlak van datastandaarden. Op basis van de resultaten geeft de werkgroep samen richting het beleid m.b.t. interoperabiliteit. 

Dit onderzoek m.b.t. datastandaarden is een initiatief van Universiteit Gent (onderzoeksgroepen Media, Innovatie en Communicatietechnologieën en Internet Technology and Data Science Lab) in samenwerking met Informatie Vlaanderen en het Agentschap Binnenlands Bestuur.

Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 20 minuten. De initiatiefnemers zijn zich bewust dat dit even wat tijd in beslag neemt maar enkel met een voldoende hoge responsgraad krijgen ze een representatief en betrouwbaar beeld. De vragenlijst loopt nog tot 17 juni 2018.

De vragenlijst kan je hier terugvinden: http://bit.ly/data_standaarden  
Meer achtergrondinformatie via: http://mict.iminds.be/data_standaarden/

 

Enquête met betrekking tot het opleidingsaanbod en -vraag

KU Leuven is partner in het EO4GEO project en met deze mail willen ze u vriendelijk willen vragen deel te nemen aan hun online enquêtes betreffende opleidingsvraag en –aanbod in de EO/GI sector.

De belangrijkste doelstelling van dit project is om het bestaande training en educatie ecosysteem rondom geoinformatics (GI) en aardobservatie (EO) te versterken, evenals de stimulering van het gebruik en de integratie van geografisch-ruimtelijke data in end-user applicaties.  Dit project tracht de kloof te overbruggen tussen het aanbod en de vraag voor educatie en training in deze sector. Wij zouden u door middel van de enquêtes willen vragen ons te helpen om de GI/EO professional en de training en educatie klaar te maken voor de toekomst.

Mocht u onderwijs en training aanbieden gerelateerd aan de GI/EO sector, dan zouden zij u willen vragen om de enquête (supply) in te vullen met betrekking tot het aanbod van onderwijs en training in de GI/EO sector. Mocht u werkzaam zijn in de GI/EO sector (private sector, publieke sector of een academische organisatie) dan zouden zij u willen vragen de enquête (demand) in te vullen met betrekking tot de vraag naar vaardigheden op de markt.  Afhankelijk van uw bedrijf of organisatie kunnen beide enquêtes van toepassing zijn (de data wordt verwerkt volgens de AVG). Voor meer informatie over het project kunt u uiteraard contact opnemen met ons, of de website raadplegen (http://www.eo4geo.eu).

De enquêtes kunt u hier vinden: http://www.eo4geo.eu/surveys/

Bij voorbaat dank voor uw participatie. Mocht u de afgelopen dagen reeds hebben deelgenomen, dan kunt u deze mail negeren en verontschuldigen wij ons voor de dubbele verzending.

Namens het gehele EO4GEO team, Marc Olijslagers SADL, KU Leuven

Sponsors FLAGIS 2017

 

Vacature Geo-Data Specialist

Categorie:
Vacature
Geo data-specialist
Afdeling: STADSONTWIKKELING
Unit: Grondzaken- en GEO Informatie
Aantal uur: Min.: 36
Geo data-specialist
36 uur per week

 
Het werkveld
De afdeling Stadsontwikkeling regisseert de ruimtelijke ontwikkeling en vernieuwing van de stad Capelle aan den IJssel. Het doel hierbij is een vitale stad met de kernwaarden: kwaliteit, differentiatie en duurzaamheid. Met het gereedgekomen van de laatste grote uitbreiding van de gemeente zijn de uitdagingen komen te liggen op het gebied van stedelijke vernieuwing en herstructurering. Samenwerken met andere partijen, diversiteit in aanpak van projecten en kwaliteit van de openbare ruimte zijn daarbij van steeds meer belang.
 
De afdeling Stadsontwikkeling bestaat uit de volgende onderdelen:
  • Staf
  • Team projectontwikkeling
  • Unit Ruimtelijke Ontwikkeling
  • Unit Wonen, Economie, Grond en Geo

 Voor de unit Wonen, Economie, Grond en Geo zijn wij per direct op zoek naar een Geo data-specialist.

Wat ga je doen?
Capelle aan den IJssel staat op de kaart. En van die kaart maakt onze hele interne organisatie gebruik. Maar ook buiten de organisatie wordt onze data toegepast. Onze kaart geeft toegang tot onderliggende gegevens, en is tegelijk het perfecte middel om allerlei thema’s inzichtelijk te maken. Daarom zijn we op zoek naar een nieuwe collega die ons kan helpen bij het uitvoeren van allerlei ruimtelijke analyses en het maken van themakaarten.
 
Binnen een compact en enthousiast team als onderdeel van de afdeling Stadsontwikkeling werken we dagelijks aan het bijhouden van de geo data. Daarbij horen o.a. de BGT en de BAG. Als aanvulling op ons team zoeken wij een Geo data-specialist. Iemand die extern gericht is, die luistert naar vragen en die behoeften kan inschatten, om deze vervolgens te vertalen naar ondersteuning via de juiste themakaart, app of analyse.
 
Ons uitgangspunt is dan ook het volgende:
  • Geo data is bij alle werkprocessen, altijd en overal beschikbaar en toe te passen. Intern voor alle medewerkers, extern voor de bewoners en de bedrijven van Capelle aan den IJssel.
  • Geo diensten zijn snel, makkelijk en hoogwaardig toepasbaar binnen de organisatie.
  • Geo data is net zoals water uit de kraan of Wifi. We willen die twee voorzieningen namelijk geen moment missen, en tegelijk hebben we geen idee wie hier voor zorgt of hoe het tot stand komt.
  • Geo data is weliswaar net zo onmisbaar als water en elektriciteit, maar heeft wel een gezicht. We spelen in op de behoeftes van collega’s, we zoeken hen op om te weten te komen wat ze nodig hebben. Maar tegelijk zijn we zo zichtbaar dat we andersom ook zelf worden benaderd. Daarnaast zijn we er van overtuigd dat er door de verdere digitalisering van ons werk veel zal gaan veranderen. Daarom vinden we het belangrijk om te blijven leren en ontwikkelen.

Sluiten deze drijfveren aan bij jouw ervaring, kennis en ambitie? Stuur ons dan een motivatie en je CV, en vertel ons wat je al hebt gedaan, maar ook wat je samen met ons wilt bereiken.
 

Wie ben jij?
  • Je hebt een afgeronde Geo of GIS Opleiding op HBO niveau en minimaal 4 jaar werkervaring in een soortgelijke functie.
  • Je bent iemand die extern gericht is, die luistert naar vragen en behoeften, en die deze kan vertalen naar ondersteuning via de juiste themakaart, app of analyse.
  • Je bent technisch goed thuis in geo-databases en data-analyses.
  • Je hebt ervaring met en kennis over ArcGIS (online) / Qgis / FME;
  • Dat geldt bij voorkeur ook voor NGDW / NedBrowser / NedBGT;
  • Ervaring en kennis van Erdas Imagine is een pluspunt.
 
Wij bieden
Een uitdagende en specialistische functie binnen de afdeling Stadsontwikkeling. De functie is gewaardeerd op schaal 10 (maximaal € 4.225,-- bruto per maand bij een volledige werkweek), waarbij we kijken naar de opleiding en ervaring die je meebrengt. Daarnaast heb je eigen regie op de inzet van 17,05% van het bruto jaarsalaris als Individueel Keuzebudget. Ook bieden we de mogelijkheid om ADV op te bouwen. En natuurlijk zijn er diverse ontwikkelingsfaciliteiten in de vorm van bijvoorbeeld workshops, cursussen en proeverijen.
Informatie, sollicitatie en sollicitatieprocedure
Ben je enthousiast geworden over deze leuke functie en wil je meer informatie over het werken bij de Gemeente Capelle aan den IJssel? Kijk dan op www.capelleaandenijssel.nl.
 
De 1e gesprekken vinden plaats op donderdag 28 juni 2018 in de middag.
De 2e gesprekken vinden plaats op maandag 2 juli 2018 in de middag.
Het arbeidsvoorwaardengesprek is gepland op donderdag 12 juli in de middag.
 
Wil je meer weten over de sollicitatieprocedure neem dan contact op met HR medewerker
Daphne Karto via telefoonnummer (010) 284 8303.
 
Voor inhoudelijke informatie over de functie kun je contact opnemen met het unithoofd Wonen, Economie, Grond & Geo Joke Meijer, telefoonnummer (010) 284 8750.

Sollicitatie
Solliciteren kan via www.capelleaandenijssel.nl of klik hier voor de link naar deze vacature. Jouw CV en motivatie ontvangen we graag uiterlijk woensdag 20 juni 2018. Richt je sollicitatie aan senior HR adviseur Korstiaan Hoogvliet.
 
 
Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie stellen wij niet op prijs.


GeoBuzz nieuws

Categorie:
Vereniging

Klik hier voor het laatste nieuws over GeoBuzz.

In deze nieuwsbrief onder andere aandacht voor:

- 5 jaar GeoBuzz: Lustrum met rake veranderingen.
- Belangrijkste veranderingen dit jaar.

Op GeoBuzz 2018 worden vier actuele thema’s uitgediept waarin geo-informatie een belangrijke rol speelt

  • Energietransitie
  • Smart Mobility
  • Omgevingswet
  • Agri-innovatie

 


Vacature Bestuurssecretaris

Categorie:
Bestuur

Vacature bestuurssecretaris Geo-Informatie Nederland

Geo-Informatie Nederland (GIN), dé verbindende vereniging  voor alle disciplines van GI, voor vakmensen en organisaties  binnen de gouden driehoek overheid/bedrijfsleven en onderwijs/wetenschap, zoekt een geschikte kandidaat voor de functie van secretaris binnen het bestuur, die zijn of haar kennis en ervaring op professionele wijze wil delen, communicatief vaardig is, goed kan schrijven en een breed netwerk heeft.

Taken/verantwoordelijkheden

  • Opstellen en bijhouden agenda en besluitenlijst bestuursvergaderingen
  • Contactpersoon verenigingsbureau
  • Afhandelen bestuurscorrespondentie
  • Opstellen jaarverslag
  • Beheren website
  • Verzorgen nieuwsbrief

Gewenst profiel

  • Lid van Geo-Informatie Nederland of bereid dat te worden
  • Ervaring met het stimuleren van mensen is een pré
  • Actieve belangstelling voor het verder ontwikkelen van GIN
  • Een ‘doener’
  • Kennis van en ervaring met verenigingswerk is een pré
  • Bereid om een eigen rol te vervullen in het bestuur en actief bij te dragen aan de teamontwikkeling

Wat bieden wij

Vrijwilligerswerk kost tijd, maar onze ervaring is dat dit zinvolle tijd is, waar u ook veel voor terugkrijgt. Denk hierbij aan contacten met actieve leden, andere vakdeskundigen en contacten buiten GIN. Een bestuursfunctie prikkelt bovendien uw denkraam en levert (bestuurs)ervaring op, wat ook buiten de vereniging van pas kan komen.

Condities

  • Aan een bestuursfunctie is geen vergoeding verbonden
  • Er is een onkostenregeling voor reis- en verblijfkosten
  • De functie wordt voor een periode van ten minste vier (4) jaar vervuld
  • Wij zoeken iemand die zich ten minste 2 dagen (vier dagdelen) per maand kan vrijmaken voor de uitoefening van zijn/haar bestuursfunctie.

Procedure

GIN-leden die geïnteresseerd zijn in deze bestuursfunctie worden verzocht zich kandidaat te stellen. Ook kunnen GIN leden het bestuur attenderen op mogelijke kandidaten. Kandidaatstellingen dienen voor 1 juli 2018 schriftelijk bij het bestuur van GIN te worden ingediend. Dit kan per mail aan: info@geo-info.nl. Het bestuur is zelf ook actief op zoek naar kandidaten.

Voor meer informatie kunt u terecht bij Peter Hoogwerf, bestuursvoorzitter, via p.hoogwerf@geo-info.nl

Kandidaten worden uitgenodigd voor een kennismakingsgesprek. Daarna besluit het bestuur of een voordracht zal worden gedaan op de eerstvolgende ledenvergadering.

 


Vacature Bestuurssecretaris

Categorie:
Bestuur

Vacature bestuurssecretaris Geo-Informatie Nederland

Geo-Informatie Nederland (GIN), dé verbindende vereniging  voor alle disciplines van GI, voor vakmensen en organisaties  binnen de gouden driehoek overheid/bedrijfsleven en onderwijs/wetenschap, zoekt een geschikte kandidaat voor de functie van secretaris binnen het bestuur, die zijn of haar kennis en ervaring op professionele wijze wil delen, communicatief vaardig is, goed kan schrijven en een breed netwerk heeft.

Taken/verantwoordelijkheden

  • Opstellen en bijhouden agenda en besluitenlijst bestuursvergaderingen
  • Contactpersoon verenigingsbureau
  • Afhandelen bestuurscorrespondentie
  • Opstellen jaarverslag
  • Beheren website
  • Verzorgen nieuwsbrief

Gewenst profiel

  • Lid van Geo-Informatie Nederland of bereid dat te worden
  • Ervaring met het stimuleren van mensen is een pré
  • Actieve belangstelling voor het verder ontwikkelen van GIN
  • Een ‘doener’
  • Kennis van en ervaring met verenigingswerk is een pré
  • Bereid om een eigen rol te vervullen in het bestuur en actief bij te dragen aan de teamontwikkeling

Wat bieden wij

Vrijwilligerswerk kost tijd, maar onze ervaring is dat dit zinvolle tijd is, waar u ook veel voor terugkrijgt. Denk hierbij aan contacten met actieve leden, andere vakdeskundigen en contacten buiten GIN. Een bestuursfunctie prikkelt bovendien uw denkraam en levert (bestuurs)ervaring op, wat ook buiten de vereniging van pas kan komen.

Condities

  • Aan een bestuursfunctie is geen vergoeding verbonden
  • Er is een onkostenregeling voor reis- en verblijfkosten
  • De functie wordt voor een periode van ten minste vier (4) jaar vervuld
  • Wij zoeken iemand die zich ten minste 2 dagen (vier dagdelen) per maand kan vrijmaken voor de uitoefening van zijn/haar bestuursfunctie.

Procedure

GIN-leden die geïnteresseerd zijn in deze bestuursfunctie worden verzocht zich kandidaat te stellen. Ook kunnen GIN leden het bestuur attenderen op mogelijke kandidaten. Kandidaatstellingen dienen voor 1 juli 2018 schriftelijk bij het bestuur van GIN te worden ingediend. Dit kan per mail aan: info@geo-info.nl. Het bestuur is zelf ook actief op zoek naar kandidaten.

Voor meer informatie kunt u terecht bij Peter Hoogwerf, bestuursvoorzitter, via p.hoogwerf@geo-info.nl

Kandidaten worden uitgenodigd voor een kennismakingsgesprek. Daarna besluit het bestuur of een voordracht zal worden gedaan op de eerstvolgende ledenvergadering.

 


Syntrophos zoekt een GEO medewerker

Categorie:
Vacature

Syntrophos is een shared service center die diensten levert aan de gemeenten Brielle, Nissewaard en Westvoorne, op het gebied van GEO-Informatie, basisregistraties, ICT en I-advies.

Syntrophos bestaat uit de teams GEO-informatie, ICT en Advies, een directeur en enkele staffuncties.

Bij Syntrophos werken ongeveer 35 medewerkers. Het team GEO-informatie bestaat uit 14 medewerkers. Voor dit team zijn we op zoek naar een nieuwe collega.
 

GEO medewerker 1 - BGT BAG Regisseur

36 uur | Spijkenisse
 

Wat ga je doen?
De functie kent twee hoofdtaken. De eerste hoofdtaak is de regisseursrol voor de Basisregistratie Grootschalige Topografie (BGT) en de Basisregistratie Adressen en Gebouwen (BAG). Als BGT regisseur ben je de spin in het web tussen alle betrokkenen: de interne BGT organisatie (inwinning en productie), de LV en de klanten die het product afnemen. Je organiseert gezamenlijke overleggen, zorgt voor een goed contact en voor afstemming over het proces en vragen aan Syntrophos.Daarnaast anticipeer je op de ontwikkelingen in wet- en regelgeving, monitor je de voortgang en kwaliteit en rapporteer je hierover aan de teamcoördinator en de klanten.
Ook geef je inhoudelijk advies over ontwikkelingen rond BGT/IMGEO en de doorontwikkeling van de BGT naar 2020, waarbij ook de uitbreiding en opwerking van de bij te houden gegevens in relatie tot de afnemers belangrijk is. Je neemt de klanten mee in de veranderingen die het werken met IMGEO met zich meebrengt.
Ditzelfde doe je voor de BAG, waarbij je nauw contact onderhoudt met de gemeentelijke VTH, WOZ en BRP afdelingen en de BAG die bij Syntrophos wordt beheerd. Je zorgt voor een goed contact en voor afstemming over het proces en vragen aan Syntrophos.

De tweede hoofdtaak betreft registratiebeheerder van de BAG en de BGT. Voor de BGT controleer je mutaties en lever je conform afspraken aan de Landelijke voorziening BGT en aan de klanten van Syntrophos. Je houdt contact met de leverende en toetsende medewerkers van de klanten. Je coördineert de werkzaamheden van de BGT-tekenaars en de landmeters en rapporteert daarover aan de teamcoördinator en de klanten.
Je draagt zorg voor een juiste geometrische koppeling tussen de BGT omgeving en de BAG applicatie.
Waarbij het principe van eenmalige inwinning en meervoudig gebruik voorop staat.
Naast deze hoofdtaken ondersteun je het primaire proces van het team GEO: de verwerking van Geo- Informatie. Je signaleert en initieert beheer- en innovatiemogelijkheden. Je ontwikkelt (mede) nieuwe GEO producten. Je verzorgt projectleiding bij de implementatie van GEO producten. Je werkt beschrijvingen, processen, procedures en handleidingen uit van GEO producten.

Wat vragen wij?
- Bij voorkeur een gespecialiseerde opleiding op HBO niveau, aansluitend op het vakgebied of een opleiding gericht op management en organisatie;
- Je bent klant-, service en resultaatgericht, werkt zelfstandig, bent nauwkeurig en kan goed in teamverband werken;
- Kennis van en ervaring met projectmatig werken en projectmanagement;
- Inhoudelijke kennis van een gemeentelijke organisatie en specifiek van de processen die ondersteund worden: BGT IMGEO, BAG, BOR is een pre.

Wat bieden wij?
Bij deze functie hoort een salaris van maximaal € 3.805,00,- (schaal 9) bruto per maand bij een volledige werkweek van 36 uur. Deze functie is beschikbaar voor 36 uur per week. De rechtspositieregelingen van de gemeente Nissewaard zijn van toepassing. Je krijgt een tijdelijke ambtelijke aanstelling bij Syntrophos voor 1 jaar. Afhankelijk van functioneren kan deze tijdelijke aanstelling worden omgezet naar een vaste aanstelling. De taken zijn binnen het functiegebouw ingedeeld in de functiefamilie Externe dienstverleners, bandbreedte B.

Contact
Voor nadere informatie over de functie kun je contact opnemen met Alain van Hamond,
Teamcoördinator Geo-informatie, telefoon 0181 – 69 57 50

Solliciteren
Heb je interesse in deze vacature? Stuur dan vóór 22 juni 2018 digitaal je cv door te klikken op de sollicitatiebutton.

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.

Trefwoorden: Geo-medewerker, BGT, BAG, BGT Regisseur, Vacature Spijkenisse, HBO


Gemeente Almere zoekt een GEO CAD tekenaar

Categorie:
Vacature

GEO CAD tekenaar

(2 fte)

0,8 - 1,0 fte | Max. € 41.000

 

De functie:

Voor het team zijn we op zoek naar een nauwgezette teamspeler voor geo-werkzaamheden en bijbehorende producten en (basis)registraties.

Het team Geo-data is o.a. verantwoordelijk voor het registreren en stroomlijnen van het Almeers vastgoed, landmeetkundige ondersteuning, GIS en cartografie, de BAG inclusief naamgeving en huisnummering, de BGT, de BRO, het gemeentelijk Kadaster incl. WKPB e.d. Deze registraties moeten voldoen aan gemeentelijke kwaliteitseisen, landelijke wetgeving en landelijke kwaliteitseisen. Het stelsel van basisregistraties kenmerkt zich door wettelijke verplichting van binnen- en buiten gemeentelijke afname.

 

In deze functie als medewerker Geo-data houd je je bezig met de vervaardiging van diverse CAD tekeningen. Met behulp van tools zoals Bentley Map en Microstation zet je de verschillende gegevens klaar. Je belangrijkste taak is het verzorgen van en zorgen voor het tijdig registreren en archiveren van gegevens conform de wettelijke vereisten en termijnen. Hierbij werk je nauw samen via een geautomatiseerd systeem met de medewerkers binnen organisatie en zorg je voor het digitale tekenwerk behorende bij de registraties c.q. het ketenproces van nieuwbouw.

 

Werkzaamheden zijn onder meer het vervaardigen van matenplannen, grondtransactie tekeningen en uitzetveldwerken. En de landmeetkundige verwerking van bouwtekeningen en situatietekeningen.

 

De werkomgeving:

Wij geven bewoners, collega’s, ondernemers en partners van de gemeente Almere overzicht in een complexe omgeving waar veel gegevens beschikbaar zijn en elke dag meer gegevens bijkomen. Wij geven gegevens een gezicht!

 

Bij team Geo-data werken we met veel passie en zien we elkaars kracht en weten deze optimaal te benutten om efficiënt en doelbewust te werk te gaan. Je hebt als medewerker een hoge eigen verantwoordelijkheid. Wij geloven dan ook in ondersteunend leiderschap, zodat medewerkers in hun kracht staan en excelleren.

 

Wie ben je?

Je hebt een MBO+ werk- en denkniveau en staat open voor persoonlijke ontwikkeling.

Je neemt graag initiatieven die ons verder brengen en hebt oog voor je collega’s.

Je hebt affiniteit met Geo-informatie en ervaring met CAD-tekenen (voorkeur Microstation, Bentley Map). Je beschikt over brede kennis van en ervaring met (geo)basisregistraties.

 

Het aanbod:

Wat we je bieden is een verantwoordelijke, veelzijdige en uitdagende baan met de nodige persoonlijke ontplooiingskansen. Je salaris bedraagt -afhankelijk van opleiding en ervaring- max. € 3.376,-- bruto per maand (schaal 8), bij een 36-urige werkweek. Daarnaast kent de gemeente Almere uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden zoals een vrij besteedbaar budget van 17.05% bovenop je salaris. Je bepaalt zelf hoe en wanneer je jouw budget, inclusief vakantietoelage en eindejaarsuitkering, besteedt. En een ruime reiskostenvergoeding.

 

Informeren of solliciteren?

Voor meer informatie over de vacature kun je contact opnemen met Aralt Brilman, telefoon 036-5399757.

 

Je sollicitatie op vacaturenummer 2018.056 ontvangen we uiterlijk donderdag 28 juni via ons digitale sollicitatieformulier


Gemeente Drechtsteden zoekt een GIS Specialist

Categorie:
Vacature

Zoek je een uitdaging? Hou je van processen, complexe materie en het beheren van data? Ben je leergierig en proactief en kun je goed communiceren? Dan is de functie van GIS specialist bij de Drechtsteden mogelijk jouw toekomstige baan. Deze wordt door ons gezocht!

GIS Specialist

36 uur per week | Sliedrecht

Wat ga je bij ons doen?
Als GIS specialist hou jij je bezig met het (technisch) beheren van geografische informatiesystemen. Ook analyseer, verrijk en presenteer je meervoudige, specialistische administratieve en geografische gegevens. Deze gegevens ontsluit je door middel van GIS om in te zetten bij interne werkprocessen en binnen het stelsel van basisregistraties. Bij externe organisaties zet je GIS onder andere in voor data- en visuele ondersteuning bij het nemen van (beleids)beslissingen.

Je adviseert over de gebruiksmogelijkheden van ruimtelijke informatie zodat GIS maximaal rendeert. Je ontwikkelt op verzoek of op eigen initiatief vernieuwende toepassingen met GIS en ruimtelijke informatie. Waar nodig neem je deel aan projecten op regionaal niveau.

Wat breng je mee?
Een HBO werk- en denkniveau;
Een relevante HBO-opleiding (bijv. Geodesie/Geo-informatica);
Kennis van en inzicht in geautomatiseerde gegevensverwerking en analyse van data;
Kennis van en inzicht in het stelsel van basisregistraties en hun gegevensmodellen;
Kennis van GIS-viewers, CAD- en GIS-software;
Affiniteit met ruimtelijke ordening;
Kennis van FME, SQL;
Bereidheid om te ontwikkelen en (aanvullende) opleidingen te volgen.

Je bent enthousiast, wendbaar, zorgvuldig en innovatief. Je neemt initiatief, zoekt actief contact met collega's binnen en buiten de organisatie van de Drechtsteden en kunt goed samenwerken. Je bent betrokken en stressbestendig. Je hebt een dienstverlenende instelling en werkt kwaliteitsgericht. Je werkt ondersteunend en handelt proactief.

Waar kom je te werken?
Je komt te werken binnen het onderdeel Ruimtelijke informatie. Dit is bij ons ondergebracht bij Gemeentebelastingen en Basisinformatie Drechtsteden. Het is de ambitie van Ruimtelijke informatie om meerwaarde te leveren bij de producten en diensten van de samenwerkende organisaties in de Drechtsteden. Ons team bestaat uit zes enthousiaste collega's.

Wat bieden wij jou?
Een uitdagende functie in een omgeving die voortdurend in ontwikkeling is. De functie is onderdeel van een lopend functiewaarderingstraject. In afwachting van de definitieve waardering is het salaris indicatief en afhankelijk van opleiding en ervaring maximaal €4.225,- bruto per maand (schaal 10) bij een 36-urige werkweek.

Wij zijn een moderne werkgever. Wij kennen uitstekende arbeidsvoorwaarden op het gebied van reiskosten, flexibele werktijden, verlofregelingen en studiefaciliteiten. Daarnaast beschik je als medewerker over een Individueel Keuze Budget van 16,8% van je bruto jaarsalaris.

Solliciteren of nog meer weten?
Je kunt direct online solliciteren via de sollicitatiebutton tot en met 13 juni 2018. Wil je meer weten over de inhoud van de functie of de sollicitatieprocedure, neem dan contact op met Alfred van Zuylen, manager Basisregistraties, Ruimtelijke informatie en Waardebepaling via 078 - 770 5544.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Trefwoorden; GIS Specialist vacature, Sliedrecht, Zuid-Holland, GIS specialist, Geodesie, Geo-informatica, CAD Magazine


Ministerie van Defensie zoekt een Teamleider Geografische Informatievoorziening

Categorie:
Vacature

Teamleider Geografische Informatievoorziening

Ministerie van Defensie, Defensie Materieel Organisatie

 

Functieomschrijving

Bij de Defensie Pijpleiding Organisatie (DPO) zorgen we ervoor dat vliegvelden worden voorzien van brandstof. Dat doen we 24 uur per dag en 7 dagen per week. En niet alleen voor militaire vliegvelden. Zo is Schiphol onze grootste afnemer van kerosine. Met jouw GIS-kennis speel jij daarin een belangrijke rol als teamleider Geografische Informatievoorziening.

Via een stelsel van pijpleidingen en installaties door heel Nederland wordt brandstof vervoerd naar militaire en civiele vliegvelden. Jij bent verantwoordelijk voor de informatievoorziening over dit leidingnetwerk aan iedereen die daar belang bij heeft. Dat betekent dat het beheer van informatie over objecten, de ligging ervan en de voorwaarden waarop, bij jou in goede handen zijn. Daarbij komt jouw ervaring met geografische informatiesystemen (GIS) goed van pas.

In jouw rol als teamleider stuur jij het team van drie medewerkers aan. Voor dit kleine team vervul jij een mentorrol, vooral als het gaat om de stap die ze hebben gezet naar een meer digitale en zelfstandige manier van werken. Jij hebt het in je om jouw teamleden daarin te begeleiden. Zo zorg je samen met jouw team voor een goede informatievoorziening over het leidingnetwerk en de omgevingsfactoren.

Als GIS-expert krijg je alle ruimte om je eigen creativiteit in te zetten voor onze organisatie. Bijvoorbeeld om jouw ideeën over en visie op (geografische) informatievoorziening handen en voeten te geven. Denk daarbij aan het ontwikkelen van nieuwe systemen, het uitvoeren van uitdagende projecten en het toepassen van innovaties. Verder ben jij verantwoordelijk voor het functioneel beheer van de geografische informatiesystemen.

Die afwisseling vind je prettig. Eén van jouw belangrijkste taken is ervoor te zorgen dat de operationele medewerkers over de juiste informatie beschikken. Waar liggen de leidingen? En onder welke randvoorwaarden? Informatie die belangrijk is, bijvoorbeeld voor het veilig en efficiënt uitvoeren van onderhoud en metingen aan de pijpleidingen. Dit betekent dat jij ook de meldingen behandelt in het kader van de Wet informatie-uitwisseling ondergrondse netten (WION). Jij zorgt ervoor dat het gehele proces soepel verloopt, en hebt dan ook continu aandacht voor de kwaliteit en de bedrijfszekerheid van het leidingnetwerk.

Bovendien zorg je ervoor dat we aan alle juridische zaken en omgevingsaspecten voldoen. En jij onderhoudt met je team het contact met de eigenaren en gebruikers van de grond waar de leidingen en installaties liggen. Je draagt bij aan het risicomanagementsysteem van het DPO-leidingnetwerk en behartigt de belangen van DPO op het gebied van landinrichting en ruimtelijke ordening. Ook zorg je met je team voor het beheer van de vergunningen en de zakelijke rechten die nodig zijn om het leidingnetwerk operationeel te houden.

 

Functie-eisen

  • Je hebt een afgeronde hbo-opleiding, waarin geografische informatiesystemen, vastgoedregistraties en ruimtelijke ordening een belangrijk onderdeel vormen.
  • Je hebt de ambitie om leiding te geven aan een klein team en kunt prioriteiten stellen.
  • Je hebt een vooruitziende blik en een duidelijke visie als het gaat om geografische informatievoorziening.
  • Je hebt ervaring met het beheer van objecten, zoals leidingen, en de daarmee samenhangende wettelijke ontwikkelingen.
  • Je hebt kennis van en ervaring met procedures rondom kadastrale registraties en bent in staat juridische teksten te beoordelen.
  • Je weet goed te communiceren met het team waar je leiding aan geeft, met je collega’s van de andere afdelingen, en met derden.
  • Je bent een open persoon die zich gemakkelijk in de organisatie en haar omgeving beweegt.

 

Arbeidsvoorwaarden

Salarisniveau: schaal 10

Salarisomschrijving: Het salaris is gebaseerd op een 38-urige werkweek.

Maandsalaris: Min €2.600 – Max. €4.123 (bruto)

Dienstverband: Vaste aanstelling (eventueel met een proeftijd)

Minimaal aantal uren per week: 38

Maximaal aantal uren per week: 38

 

Overige arbeidsvoorwaarden

Naast het salaris en vakantiegeld kun je rekenen op een eindejaarsuitkering van 6,4%, de zogeheten dertiende maand. Defensie hecht sterk aan persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling en biedt daarvoor tal van mogelijkheden. Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer maximaal 75% betaald ouderschapsverlof (onder voorwaarden), studiefaciliteiten, een extra verlofregeling voor ouderen en een vergoeding woon-werkverkeer.

 

Bijzonderheden

  • Een assessment kan deel uitmaken van de selectieprocedure.
  • Een veiligheidsonderzoek maakt deel uit van de sollicitatieprocedure.
  • De vacature wordt zowel in- als extern gepubliceerd. Bij gelijke geschiktheid krijgt de interne kandidaat de voorkeur.

 

Digitaal solliciteren

Solliciteer snel en gemakkelijk op deze vacature via onze sollicitatiepagina. Een ieder, ongeacht het geslacht, wordt uitgenodigd te solliciteren, tenzij anders vermeld.

 

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

 


Gemeente Zwijndrecht zoekt een Medewerker GEO

Categorie:
Vacature

Zoek jij zelfstandigheid in je functie? Vind jij het belangrijk om te werken in een organisatie met een goede werksfeer, die oog heeft voor talent en talentontwikkeling? Heb jij oog voor de samenleving als partner bij jouw werk? En houd jij je graag bezig met landmeetkundig werk en de verwerking van Data? Dan zijn wij op zoek naar jou!

 

Medewerker GEO

36 uur per week

 

Wat ga je bij ons doen?

Samen met jouw collega's uit de vakgroep GEO heb je een rol bij (toekomstige) werken/projecten, gericht op de stedelijke ontwikkelingen (of ruimtelijke ontwikkelingen). Je verricht landmeetkundige werkzaamheden ter ondersteuning en voorbereiding van de planontwikkelingen. Je doet situatiemetingen voor (toekomstige) projecten, registreert deze digitaal en vertaalt deze naar kaarten. Je meet Digitale Terrein Modellen (DTM's), zet grenzen uit, doet digitale waterpassingen.

De nadruk van jouw werkzaamheden ligt op landmeetkundige werkzaamheden buiten en de verwerking van gegevens binnen. Je bent een visitekaartje van onze gemeente naar de samenleving toe.

 

Wat vragen wij van jou:

Als GEOdetisch medewerker ben je verantwoordelijk voor het zelfstandig voorbereiden, inplannen, uitvoeren en verwerken van landmeetkundige werkzaamheden
Je bent verantwoordelijk voor het uitvoeren van metingen (situatie- en detailmetingen, hoogtemetingen, controlemetingen, deformatiemetingen, etc.)
Je bent verantwoordelijk voor uitzetwerkzaamheden
Je zorgt voor kadastrale grensbepaling van een perceel
Je wint structureel informatie in van data van verandering en in de openbare ruimte voor o.a. BGT, BAG en WION
Je draagt zorgt voor de verwerking van informatie en het bijhouden van de BGT en BAG

 

Wat breng jij mee?:

Minimaal MBO-HBO opleiding (GEOdesie of aanverwant)
Je hebt je diploma VCA basisveiligheid (of de bereidheid deze te behalen)
Je bent zelfstandig en snel inzetbaar en kunt ook in teamververband werken
Je kunt buiten de gestelde kaders denken en acties uitvoeren
Je kunt omgaan met de digitale meetapparatuur (Leica) en hebt daar de relevante kennis voor
Je bent in het bezit van een rijbewijs B
Je bent flexibel, je kunt je aan veranderende omstandigheden aanpassen
Je hebt kennis van relevante software, dit is een pre
Je hebt affiniteit met ICT en kan snel software eigen maken

 

Waar kom je te werken?

Als medewerker GEO ben je werkzaam op de afdeling Ruimtelijke Ontwikkeling. Deze afdeling bestaat uit 37 medewerkers. De afdeling bestaat uit 2 teams: Team Beleid en Accounts en Team Ruimtelijke Ordening. Jij komt te werken in het team Ruimtelijke Ordening dat bestaat uit 22 medewerkers. Binnen het Team Ruimtelijke Ordening houden we ons bezig met GEO (waar deze functie onderdeel van is), planologie, advisering op en verlenen van omgevingsvergunningen, handhaving en juridische advisering.

 

Waar staan wij voor?

De gemeente Zwijndrecht stimuleert samenwerking bij de uitvoering van het werk tussen en met inwoners, ondernemers en andere organisaties. Wij zien hen ook niet meer als klanten met vragen, maar als belangrijke partners met kennis en kunde.

Wij geloven in de kracht van de samenleving als geheel voor antwoorden op (toekomstige) maatschappelijke vragen en opgaven. Als gemeente hebben we hierbij de kennis, initiatieven, nieuwe ideeën en inzet vanuit de samenleving nodig. Samen zijn we beter in staat om te reageren en in te spelen op dit soort opgaven.

 

In Zwijndrecht noemen wij deze manier van werken samenlevingsgericht werken. Wij willen ons hierin de komende tijd verder ontwikkelen. Wij zoeken collega's die hieraan hun steentje willen bijdragen!

 

Wat bieden we jou?

Het salaris bedraagt, afhankelijk van opleiding en ervaring, maximaal € 3.376,-- (schaal 8, Car/Uwo) op basis van een 36-urige werkweek. De functie valt binnen de functiefamilie Dienst/Serviceverlener C.

 

De gemeente Zwijndrecht is een moderne werkgever en kent uitstekende arbeidsvoorwaarden op het gebied van reiskosten, opleiding en ontwikkeling en verlofregelingen. Daarnaast beschik je als medewerker over een Individueel Keuze Budget van 16,8% van het Bruto Jaarsalaris. Je beheert dit budget zelf en je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om dit (of een deel hiervan) te laten uitbetalen of er vakantie uren van te kopen.

 

Interesse of nog meer weten?

Je kunt direct online solliciteren.  Heb je vragen? Neem dan contact op met Rabia Soebhan (Teamleider Ruimtelijke Ordening), telefoonnummer 078-7703681 of 06-23383573.


Abonneren op RSS - Nieuws